اندروید یا ios؟ کدام پیروز میدان است؟

اندروید یا ios؟ کدام پیروز میدان است؟
تاریخ بروزرسانی : 16 شهریور 1399 | تعداد بازدید : 4146 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
اندروید،
  
اندروید و ios یکی از پر طرفدارترین سیستم عامل های موبایلی در جهان هستند. سیستم عامل اندروید توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است. در مقالات گذشته به طور کامل در مورد این سیستم عامل توضیح داده ایم،اگر علاقه مند به برنامه نویس شدن در حوزه اندروید هستید می توانید از آموزش برنامه نویسی اندروید درسمن استفاده کنید.
 
مهم ترین برتری اندروید شخصی سازی خیلی خوب آن است. شما می توانید آیکون ها، لانچر و حتی ظاهر سیستم خود را عوض کنید. در سیستم عامل اندروید امکاناتی وجود دارد که در گوشی های گران قیمت آیفون وجود ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب اندروید یا ios همراهی کنیم.
Android features-اندروید یا ios
  1.  مدیریت بهتر نرم افزارها

 از منویSetting  اندروید و از بخش Application Manager می توانید نرم افزاهایتان را Force Close کنید، آنها را حذف کنید یا می توانید حافظه موقت موبایل خود را پاک و نرم افزار را به روز اول برگردانید. می توانید برنامه هایی که از آن استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید و نرم افزار مورد علاقه خود را به جای نرم افزار پیش فرض سیستم عامل نصب کنید.
 

آموزش اندروید

  1. اندروید در مقایسه با IOS برنامه های بیشتری دارد

گوگل پلی مارکت رسمی برنامه های اندرویدی، تعداد اپلیکیشن های بیشتری نسبت به اپ استور اپل دارد. یکی دیگر از مزیت های گوگل پلی نسبت به اپ استور، برنامه های رایگان آن است و یکی از دلایل محبوبیت گوشی های اندروید می باشد. اگر برنامه ای را دوست نداشته باشید و یا کیفیت آن قابل قبول نبود، می توانید بدون هیچ نگرانی آن را حذف و یک برنامه دیگر جایگزین آن کنید.
  1. قابلیت شخصی سازی در اندروید یا ios

شخصی سازی، یکی از دلایل مهم برتری اندروید است که شما می توانید هرجور که خواستید تلفن همراه خود را شخصی سازی کنید.
البته ios هم در این زمینه کارهایی انجام داده است ولی امکاناتی که اندروید در اختیار شما قرار می دهد قابل قیاس با ios نمی باشد.
  1. ارائه دستگاه در رنج مختلف پولی

یکی از مهم ترین عاملی که برای خرید تلفن همراه مد نظر شما است، قیمت می باشد. اگر هزینه پرداخت گوشی همراه با هزینه بالا را ندارید، اندروید دستگاه هایی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار داده است. در اندروید گوشی هایی با رنج مختلف قیمت وجود دارد که شما می توانید به راحتی گوشی همراهی که توان خریداری آن را دارید، تهیه کنید. ولی این قضیه در مورد سیستم عامل ios صدق نمی کند و انتخاب های شما محدود می باشد.

 

 بیشتر مطالعه کنید: با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و روی کار آمدن انواع سیستم عامل موبایل، زندگی بشر روز به روز در حال تکامل و هوشمندی می باشد، پس این مطلب را از دست ندهید.smiley 

 

  1. پشتیبانی کردن قابلیت چند کاربره اندروید یا ios؟

یکی دیگر از قابلیت های خوبی که در اندروید وجود دارد، چند کاربره بودن آن است. مثلا خانواده ای که از یک تبلت استفاده می کنند و ممکن است هر کدام از آنها امکانات و تنظیماتی جداگانه بر روی پروفایل خود داشته باشند و این امکان بسیار کاربردی است. اگر شما بخواهید گوشی همراه خود را به کسی قرض بدهید، می توانید یک پروفایل با دسترسی محدود بسازید ولی این قابلیت هنوز در ios وجود ندارد.
  1. برنامه itunes دررکدام قابل استفاده است؛ اندروید یا ios؟

برای انتقال فایل ها و موزیک ها در دستگاه های ios نیاز به استفاده کردن از برنامه itunes می باشد. این کار ممکن است خسته کننده و پاک کردن آن کار سختی می باشد. این کار در اندروید کار ساده ای است و شما می توانید از راه های مختلف فایل های خود را انتقال دهید. 
  1. کدام سیستم عامل کارت حافظه micro sd را پشتیبانی میکند؟

اگر گوشی همراه شما دارای سیستم عامل ios باشد برای اینکه بخواهید حافظه بیشتری داشته باشید، باید تعدادی از فایل ها را حذف یا به کامپیوتر انتقال دهید و استفاده کردن از کارت حافظه در ios امکان پذیر نمی باشد؛ اما بیشتر دستگاه های اندرویدی دارای درگاه کارت حافظه می باشند.
  1. داشتن قابلیت مولتی ‌تسکینگ (Multi-Tasking) اندروید یا ios؟

این قابلیت امکان آنالیز چند برنامه و اجرای همزمان آن ها را فراهم می کند. در سیستم عامل ios این امکان در حال پیاده سازی است. در اندروید نیز این قابلیت دارای پیچیدگی بیشتری است و قابلیت Multi-Tasking واقعی را برای کاربران قرار میدهد.
اندروید تا حد امکان اجرای همزمان دو برنامه بر روی نمایشگر گوشی را فراهم می کند و تعامل مستقیم بین آنها برقرار می کند.
  1.  فضای ذخیره سازی ابری رایگان

برتری دیگری که اندروید نسبت به ios دارد، داشتن فضای ذخیره سازی ابری رایگان می باشد که گوگل از طریق گوگل درایو در اختیار کاربران قرار داده است. این فضای رایگان دارای 15 گیگابایت حافظه می باشد. همچنین ios برای هریک از اپل آی دی ها فضای 5 گیگابایتی اختصاص داده است.
  1. آیا اندروید یا ios از قابلیت Smart Lock برخوردار است؟

درگوشی های اندرویدی قابلیتی وجود دارد و شما تا زمانی که گوشی در دستتان قرار دارد یا به شما نزدیک است نیازی به زدن قفل و پترن ندارید. این مورد را می توانید زمانی که در یک محل خاص قرار دارید، استفاده کنید و نیازی به باز کردن قفل ندارید.
  1. نداشتن محدودیت NFC

اپل فناوری NFC در نهایت درون آیفون 6 قرار داد و این تکنولوژی تنها برای اپل پی می باشد؛ اما مدت زیادی است که چیپ های NFC در دستگاه های اندرویدی قرار دارد و با تمامی دستگاه های اندروید پشتیبانی کننده از NFC، سازگار است و محدودیتی ندارد.
  1.  امکاناتی امنیتی بیشتر

برای انتخاب یک گوشی همراه گزینه بسیار مهمی که برای شما وجود دارد، این است که از امنیت بالایی برخوردار باشد و کدام یک امکانات امنیتی بیشتری دارد اندروید یا ios؟ در گوشی آیفون شما با اسکن کردن اثر انگشت و یا گذاشتن پین چهار رقمی می توانید به سیستم دسترسی داشته باشید. اما اندروید می تواند امکانات بیشتری در حوزه امنیت در اختیار شما قرار دهد، شما می توانید پین بیشتر از چهار رقم برای گوشی همراه خود قرار دهید. سیستم عامل اندروید می تواند صورت شما را شناسایی کند و می توانید رمز طولانی برای گوشی خود قرار دهید. همچنین اگر گوشی همراه خود را گم کنید یا به سرقت رفته باشد، می توانید با Android Device Manager آن را ردیابی و اطلاعات خود را پاک کنید.
 

کلام آخر:

با توضیحاتی که خدمت شما عزیزان بیان کردیم، اگر قصد خرید یک گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید را دارید بهترین انتخاب است.

با خصوصیاتی که در مورد اندروید مطالعه کردید، ممکن است بفکر این باشید که  آموزش برنامه نویسی اندروید راشروع کنید اما باید بدانید قبل از شروع یادگیری اندروید، ابتدا به سراغ آموزش جاوا بروید. 


کلمات کلیدی :
اندروید