16 مورد از بهترین سایت های یادگیری جاوا اسکریپت

بهترین سایت های یادگیری جاوا اسکریپت
تاریخ بروزرسانی : 18 آذر 1402 | تعداد بازدید : 898 | زمان خواندن مقاله : 15 دقیقه
جاوا اسکریپت،

16 تا از پرمخاطب ترین سایت های یادگیری جاوا اسکریپت

تا امروز افراد زیادی از ما سؤال پرسیده‌اند که به صورت دقیق، اصلی ترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت کدام‌اند؟ اصلاً برترین سایت‌های به کار رفته در حوزه یادگیری جاوا اسکریپت چه ویژگی‌هایی را در خود جای داده‌اند؟ پاسخ به این سؤالات کار راحتی نیست، چرا که متغیر‌های زیادی هستند که می‌توانند روند یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی همچون جاوا اسکریپت را تحت تاثیر خود قرار دهند.

این سایت‌ها نه تنها روند یادگیری، بلکه سرعت یادگیری شما را نیز تغییر خواهند داد. با استفاده از بهترین سایت‌های طراحی شده در این زمینه، شما به راحتی می‌توانید نسبت به یادگیری جاوا اسکریپت اقدام نمایید. البته که شناسایی بهترین سایت‌ها به کمی دانش فنی نیاز دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا چند مورد از بهترین سایت‌های به کار رفته در حوزه یادگیری جاوا اسکریپت را معرفی نماییم.

بهترین سایت های یادگیری جاوا اسکریپت

بهترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت کدام‌اند؟

در حال حاضر نمی‌توان به صورت عمومی بهترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت را مشخص نمود. متغیر‌های زیادی هستند که روند شرکت در دوره‌های مخصوص این زبان برنامه‌نویسی محبوب را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. اگر شما هم به دنبال یادگیری جاوا اسکریپت در بهترین حالت ممکن هستید، لزوماً باید به متغیر‌های ویژه‌ای همچون کیفیت سایت و ویژگی‌های جانبی‌اش توجه کنید. همه این متغیر‌ها روند یادگیری زبان‌های پیچیده‌ای همچون جاوا اسکریپت را تا حد قابل توجهی برای شما ساده‌تر می‌نمایند.

لازم به ذکر است که زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت مباحث نسبتاً پیچیده زیادی را در خود جای داده است. پس اگر شما هم به دنبال فعالیت در این زمینه هستید، حتماً باید منابع معتبری را برای یادگیری جاوا اسکریپت مورد استفاده قرار دهید. عدم استفاده از منابع قوی و با کیفیت، روند یادگیری شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در ضمن، با استفاده از منابع به روز و نوین مخصوص جاوا اسکریپت شما به راحتی می‌توانید سطح اطلاعات عمومی خود در مورد دنیای برنامه‌نویسی و مدیریت اطلاعات را افزایش دهید.

آموزش جاوا اسکریپت

ضرورت آشنایی با برترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت

تا امروز افراد زیادی از ما سؤال پرسیده‌اند که چرا باید از بهترین دوره‌های مخصوص جاوا اسکریپت استفاده کنیم؟ پاسخ‌های زیادی را می‌توان برای این سؤال در نظر گرفت. به صورت کلی، بهترین دوره‌های آموزشی مخصوص زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت باید همه اطلاعات مورد نیاز افراد تازه وارد را در خود جای داده باشند. فرقی ندارد که متقاضیان این دوره‌ها سابقه برنامه‌نویسی دارند یا نه؛ در هر صورت ارائه اطلاعات پایه‌ای یک مبحث مهم برای بهترین سایت‌های آموزشی به حساب می‌آید.

بهترین سایت‌های فعال در حوزه آموزش جاوا اسکریپت همواره روی کیفیت نهایی دوره‌های خود حساسیت زیادی نشان می‌دهند. آن‌ها با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌های انتقال مفاهیم به کاربران خود اجازه می‌دهند تا روند یادگیری با کیفیتی داشته باشند. جالب است بدانید که سایت‌های به کار رفته در زمینه آموزشی جاوا اسکریپت روی آینده شما در یک بازار کار به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارند. پس شما لزوماً باید خدمات بهترین سایت‌های طراحی شده در این زمینه را به کار گیرید.

پر مخاطب ترین سایت های یادگیری جاوا اسکریپت

بهترین دوره‌های جاوا اسکریپت چه ویژگی دارند؟

البته که بهترین سایت‌های به کار رفته در حوزه طراحی دوره آموزشی مخصوص جاوا اسکریپت، یک سری ویژگی‌های خاص را به همراه دارند. اولین ویژگی سایت‌های مخصوص آموزش جاوا اسکریپت به دوره‌های طراحی شده توسط این مجموعه سابقه‌های فعالیتش اشاره دارد. هرچه سابقه فعالیت سایت‌های طراحی شده در این زمینه بهتر شود، روند فعالیت‌هایش هم بهتر است. جدا از این مساله، شما باید به کیفیت دوره‌های طراحی شده توسط این سایت‌ها هم توجه کنید. مسلما کیفیت دوره‌ها می‌تواند نشان دهنده سابقه فعالیت و سطح تجربه سایت‌ها باشد.

جدا از این مسأله، برای یادگیری نحوه برنامه‌نویسی و کار با جاوا اسکریپت شما باید به مدرس سایت هم توجه کنید. امروزه مدرسین زیادی در سراسر جهان نسبت به ارائه مباحث آموزشی مربوط به جاوا اسکریپت اقدام می‌نمایند. برای کسب بازدهی مطلوب از این پروسه شما لزوماً باید خدمات برترین مدرسین بین‌المللی را مورد استفاده قرار دهید. به کار‌گیری خدمات بهترین مدرسین جهانی به شما اجازه می‌دهد تا مباحث پیچیده دنیای جاوا اسکریپت را در بهترین حالت ممکن فرا گیرید. 

لیست برترین سایت های یادگیری جاوا اسکریپت

در ادامه بهترین و معروف ترین منابع یادگیری جاوا اسکریپت را آورده ایم. این سایت ها می توانند تا حدود زیادی به آموزش شما کمک کنند.

درسمن

بیایید لیست برترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت را با معرفی درسمن شروع کنیم. آکادمی درسمن یکی از معروف ترین سایت های ارائه دهنده آموزش جاوا اسکریپت به زبان فارسی است. دوره های جاوا اسکریپت تدریس شده در درسمن کامل ترین سر فصل ها را دارند و تمامی موضوعات مرتبط با این زبان برنامه نویسی را به صورت صفر تا صدی پوشش داده است. محتوای این دوره به گونه ای تهیه و تدوین شده است که هر فرد علاقه مندی که هیچ دانشی از برنامه نویسی ندارد نیز می تواند در آن شرکت کند. مدرس دوره های جاوا اسکریپت درسمن نیز یکی از برترین اساتید برنامه نویسی ایران است. این دوره به گونه ای است که پس از دیدن آن به هیچ دوره دیگری نیاز ندارید و یکبار برای همیشه پرونده جاوا اسکریپت را می بندید. پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش جاوا اسکریپت درسمن بروید و همین الان یادگیری قدرتمند ترین زبان برنامه نویسی فرانت اند را شروع کنید.

Udemy

یودمی یکی از مطرح‌ترین پلتفرم‌های بین‌المللی فعال در زمینه راه‌اندازی دوره آموزشی به حساب می‌آید. دوره‌های آموزشی طراحی شده توسط یودمی کیفیت ساخت بالایی دارند. جالب است بدانید که این مجموعه در اختیار کاربرانش مدرک پایان دوره معتبر را نیز قرار می‌دهد. پس برای یادگیری جاوا اسکریپت استفاده از خدمات یودمی همواره نتایج مطلوبی را برایتان به همراه دارد.

نمایی از سایت Udemy

FreeCodeCamp

سومین مورد از بهترین سایت‌های یادگیری JS به FreeCodeCamp اشاره دارد. زمانی که حرف از دوره‌های آموزشی رایگان‌زده می‌شود، نام FreeCodeCamp در ذهن نمایان می‌شود. تیم‌های مطرحی همچون FreeCodeCamp با تمرکز روی دوره‌های آموزشی با کیفیت و پروژه محور توانسته‌اند نسبت به رفع نیاز‌های کاربران خود در بهترین حالت ممکن اقدام نمایند. جالب است بدانید که FreeCodeCamp همواره از خدمات برترین مدرسین بین‌المللی برای آموزشی جاوا اسکریپت استفاده می‌کند.

نمایی از سایت یادگیری جاوا اسکریپت FreeCodeCamp

CodeCademy

خیلی از افرادی که به تازگی وارد دنیای جاوا اسکریپت شده‌اند، به استفاده از خدمات کلی مجموعه کد آکادمی علاقه زیادی نشان می‌دهند. دوره‌های آموزشی طراحی شده توسط این مجموعه کیفیت مطلوبی داشته و با ریتمی مناسب در اختیار افراد تازه وارد قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که تیم پشتیبانی CodeAcademy همواره به دنبال پشتیبانی از کاربران و افزایش سطح اطلاعاتشان در مورد برنامه‌نویسی می‌باشد.

نمایی از سایت CodeCademy

Youtube

نمی‌توان لیستی از برترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت ایجاد نمود و حرفی از یوتیوب نزد. یوتیوب اولین مرجعی است که اکثر برنامه‌نویسان خود‌آموز با استفاده از آن نسبت به کسب اطلاعات لازم خود اقدام می‌نمایند. با استفاده از یوتیوب شما می‌توانید به چند میلیون ساعت محتوای آموزشی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. در یوتیوب مدرسین بزرگ زیادی فعالیت نموده و نسبت به افزایش سطح اطلاعات کاربران اقدام می‌کنند. پس اگر شما هم به دنبال یک مرجع مناسب برای خود‌آموزی جاوا اسکریپت هستید، با خیال راحت می‌توانید خدمات یوتیوب را به کار گیرید.

نمای از پر طرفدار ترین سایت آموزش جاوا اسکریپت Youtube

Coursera

دیگر موردی که در لیست برترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت قرار می‌گیرد به کورسرا اشاره دارد. کورسرا یکی از پلتفرم‌های مطرح و شناخته شده بین‌المللی فعال در زمینه طراحی دوره‌های با کیفیت به حساب می‌آید. با استفاده از خدمات کورسرا شما به راحتی می‌توانید در دوره‌های با کیفیت مخصوص طراحی وب یا جاوا اسکریپت شرکت نمایید. جالب است بدانید که دوره‌های موجود در این پلتفرم همواره ارتقا یافته و به روز می‌شوند.

نمایی از سایت معتبر Coursera

W3School

خیلی از افراد حرفه‌ای و متخصص در دنیای طراحی وب کارشان را با W3School شروع کرده‌اند. این پلتفرم به جای آموزش ویدئویی روی آموزش متنی تمرکز دارد. ارائه مباحث پیچیده دنیای جاوا اسکریپت در ساده‌ترین حالت ممکن، مهم‌ترین ویژگی کلیدی این پلتفرم به حساب می‌آید. جالب است بدانید که سایت‌های خاصی همچون W۳School به دنبال افزایش سطح اطلاعات کاربران عادی در مورد دنیای برنامه‌نویسی هستند.

نمایی از معروف ترین سایت جاوا اسکریپت W3School

JavaScript 30

یکی از مهم‌ترین مواردی که در لیست برترین سایت‌های یادگیری JS قرار گرفته است، به Java Script 30 اشاره دارد. با استفاده از این سایت، افرادی که دوره‌های مقدماتی جاوا اسکریپت را پشت سر گذاشته‌اند می‌توانند نسبت به پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف اقدام نمایند. این سایت بیش از هزار چالش ساده را پیچیده را جلوی پای شما قرار می‌دهد. با استفاده از این سایت شما جاوا اسکریپت خام را به صورت کامل و دقیق فرا می‌گیرید.

نمایی از سایت JavaScript 30

CodeMentor

CodeMentor یکی از پلتفرم‌های جذابی به حساب می‌آید که با هدف کمک به افراد تازه وارد در دنیای برنامه‌نویسی تأسیس شده است. با استفاده از خدمات این سایت شما می‌توانید در یک دوره چهار هفته‌ای جاوا اسکریپت شرکت نمایید. جالب است بدانید که این سایت برای خدمات خود تعرفه خاصی را در نظر می‌گیرد. برای استفاده از خدمات CodeMentor شما باید به ازای هر ساعت حدود ۱۵ دلار پرداخت نمایید. البته که این پلتفرم اطلاعات جامعی در مورد کتابخانه‌های معروف جاوا اسکریپت در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایی از سایت CodeMentor

Javascript.info

همانطور که از نام سایت Javascript. info پیداست، توسعه‌دهندگانش آن را با تربیت کارشناسان فعال در دنیای جاوا اسکریپت راه‌اندازی نموده‌اند. این سایت با کیفیت به گونه‌ای طراحی شده تا مباحث مربوط به دنیای جاوا اسکریپت را از مقدماتی تا پیشرفته در اختیار کاربران قرار دهد. این سایت همه تمرکز خود را روی جاوا اسکریپت قرار داده است.

نمایی از سایت Javascript.info

Sololearn

فرقی ندارد که تجربه شما در زمینه جاوا اسکریپت چقدر است، در هر صورت برای فعالیت در این زمینه می‌توانید خدمات Sololearn را مورد استفاده قرار دهید. با این مجموعه شما می‌توانید الگوریتم‌های جذابی را فرا گیرید که توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای در دنیای واقعی آموزش داده می‌شوند.

نمایی از سایت Sololearn

edX

edX یکی از پلتفرم‌های انگلیسی زبان فعال در زمینه راه‌اندازی دوره‌های رایگان برنامه‌نویسی به حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین دوره‌های طراحی شده توسط این پلتفرم به دوره آموزش جاوا اسکریپت اشاره دارد. با استفاده از این سایت شما می‌توانید به یک متخصص در زمینه جاوا اسکریپت تبدیل شوید.

نمایی از سایت edX

CodeCombat

Code Combat یکی از مهم‌ترین سایت‌های به کار رفته در زمینه آموزش برنامه‌نویسی و کار با پروژه‌های مختلف به حساب می‌آیند. دانشجویان علوم کامپیوتر با اجرای بازی‌های جذاب، می‌توانند مباحث مربوط به برنامه‌نویسی را فرا گیرند. دوره‌های آموزشی این مجموعه همواره روی میزان بازدهی روند یادگیری شما مؤثر هستند.

نمایی از سایت CodeCombat

Programming with Mosh

ماش همدانی یکی از مدرسان برتر بین‌المللی فعال در زمینه ارائه مباحث پیچیده دنیای برنامه‌نویسی به حساب می‌آید. سایت Programming with Mosh به عنوان یکی از برترین سایت‌های یادگیری جاوا اسکریپت شناخته شده است. با استفاده از خدمات این سایت شما به راحتی می‌توانید نسبت به افزایش سطح اطلاعات خود در این زمینه اقدام نمایید. البته که ماش فقط روی جاوا اسکریپت تمرکز نداشته و مباحث آموزشی زیادی را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.

نمایی از سایت Programming with Mosh

Dev Docs

Dev Docs یک پروژه متن باز و با کیفیت به حساب می‌آید که توسط تیم توسعه دهنده FreeCodeCamp ایجاد شده است. این پروژه متن باز از چندین API و فایل راهنما در مورد جاوا اسکریپت تشکیل شده است. رابط کاربری سریع، سر راست و جذاب این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی نسبت به جستجوی مباحث مورد نیاز خود اقدام نمایند. جالب است بدانید که پروژه‌های خاصی همچون Dev Docs همواره روند آموزش و یادگیری جاوا اسکریپت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

نمایی از سایت Dev Docs

JsDoc

برای افرادی که تا حدی با دنیای جاوا اسکریپت آشنایی دارند و به دنبال افزایش سطح اطلاعات خود هستند، JsDoc یک گزینه عالی به حساب می‌آید. JsDoc یک پروژه متن باز در دنیای جاوا اسکریپت به حساب می‌آید که امکانات گسترده‌ای دارد. JsDoc چندین فایل راهنمای مختلف را در مورد جاوا اسکریپت در اختیار شما قرار می‌دهند. امروزه تعداد ستاره‌های این پروژه به بیش از ۱۲ هزار واحد رسیده است. پس برای فعالیت در دنیای جاوا اسکریپت شما با خیال راحت می‌توانید خدمات JsDoc را به کار گیرید.

نمایی از سایت JsDoc

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، بهترین دوره‌های جاوا اسکریپت یک سری ویژگی‌های خاص و کلیدی را در خود جای داده‌اند. اگر شما هم به دنبال فعالیت در زمینه کار با جاوا اسکریپت هستید، بهتر است کمی وقتتان را صرف یافتن بهترین تیم‌های فعال در این زمینه نمایید. شرکت‌های خاصی همچون Dev. To و Coursera یک گزینه عالی برای یادگیری مباحث مربوط به جاوا اسکریپت به حساب می‌آیند.

پس اگر شما هم به دنبال استفاده از بهترین دوره‌های آموزشی هستید، می‌توانید یکی از این موارد را به کار گیرید. البته که بدون شرکت در دوره‌های آموزشی ویدئویی امکان یادگیری کامل جاوا اسکریپت وجود ندارد. تیم‌های مطرح ایرانی همچون درسمن با استفاده از به روز‌ترین سرفصل‌های بین‌المللی، نسبت به طراحی دوره‌های ویدئویی مخصوص جاوا اسکریپت اقدام نموده است. پس برای کسب بازدهی مطلوب شما هم اکنون می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی یا مشاوره درسمن تماس بگیرید.

سؤالات متداول

هزینه استفاده از سایت‌های مخصوص آموزش جاوا اسکریپت چقدر است؟

برخی از سایت‌ها خدماتشان را کاملاً رایگان در اختیار علاقه‌مندان دنیای برنامه‌نویسی قرار می‌دهند. استفاده از خدمات این سایت‌ها هزینه‌ای را به همراه ندارد. این در حالی است که برخی از سایت‌ها همچون یودمی برای دوره‌های خود تعرفه خاصی را در نظر می‌گیرند. برای آموزش جاوا اسکریپت بهتر است خدمات سایت‌هایی را به کار گیرید که با بودجه شما همخوانی دارند.

آیا فقط استفاده از سایت برای یادگیری جاوا اسکریپت کافی است؟

مسلماً نه! تنها دیدن دوره های آموزشی، هیچ کسی را تبدیل به برنامه نویس نکرده است. بهترین کاری که یک شخص یادگیرنده باید انجام دهد، این است که علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی به تمرین و تکرار مباحثی که یاد گرفته است، نیز بپردازد.

منابع خارجی و فارسی آموزشی جاوا اسکریپت چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

منابع فارسی زبان در دو حالت نسبت به ارائه خدمات خود اقدام می‌نمایند. برخی از این منابع فیلم‌ها و متون خارجی را ترجمه می‌نمایند. استفاده از خدمات چنین منابعی همواره نتایج مطلوبی را برای کاربران به همراه ندارد. در عوض تیم‌های مطرح و شناخته شده‌ای همچون درسمن با استفاده از نوین‌ترین تکنیک‌های برنامه‌نویسی، آماده ارائه خدمات به کاربران و کمک به آن‌ها برای ورود به دنیای جاوا اسکریپت هستند. پس برای یادگیری جاوا اسکریپت شما می‌توانید هم اکنون در دوره مجموعه درسمن شرکت نمایید.