فتوشاپ آنلاین و معرفی برترین سایت ها در این زمینه

فتوشاپ آنلاین و معرفی برترین سایت ها در این زمینه
تاریخ بروزرسانی : 19 بهمن 1399 | تعداد بازدید : 1620 | زمان خواندن مقاله : 10دقیقه
گرافیک،

حتما شما هم نرم‌افزار فتوشاپ (Adobe Photoshop) را میشناسید، اما فتوشاپ آنلاین را چطور؟ برای هر کدام از ما امکان دارد، روزی عکسی بگیریم و متوجه شویم در آن عکس یک نقص کوچک وجود دارد، از طرفی این عکس بسیار زیبا شده و دوست نداریم آن را پاک کنیم. اگر وقت نداشته باشیم یا برنامه فتوشاپ روی کامپیوتر ما نصب نباشد و به فتوشاپ هم دسترسی نداشته باشیم، باید چه کنیم؟

در اینجا فتوشاپ آنلاین به کمک ما می‌آید. پس اگر میخواهید با دلایل استفاده از تکنولوژی فتوشاپ آنلاین و همچنین سایت‌هایی که انجام اینکار را برای ما راحت می‌کنند، آشنا شوید ما را همراهی کنید.

دلایل استفاده از فتوشاپ آنلاین:

گرچه قابلیت‌های فتوشاپ بر هیچ کسی پوشیده نیست اما به محض اجرا شدن به جان سخت‌افزارتان می‌افتد و مقدار زیادی از حافظه (Ram) و پردازشگر (CPU) شما را نوش جان می‌کند. اما وای به حال زمانی که کامپیوتر خیلی قدرتمندی نداشته باشیم و چند مگابایت حافظه هم برای ما حکم طلا داشته باشد. به خصوص این نرم‌افزار که مرتب در حال پیشرفت است. خلاصه یکی از دلایلی که سراغ استفاده از فتوشاپ آنلاین می‌رویم، رحم و مروت ما نسبت به سخت‌افزار است. مخصوصا زمانی که سخت‌افزار خیلی خوبی هم نداریم.

دلیل دیگر استفاده از فتوشاپ آنلاین این است که فرض کنید در موقعیتی قرار میگیرید که به سیستم خود دسترسی ندارید، آن وقت چه کاری انجام میدهید؟ اگر به فکرتان رسیده که خب کاری ندارد نرم‌افزار فتوشاپ دانلود میکنم. باید بگوییم تصمیم اشتباهی را گرفته‌اید به خصوص اگر اینترنت خوبی نداشته باشید، قشنگ آدم را زجرکش می‌کند. در واقع ما نیاز به دانلود چیزی نداریم و بهترین راه حل دقیقا جلوی چشم ما قرار دارد. راه حلی از جنس استفاده از فتوشاپ آنلاین. حالا بهتر است تا به معرفی چندین سایت فتوشاپ آنلاین بپردازیم.

 

ایستگاه مطالعه بیشتر: اگر میخواهید نرم‌افزارهای گرافیکی دیگری غیر از فتوشاپ را بشناسید، مقاله ما را درباره این کوضوع مطالعه فرمایید.

 

بهترین سایت‌های فتوشاپ آنلاین:

  • اولین و بهترین پیشنهاد، سایت photopea

این سایت به قدری جذاب است که بعد از ورد به سایت، خیلی متوجه آنلاین بودن فتوشاپ نخواهید شد. انگار که نرم‌افزار فتوشاپ را روی سیستم خود نصب کرده‌اید. محیط هم که همان محیط فتوشاپ است و تمام ابزارهای کاربردی را سمت چپ صفحه مشاهده می‌کنید.

 شما می‌توانید یک پروژه جدید ایجاد و یا فایلی را از سیستم خود آپلود کنید تا حس و حال کار با نرم‌افزار فتوشاپ را تجربه کنید.
قابلیت Take A Picture در این سایت این امکان را به شما میدهد تا با وب کم خود عکس بگیرید و همان لحظه آن را ویرایش کنید. 

نگران فرمت‌های خروجی از این سایت هستید؟ باید بگوییم که Photopea از فرمت‌های رایج تصویر مثل png، jpg، gif، svg و حتی pdf پشتیبانی می‌کند پس با خیال راحت از این سایت استفاده کنید.

اما بهترین قسمت Photopea، این است که تمام محاسبات خود را بصورت آفلاین انجام می‌دهد، بنابراین تصاویر شما هرگز به ابر ارسال نمی‌شوند. یعنی وب سایت را که باز میکنید بقیه کارها روی سیستم شما اتفاق می‌افتد. این نه تنها باعث سریعتر انجام شدن کار آنلاین می‌شود بلکه از داده‌های شما نیز محافظت می‌کند.

معرفی سایت های فتوشاپ آنلاین

  • رتبه دوم تعلق دارد به سایت Pixlr

تولبار حرفه‌ای و امکان ویرایش لایه به لایه تصاویر این سایت، جزء قابلیت‌های ویژه آن است که از ۲۵ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و انواع فیلترها را تحت یک منو کرکره ای در اختیار شما قرار می دهد.

تب جداگانه ویرایش عکسی که در آن وجود دارد، شما را از آشنایی با اصول ویرایش عکس بی‌نیاز می‌کند. گزینه‌هایی نظیر Exposure ،sharpening، کراپ و فیلترینگ به شما این امکان را میدهد که به صورت خودکار عکس را تنظیم کنید.

از لحاظ طراحی و تجربه کاربری هم واقعا گل کاشته است و هنگام کار با این سایت احساس می‌کنید همه چیز سر جای خودش قرار دارد. متاسفانه Pixl تنها دو فرمت png و jpg را پشتیبانی می‌کند و همینطور بعضی از امکانات photopea را ندارد. اما می‌توانید به عنوان یک ویرایشگر تصویر ساده روی آن حساب باز کنید و کارهای معمولی ادیت تصاویر را با این سایت انجام دهید.

معرفی سایت Pixlr برای فتوشاپ آنلاین

  • سایتی برای حرفه ای ها به نام Polarr

این ویرایشگر برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده و ممکن است برای کسانی که با نرم افزارهای ویرایش آشنا نباشند، کمی گیج کننده به نظر برسد. این سایت بخش اعظم امکاناتش را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده، با این حال اگر خواهان دسترسی به امکانات بیشتر (مثل طراحی فیلترهای شخصی) باشید باید هزینه 5 دلاری ارتقای آن به نسخه حرفه‌ای را بپردازید.

معرفی سایت های فتوشاپ آنلاین

  • با فتوشاپ آنلاین دیگری به نام PicMonke آشنا شوید

داشتن یک تولبار حرفه‌ای با امکان undo و redo، تعیین کیفیت نهایی عکس بعد از ویرایش و کاهش و افزایش سایز عکس از قابلیت‌های رایگان آن است. هر تغییری که در این ابزار ایجاد می‌کنید در هر مرحله باید ذخیره شود و سپس تغییرات بعدی را اعمال کرد.

سایت فتوشاپ آنلاین PicMonke

  • مشابه سایت photopea را بشناسید

این سایت freephototool نام دارد که به خاطر یکسان بودن همه چیز بین این دو سایت توضیح اضافه‌ای نمی‌دهیم. اما چرا یک سایت کاملا کپی‌شده را معرفی کردیم؟ آن هم با شرایطی که دسترسی کاربران ایرانی به Freephototool بسته می‌باشد و باید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنند و این درحالی است که سایت photopea مشکلی با آی‌پی‌های فارسی ندارد.

جواب دو کلمه است: محض احتیاط. بهتر است این گزینه را هم روی میز داشته باشیم تا اگر به هر دلیلی دسترسی ما به سایت photopea به مشکل خورد، یک نقشه دوم داشته باشیم و بتوانیم این سایت را جایگزین کنیم. همیشه داشتن یک بکاپ برای روز مبادا مفید است قبول دارید؟ 

فتوشاپ آنلاین freephototool

 

  • در آخر این شما و این هم سایت Photoshop Express Editor

بدون شک یکی دیگر از بهترین ابزارهای ویرایش عکس، Photoshop Express خواهد بود. از جمله قابلیت‌های کاربردی آن میتوان به: مرتب‌سازی، چرخش تصاویر، تنظیم کنتراست، هایلایت، فیلترینگ تصاویر با افکت‌های فوق‌العاده، تغییر فرمت و تغییر سایز عکس‌ها جهت بهینه‌سازی و کم حجم کردن تصاویر اشاره کرد.

معرفی سایت فتوشاپ آنلاین Photoshop Express Editor

خب دوستان ما سعی کردیم تا بهترین‌های فتوشاپ آنلاین را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم سایت دیگری را برای اینکار میشناسید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
 


کلمات کلیدی :
فتوشاپ