پایتون خاکستری یک روش معکوس برای هکرها

پایتون خاکستری
تاریخ بروزرسانی : 01 مهر 1399 | تعداد بازدید : 5923 | زمان خواندن مقاله : 10دقیقه
پایتون،

همراهان همیشگی آکادمی درسمن، ما قصد داریم در این مقاله پایتون خاکستری را مورد بحث و بررسی قرار دهیم شاید به این موضوع فکر کنید که کلاه خاکستری چه ارتباطی به پایتون دارد؟ قبل از پرداختن به موضوع پایتون خاکستری به توضیحی از هک و امنیت می پردازیم.

هک و امنیت چیست؟

هک به معنی نفوذ به یک سیستم بدون اجازه دسترسی می‌باشد. منظور از یک سیستم می‌تواند انواع سیستم‌های کامپیوتری و یا یک سرور وبسایت باشد. هدف از نفوذ کردن به یک سیستم، فقط تخریب کردن نیست و میتواند برای امنیت نیز استفاده شود.

بهترین امنیت کارها همیشه بهترین هکرها هم هستند. هکرها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  •  هکر کلاه سفید

  • هکر کلاه سیاه

  • هکر کلاه خاکستری

در ادامه بیشتر با مفهوم آنها آشنا می‌شوید. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع هکرها

آشنایی با انواع هکرها:

  • کلاه سفیدها

هکرهای کلاه سفید، گروهی از هکرها هستند که کارهای مفید انجام می‌دهند. نفوذ می کنند ولی نیت بدی ندارند و دلیل اصلی نفوذ این هکرها تست امنیت در یک سیستم می‌باشد. این کار در جامعه کامپیوتری تست امنیت نامیده می‌شود. هکرهای کلاه سفید اطلاعات را دستکاری نمی‌کنند، جاسوسی نمی‌کنند و به پخش ویروس نمی‌پردازند. این گروه به نام هکرهای خوب معرفی شده‌اند.

 

آموزش پایتون

 

  • هکرهای کلاه سیاه

یک هکر کلاه سیاه فردی است که هدفش از نفوذ به‌دست آوردن سود شخصی است و قصد و نیتش غیر اخلاقی می‌باشد. هکرهای کلاه سیاه، به یک سیستم نفوذ می‌کنند تا کارهای مخرب انجام دهند، سایت‌ها را تخریب کنند و یا اطلاعاتی بدزدند. دقیقا کلاه سیاه‌ها نقطه مقابل کلاه سفیدها می‌باشند. نام دیگر کلاه سیاه ها، کراکر است و یکی از خرابکارترین نوع هکرها میباشند. Cracker هکرهای کلاه سیاه ویروس‌نویس هستند و با فرستادن ویروس به سیستم قربانی به آن نفوذ می‌کند.

  • کلاه خاکستری‌ها

کلاه خاکستری‌ها ترکیبی از کلاه سفیدها و کلاه سیاه‌ها می باشند و هدف آنها بستگی به نوع کار آنها دارد. ممکن است در مواردی کلاه سفید باشند و در موارد دیگر کلاه سیاه باشند؛ یعنی یک زمان قانون را رعایت می‌کنند و در یک زمان قانون‌مند نیستند.

 

داده کاوی در پایتون

بیشتر بخوانید:

داده کاوی با پایتون، برای سفر به اعماق داده آماده ای؟

 

پایتون خاکستری

پایتون زبانی است که به سرعت تبدیل به یک زبان برنامه‌نویسی معکوس برای هکرها شد. در واقع کسانی که قصد کارکردن با مهندسی معکوس را دارند، میتوانند از پایتون خاکستری استفاده کنند. ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که مهندسی معکوس چیست؟

تعریف مهندسی معکوس

پایتون خاکستری چیستمهندسی معکوس به علمی گفته می‌شود که از پاسخ به سوال می‌رسند. در واقع کشف اصول تکنولوژی یک دستگاه، شی یا یک سیستم می‌باشد که از طریق تجزیه و تحلیل ساختار و عملکرد آن حاصل می‌شود. این مهندسی تجربه دیگران را که یکبار با موفقیت انجام دادند را تکرار می‌کند و با کپی‌برداری تفاوت زیادی دارد. هدف از مهندسی معکوس طراحی یک محصول بدون داشتن دانش کافی در زمینه تولید آن محصول است و فقط با پیمودن فرآیند معکوس و به کارگیری تکنیک‌های مشابه کار انجام می‌گیرد.

برنامه‌هایی که توسط هکرهای کلاه خاکستری نوشته می‌شوند، می‌تواند در آزمایشگاه‌های شبکه و مهندسی معکوس، رمزگشایی (decod) شده و برای ایجاد و پیدا کردن باگ‌های امنیتی (security bug) مورد استفاده قرار گیرد. کلاه خاکستری دقیقا یک نرم‌افزار یا یک اپلیکیشن کاربردی نیست، بلکه تکنیکی برای ایجاد امنیت در نرم‌افزارهای مورد استفاده است.

با استفاده از زبان پایتون به راحتی میتوان کار تست و نفوذ برای یک محیط را فراهم ساخت و اگر بخواهیم این عملکرد را با استفاده از زبان‌های دیگر مانند c و c++ ،java انجام دهیم امکان‌پذیر می‌باشد، اما با استفاده کردن از پایتون این کار راحت‌تر است. به همین دلیل، پایتون کلاه خاکستری نامیده شده است.

دلایل دیگری که ممکن است هکرها برای انجام کار هک و امنیت خود از پایتون استفاده کنند به شرح زیر می‌باشد:

  • آسان بودن

  • قابل فهم بودن

  • پشتیبانی از قابلیت‌های سطح پایین

  • وجود کتابخانه‌های انبوه و...

خب دوستان ما گفتیم که پایتون خاکستری چیست و درباره انواع هکرها و کارهایی که انجام می‌دهند نیز صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما دوستان قرار گرفته باشد. در آخر به شما پیشنهاد می‌دهیم که اگر تمایل به یادگیری این زبان شیرین را دارید، با دوره آموزش پایتون درسمن همراه شوید.


کلمات کلیدی :
پایتون