آشنایی با بهترین افزونه های وردپرس در 10 دقیقه

بهترین افزونه های وردپرس
تاریخ بروزرسانی : 27 شهریور 1399 | تعداد بازدید : 1435 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
پیرامون برنامه نویسی،

همانطور که از عنوان مقاله پیداست می‌خواهیم در مورد بهترین افزونه های وردپرس صحبت کنیم.

وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان در دنیا می‌باشد. در این مقاله افزونه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بیشترین کاربرد را دارد. افزونه‌های وردپرس، ابزارهایی هستند برای گسترش قابلیت‌های وردپرس برای کمک به بهبود عملکرد آن؛ در واقع شما با استفاده کردن از پلاگین‌های وردپرس سایت می‌توانید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همچنین می‌توانید بهترین افزونه های وردپرس را به صورت رایگان و همینطور غیر رایگان داشته باشید.

اگر شما هم از وردپرس برای مدیریت محتوا استفاده می‌کنید و می‌خواهید با بهترین پلاگین‌های آن آشنا شوید همراه ما بمانید.

معرفی بهترین افزونه های وردپرس

  • افزونه Wordfence Security

Wordfence Security، یکی از بهترین افزونه های وردپرسیکی از بهترین پلاگین های وردپرس، Wordfence Security است که برای امنیت وبسایت به‌کار می‌رود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر صاحب سایت باید انجام دهد ایمن کردن وبسایت و محافظت کردن آن در مقابل هکرها می‌باشد. ممکن است هرلحظه ربات‌های مخربی در وبسایت شما باشد و بخواهند به آن ضربه‌ای وارد کنند، برای جلوگیری از حمله ربات‌های مخرب باید بفکر امنیت وبسایت خود باشید و آن را در برابر هکرها و ربات‌های خرابکار محافظت کنید.

برای انجام این کار افزونه‌های وردپرسی زیادی وجود دارند که یکی از بهترین افزونه‌ها، Wordfence Security  است و می‌توانید برای امنیت وب خود به آن اعتماد کنید. این پلاگین دارای ویژگی حفاظت از فایروال، اسکن بدافزار، مسدود کردن و نظارت بر ترافیک می‌باشد.

 

  • افزونه google xmle sitemap

 یکی دیگر از افزونه های مفید وردپرس نقشه xmle گوگل است. این افزونه به موتور های جستجو کمک می کند تا با استفاده از نقشه سایت، وب سایت شما بهتر index کنند. با فعال کردن این افزونه به طور خودکار برای وب سایت خود نقشه سایت ایجاد می کند. نقشه سایت به ربات های گوگل کمک می کندکه ساختار کامل تری از وب سایت شما را مشاهده کنند.

 

  • افزونه Akismet

یکی دیگر از بهترین افزونه های وردپرس به نام Akismetمورد بعدی از افزونه‌های وردپرس Akismet می‌باشد، افزونه‌ای که توسط سازندگان وردپرس و تیم پشتیبانی آن ساخته شده است. این افزونه پیش‌فرض وردپرس است و زمان نصب فایل اصلی، نصب می‌شود. یک پلاگین ضد اسپم که همه نظرات را بررسی و نظرات اسپم را تشخیص و فیلتر می‌کند. Akismet، برای نظرات تاریخچه‌ای ثبت می‌کند و شما به‌راحتی می‌توانید نظرات اسپم را پیدا کنید. این افزونه برای وبسایت‌های شخصی و وبلاگ‌های رایگان است.

 

  • افزونه wp optimize

این پلاگین یک ابزار عالی برای پاک کردن پایگاه داده وردپرس و بهینه کردن آن می‌باشد. wp optimize به صورت خودکار داده‌های غیر ضروری را بدون اینکه نمایش بدهد، حذف می‌کند. شاید داده‌ها و اطلاعات غیر ضروری زیادی در وبسایت شما وجود داشته باشد که سرعت سایت را کاهش دهد و از آن اطلاعی ندارید که با نصب کردن این پلاگین می‌توانیداز این مشکلات به‌طور خودکار جلوگیری کنید.

 

  • Yoaste seo

Yoaste seo یکی دیگر از افزونه های وردپرسموتورهای جستجو یک منبع اصلی برای ترافیک وبسایت هستند؛ به همین دلیل اهمیت بهینه‌سازی موتورهای جستجو بیشتر می‌شود. Yoaste seo، یکی از بهترین افزونه های وردپرس است و به شما در تولید محتوای بهتر و بهبود رتبه گوگل کمک می‌کند. این افزونه به شما کمک می‌کند تا محتوای کاربرپسند تولید کنید و به وبسایت خود اعتبار ببخشید. در اولین گام با این افزونه می‌توانید کلمه کلیدی مناسب را پیدا و در طول مقاله از آن به تعداد مناسب استفاده کنید.

 

شما را به تماشای مسابقه بین وردپرس یا جوملا دعوت می‌کنیم تا بدانید کدام یک برنده میدان خواهد بود!!!

 

  • افزونه Everest form 

در وبسایت شما یکسری صفحات هستند که وجود آنها خیلی مهم است و حتما به آن نیاز دارید مثل صفحه تماس با ما؛ مهم نیست که وبسایت شما بزرگ یا کوچک باشد و اینکه اصلا چه محتوایی دارد، قطعا به صفحه تماس با ما نیاز دارید، صفحه‌ای که کاربران بتوانند با شما ارتباط داشته باشند. برای ایجاد فرم تماس، افزونه Everest form را به شما معرفی می‌کنیم. این افزونه بصورت رایگان در اختیار شما قرار دارد.

 

  • افزونه wp smush

افزونه ای به نام wp smushدر وبسایت‌ها تصاویر زیادی استفاده شده است که کاربردهای زیادی دارند و می‌توانند به‌آسانی نظر کاربر را جلب کنند. با استفاده کردن تصاویر در صفحات خود می‌توانید بهتر و سریع‌تر مطالب را به کاربران انتقال دهید. با اینکار، هم وبسایت خود را جذاب‌تر کرده‌اید و هم برای مخاطبین احترام زیادی قائل شده‌اید.

اما تصاویر فضای زیادی از صفحه وب شما را اشغال می‌کنند و سرعت بارگذاری را کند می‌کنند؛ برای جلوگیری از این کار شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های بهینه تصاویر، تصاویرتان را بدون اینکه افت کیفیت داشته باشند، بهینه کنید و در وبسایت قرار دهید. پلاگین‌های زیادی برای اینکار وجود دارد که یکی از بهترین افزونه های وردپرس برای اینکار، wp smush است.

 

  • افزونه VaultPress

اگر می‌خواهید از وبسایت وردپرسی خود نسخه پشتیبان داشته باشید، افزونه‌هایی برای اینکار وجود دارد و VaultPress یکی از بهترین افزونه های وردپرس است. این پلاگین، امنیت‌محور است و به صورت خودکار از وبسایت شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به طور منظم از وبسایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

  • افزونه Rank math

یکی دیگر از بهترین افزونه های وردپرس Rank math نام داردRank math، به‌عنوان یکی از بهترین پلاگین‌های وردپرس معرفی شده است؛ این پلاگین هر چیزی را که برای سئو one-page نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی کرده و تمامی امکاناتش رایگان می‌باشد. Rank math، به عنوان یک افزونه همه‌کاره معرفی شده است و سازندگان این افزونه، آن را به چاقوی سوئیسی همه‌کاره در حوزه سئو تشبیه کرده‌اند و یک رقیب برای Yoast seo محسوب می‌شود.

 

  • افزونه Social icons

امروزه کاربران شبکه‌های اجتماعی درحال افزایش است و بصورت روزانه به تعدا کاربرانش افزوده می شود. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این روزها نقش مهمی در بازاریابی محتوا دارد. Social icons، یک پلاگین رایگان وردپرس است که به راحتی آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی را در وب سایت شما نمایش می‌دهد.

سخن آخر:

ما سعی کردیم تا بهترین افزونه های وردپرس را که یک وبسایت به آن نیاز دارد، به شما معرفی کنیم؛ اما برای استفاده از افزونه‌ها نباید زیاده‌روی کنید و قبل از استفاده در مورد آن، حتما تحقیق انجام دهید، چراکه افزونه‌ها موجب مصرف بیش از حد منابع می‌شوند. اگر شما هم پلاگینی را می‌شناسید که جایش در بین بهترین‌ افزونه‌ها خالیست، در ثیمت کامنت با ما درمیان بگذارید. 


کلمات کلیدی :
وردپرس