دلایل یادگیری برنامه نویسی اندروید چیست؟

دلایل یادگیری برنامه نویسی اندروید چیست؟
تاریخ بروزرسانی : 30 شهریور 1399 | تعداد بازدید : 2463 | زمان خواندن مقاله : 10دقیقه
اندروید،

در مقالات قبل در مورد سیستم عامل اندروید که یک سیستم عامل موبایل می‌باشد، برای شما عزیزان توضیح داده‌ایم و اما در این مقاله می‌خواهیم دلایل یادگیری و استفاده از  برنامه‌نویسی اندروید را توضیح دهیم.

شاید به این سوال فکر  کرده باشید که چرا باید به دنبال برنامه نویسی اندروید بروید؟

جواب این سوال کاملا واضح است، زیرا امروزه یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین شغل در برنامه نویسی، تسلط بر اندروید می‌باشد.

اما باید توجه داشته که برای برنامه‌نویس اندروید شدن نیاز به یک دوره کامل و جامع دارید که پیشنهاد ما به شما آموزش برنامه نویسی اندروید می باشد.

امروزه افراد، تلفن‌های همراه قدیمی را کنار گذاشته‌اند و به دنبال گوشی‌های هوشمند رفته‌اند. این گوشی‌های هوشمند قابلیت‌های وسیعی دارند و با استفاده از آن می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید.

اندروید یکی از سیستم عامل‌های محبوب گوشی‌های هوشمند می‌باشد که حدود 64 درصد تلفن‌های همراه هوشمند از اندروید استفاده می‌کنند.

آموزش اندروید

نسخه‌های مختلف اندروید چیست؟

نسخه های مختلف اندروید

شرکت گوگل هرچندوقت یکبار نسخه جدیدی از اندروید با نام جدید وارد بازار می‌کند و نام‌هایی که این شرکت برای نسخه‌های اندروید انتخاب می‌کند بر اساس اصول خاصی می‌باشد.

به اینصورت است که حرف اول هر نسخه بر اساس حروف الفبا می‌باشد و مساله جالبی که وجود دارد این است که نام‌های انتخاب شده، اسم خوراکی یا شیرینی می‌باشد. برای مثال نسخه 6 اندروید ماشمالو (Marshmallow) نام دارد و با حروف M شروع شده است  و نسخه 7 آن با حرف N شروع شده است و نام آن نوقا (Nougat) می‌باشد و نام نسخه 8 آن Oreo (نوعی بیسکویت) است.

دلایل استفاده کردن برنامه‌نویسان از اندروید

  • اندروید، یک برنامه‌نویسی بدون محدودیت و با پلتفرمی پولساز می‌باشد که برنامه‌نویس می‌تواند هرآنچه که  به ذهنش  می‌رسد را با اندروید برنامه‌نویسی کند.

  • فروشگاه اصلی اندروید گوگل پلی است که برنامه‌نویسان و شرکت‌های تولید محتوا، اپلیکیشن‌هایی که با برنامه‌نویسی اندروید ساخته‌اند را به صورت پولی و رایگان در آن قرار می‌دهند.

دلایل استفاده از اندروید

  • همچنین بسیاری از مارکت‌های سراسر جهان به زبان‌های مختلف مشابه کار گوگل پلی را انجام می‌دهند و کافه بازار مایکت، از معروف‌ترین مارکت‌های ایران می‌باشند.

  • بنابراین برنامه‌نویسان برای انتشار اپلیکیش‌های اندرویدی خود محدویتی ندارند و تقاضای برنامه‌های اندرویدی زیاد می‌باشد و از آن استقبال خوبی می‌کنند. به همین خاطر کار برای برنامه‌نویسان حوزه اندروید کافی می‌باشد و از نظر مالی وضعیت خوبی دارند و با این کار می‌توانند زندگی خود را تامین کنند.

  • لازم به ذکر است که بدانید برنامه‌نویسی اندروید فقط برای گوشی‌های همراه نمی‌باشد و برنامه‌نویسان با استفاده از اندروید استودیو برای دستگاه‌های مختلفی مانند تبلت، موبایل، تلوزیون و ساعت هوشمند برنامه نویسی می‌کنند.

می خواهیم بدانیم چه تولیدکنندگانی از از اندروید استفاده می‌کنند

در حال حاضر تولید کنندگان معروفی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند که نام آنها به شرح زیر می‌باشد.

استفاده کنندگان از اندروید

  1. سامسونگ

  2. ال‌جی

  3. سونی

  4. اچ تی سی

  5. هواوی

  6. شیائومی

تولیدکنندگانی که قبلا از سیستم عامل‌های دیگر استفاده می‌کردند هم، از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و محصولات خود را با برنامه نویسی اندروید به بازار عرضه می‌کنند برای مثال نوکیا و بلک‌بری از نمونه‌های این شرکت‌ها می‌باشند.

دلایل محبوبیت اندروید در بین کاربران چه می‌تواند باشد؟

  • دلایل محبوبیت یادگیری اندرویداندروید بدلیل دور بودن از محدودیت‌های گوناگون مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

  • با اینکه IOS از نظر عملکردی رقیب اندروید است و بدلیل اینکه IOS  دارای محدودیت است، کاربران به راحتی نمیتوانند از آن استفاده کنند و نیازهای خود را برطرف سازند. اما در اندروید هرکاری تقریبا امکان‌پذیر می‌باشد با اینکه خود پتلفرم اندروید چیز خاصی ندارد ولی با اپلیکیشن‌ها، کاربران نیاز های خود را برطرف می کند.

  • دستگاه‌های که با سیستم عامل اندروید ساخته شده اند دارای سطح قیمت‌های گسترده‌ای می‌باشد که کاربران با توجه به پول خود می‌توانند گوشی موبایل یا تبلت و ...تهیه کنند. نکته‌ای که برای سیستم عاملIOS   وجود دارد این است که دستگاهایی که با  این سیستم عامل ساخته شده و به بازار عرضه می‌شود گران قیمت می باشند.

  • اندروید فقط برای موبایل و تبلت نمی‌باشد و برای ساعت‌های هوشمند و خودرو کاربرد دارد.

ارتباط برنامه نویسی اندروید با کامپیوتر

با خواندن مطالب و توضیحات بالا شاید این سوال برای شما پیش آید که برای برنامه‌نویسی اندروید باید یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید یا خیر؟

داشتن یک کامپیوتر قدرتمند مطمئنا برای انجام این کار خیلی عالی می‌باشد ولی شما  امکان این را دارید که با داشتن کامپیوتر نه چندان قوی و یاحتی متوسط هم برنامه‌نویسی اندروید را انجام دهی؛ چراکه نرم‌افزار اندروید استودیو در همه کامپیوترها قابل اجرا است اما  سرعت لود شدن در سیستم‌ها متفاوت می‌باشد. نرم‌افزار اندروید استودیو برای ساختن اپلیکیشن‌ها و لود کردن و کارهای مشابه این زمان،خسته کننده است و هرچه کامپیوتر شما قدرتمندتر باشد این کار سریع‌تر انجام می‌شود و از برنامه‌نویسی لذت می‌برید.

 
اگر شما هم مشتاق آن هستید تا از دنیای زبان‌های برنامه نویسی موبایل مطلع شوید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.