کم کردن حجم عکس آنلاین و راه های کاهش حجم عکس

کم کردن حجم عکس آنلاین
تاریخ بروزرسانی : 06 بهمن 1399 | تعداد بازدید : 1890 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
SEO،

امروز می‌خواهم درمورد موضوعی صحبت کنم که یکی از موارد مهم برای طراحان وب و وب مستران است. از آنجایی که تصاویر در وب یکی از محتواهای محبوب است باید کیفت بلایی داشته باشند و این مورد خیلی مهم می‌باشد و علاوه برکیفیت، حجم تصاویر یک مورد مهم بحساب می آید. در این مقاله می‌خواهیم ابزارها و وب سایت‌های را به شما معرفی کنیم که برای کمک کردن حجم مناسب است. برای کم کردن حجم عکس روش‌های مختلفی وجود دارد که ما انواع آن را به شما معرفی می‌کنیم.کم کردن حجم عکس آنلاین و راه های کاهش حجم عکس

انجام این کار بر روی تصاویر وب سایتتان زمانی زیادی صرف نمی‌کند، باعث می‌شود کاربران راحت تر به تصاویر دسترسی داشته باشند و همینطور هر چقدر تصاویر حجم کمتری داشته باشند روی وب بهتر نمایش داده می‌شود.

قبل از اینکه درمورد کم کردن حجم عکس صحبت کنم، می‌خواهم شما را با فرمت‌های مختلف عکس آشنا کنم. تصاویر دیجیتال فرمت های مختلفی دارند که ما در دنیای وب با سه نوع آن سرو کار داریم:

  1. فرمت jpg: این فرمت یکی از رایج ترین فرمت‌ها برای تصاویر دیجیتال است. تصاویری که با این فرمت هستند دارای کیفیت خوبی هستند.
  2. فرمت png: تصاویر با این فرمت از کیفیت بالایی برخوردارند به دلیل اینکه در این فرمت فشره سازی کمتری انجام می‌شود، از طیف رنگی بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند.
  3. فرمت Gif: امروزه در شبکه‌های اجتماعی از تصاویر متحرک زیاد استفاده می‌شود که بیشتر این تصاویر در فرمت Gif ذخیره شده اند. برای تصاویر ثابت هم می‌توان از این فرمت استفاده کرد.


چرا کم کردن حجم عکس یک مورد مهم در وب است؟


تصاویر با حجم بالا به سرعت حافظه را پر می‌کنند به همین دلیل نداشتن حافظه یا کمبود آن یکی از دغدغه‌های مهم کاربران شده است. استفاده کردن از تصاویر با کیفیت باعث می‌شود که اینترنتی زیادی مصرف شود و همچنین سرعت بارگذاری وب سایت کاهش پیدا کند. سرعت لود وب سایت در گوگل یکی از پارامترهای مهم  سئو به  حساب می‌آید و در رتبه بندی وب سایت هم تاثیرگذار است.
برای برطرف کردن این مشکلات و رسیدن به بهترین نتیجه شما می‌توانید از روش کم کردن عکس استفاده کنید که  به صورت‌های مختلف انجام می‌شود.

  1.  کاهش حجم عکس آنلاینکاهش حجم عکس آنلاین

در این روش شما می‌توانید از طریق وب سایت  و به صورت آنلاین حجم عکس را کم کنید، ویژگی مهمی که کاهش حجم آنلاین دارد راحتی کار کردن با وب سایت ها می‌باشد. فقط کافیست شما عکس مورد نظر خود را وارد سایت کنید، در ادامه این وب سایت‌ها را به شما معرفی می‌شود.

  1. کاهش حجم عکس با نرم افزار

کاهش حجم عکس با نرم افزارنرم افزارهای مختلفی برای کم کردن حجم عکس وجود دارد که در این مقاله با آن ها آشنا می‌شوید و به آسانی می‌توانید تصاویر خود را بهینه کنید، این نکته را فراموش نکنید که نرم افزار هایی که در این مقاله معرفی می شوند همه رایگان می باشد و شما بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای می توانید به سرعت تصاویر خود را بهینه کنید.

 

 

 آشنایی با روش کم کردن حجم عکس آنلاین

  1.   وب سایت COMPRESS JPEG

با به کارگیری از این وب سایت به راحتی می توانید بدون افت کیفیت  به کاهش حجم عکس بپردازید و آن را بهینه کنید، COMPRESS JPEG  یک ابزار عالی برای بهینه تصاویر است که با آن می توانید 20 تصویر را در یک لحظه آپلود و بهینه کنید، در نهایت یک فایل زیپ در اختیار شما قرار می دهد. 

روش استفاده از این وب سایت به صورت زیر است:

  1. ابتدا وب سایت COMPRESS JPEG را باز کرده

  2. سپس گزینه Upload files را بزنید در تصویر زیر موجود است

  3. تصویر خود را انتخاب کنید

  4. در آخر گزینه Download all را کلیک کنید

کم کردن حجم عکس آنلاین

 

  1.  وب سایت JPEG Optimizer

با استفاده از این وب سایت می‌توانید در کمترین زمان تصاویر را بهینه کنید، کار کردن با این ابزار خیلی آسان است.  با استفاده از این سایت فقط می‌توانید تصاویری که با فرمت JPEG را بهینه کنید، همچنین می‌توانید با این ابزار سایز عکس خود را تغییر دهید.

وب سایت JPEG Optimizer

  1.  وب سایت  Optimizilla

با استفاده از این ابزار می‌توانید تا جایی که امکان دارد کم کردن حجم عکس را انجام دهید بدون اینکه افت کیفیت داشته باشد،  تصاویر را می‌توانید با دو فرمت JPEG و PNG بهینه کنید.
به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر خود را قبل و بعد ویرایش مشاهده کنید این کار باعث می‌شود که تشخیص دهید تصویر افت کیفیت داشته است یا خیر.

کاهش حجم عکس

 

  1. وب سایت Kraken.io

یک ابزار عالی برای کاهش حجم عکس می‌باشد و شما می‌توانید تصاویر خود را در فرمت‌های  JPEG ، PNG و گیف‌های متحرک بهینه کنید. 

با استفاده کردن از این ابزار می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید به دلیل اینکه تصاویری که بهینه کرده اید را در قالب یک پوشه زیپ در اختیار شما قرار می‌دهد.

وب سایت Kraken.io

  1. وب سایت ImageRecycle

 این وب سایت به شما امکان بهینه سازی تصاویر را با انواع فرمت ها مثل JPEG و PNG و GIF و PDF می‌هد. در این وب سایت با یک drag and drop می‌توانید کاهش حجم عکس را انجام دهید و آن را ذخیره کنید.

این ابزار به برنامه نویسان Api  می‌دهد تا بتوانند از امکانات آن استفاده کنند، همچنین این امکان را دارد که بتواند تصاویر شما را تحلیل کند و از وضعیت آن گزارش تحویل شما دهد. به طور مثال به شما می‌گوید که کدام تصویر وب سایت شما نیاز به کاهش حجم و بهینه سازی دارد.

این ابزار برای هر سیستم مدیریت محتوا پلاگین مخصوص دارد که شما با استفاده از آن نیاز نیاز ندارید از وب سایت‌های دیگر استفاده کنید.

وب سایت ImageRecycle

  1.  وب سایت CompressNow

یکی دیگر از وب سایت‌های که برای کم کردن حجم آنلاین استفاده می شود CompressNow می باشد که کار کردن با آن راحت است. شما می‌توانید تصاویر خود را با فرمت‌های JPEG و PNG و یا هر فرمت دیگری در این سایت آپلود کنید و کار بهینه سازی را انجام دهید. این ابزار قابلیت این را دارد که در یک لحظه 10 تصویر را بهینه کند.

وب سایت کاهش حجم عکس CompressNow

  1. وب سایت Tiny PNG

یکی از وب سایت‌های قدیمی و محبوب برای کم کردن حجم عکس است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد و امکانات زیادی برای فشرده سازی به شما می‌دهد.
با این ابزار می‌توانید در دو فرمت PNG و JPEG فشرده سازی عکس را انجام دهید و به شما این امکان را می‌دهد در یک لحظه 20 عکس را آپلود و بهینه کنید. Tiny PNG برای سیستم‌های مدیریت محتوا  wordpress و Magneto  افزونه دارد که کار شما را راحت  تر می‌کند.

کم کردن حجم تصویر

  1.  وب سایت Compressor.io

این ابزار بدون اینکه کیفیت عکس شما را پایین بیاورد تا بالاترین حد امکان کاهش حجم عکس را انجام می‌دهد. یک ابزار معروف و کاربردی است و به راحتی می‌توانید تمامی فرمت‌های Gif، PNG، JPEG و SVG بهینه کنید، Compressor.io می‌تواند تا 90 درصد اندازه فایل ها را کاهش دهد و تنها مشکلی که این ابزار دارد در یک لحظه فقط می‌توانید یک تصویر را آپلود و بهینه کنید.

  1.   وب سایت JPEGmini

یکی دیگر از وب سایت‌های کم کردن حجم عکس آنلاین JPEGmini می‌باشد که با استفاده از این ابزار می‌توانید تا حد زیادی به وب سایت خود سرعت ببخشید، رابط کاربری خوبی دارد.

شما می‌توانید تصاویر خود را آپلود کنید و قبل و بعد فشرده سازی آن را به صورت اسلایدر مشاهده کنید، کیفیت تصاویر را بعد از بهینه سازی حفظ می‌کند.

وب سایت JPEGmini

  1.  وب سایت Convert Image

یکی دیگر از ابزارهای آنلاین برای کاهش حجم عکس Convert Image است و تصاویر با فرمت JPEG  را بهینه می‌کند، همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر با فرمت JPEG را به فرمت‌های دیگر مثل  BMP، GIF، ICO، PNG تبدیل کند. با این ابزار می‌توانید تصاویر خود را ویرایش کنید.

وب سایت کاهش حجم عکس Convert Image

 

شگفتانه: اگر به دنبال روش های کم کردن حجم فیلم هستید، مقاله ما را در اینباره مطالعه کنید.

 

کم کردن حجم عکس با فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یکی از قدیمی ترین  و محبوب ترین ابزار طراحی برای گرافیست ها است با این ابزار کاربردی می‌توانید حجم تصاویر را کاهش دهید و این کار را از روش زیر می‌توانید انجام دهید.

  1. ابتدا تصویر را در فتوشاپ باز کنید

  2. از منوی اصلی گزینه file  را انتخاب کنید

  3. سپس گزینه Save For Web را انتخاب کرده

  4. با زدن گزینه save تصویر شما با یکسری بهینه سازی پیش فرض ذخیره می‌شود، همچنین میتوانید این تنظیمات را به صورت دستی هم انجام دهید.

کم کردن حجم عکس با فتوشاپ

 

کم کردن حجم تصویر با ابزار paint

Paint یکی از نرم افزارهای محبوب مایکروسافت است. یک ویرایشگر ساده که کاربران قدیمی ویندوز با آن خاطره دارند. اگر از این برنامه استفاده می‌کنید می‌توانید برای کاهش حجم تصویر از این نرم افزار استفاده کنید. Paint الگوریتم  خاصی برای تغییر سایز عکس ندارد و با کم کردن پیکسل یا ابعاد تصاویر آن را فشرده می‌کند در این روش کمی افت کیفیت داریم اما کار سریع انجام می‌شود. به صورت زیر می‌توانید فشرده سازی عکس را انجام دهید:

  1.   تصویر مورد نظر خود را وارد paint کنید

  2.    از منو گزینه home را انتخاب کنید و وارد قسمت Resize شوید

  3.   در اینجا دو حالت برای تغییر سایر وجود دارد یکی گزینه درصد (Percentages) و دیگری گزینه پیکسل (Pixels) که اجازه می‌دهد ابعاد عکس را به صورت پیکسل یا به صورت درصد کم یا زیاد کنید.

نرم افزار کاهش حجم عکس paint


کاهش حجم عکس با کمک نرم افزار

نرم افزارهای مختلفی برای کاهش حجم عکس وجود دارند که بدون اینکه تصویر افت کیفیت داشته باشد آن را فشرده سازی می‌کند. در ادامه تعدادی از نرم افزارهای کاهش حجم عکس را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. نرم افزار کاهش حجم عکس Caesium نرم افزار Caesium

نرم افزاری رایگان و قدرتمند است. بدون افت کیفیت تصویر و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته آن را فشرده سازی می‌کند، حجم عکس‌ها را تا 80% کاهش می‌دهد و کیفیت تصاویر تا حد زیادی حفظ شده است.این نرم افزار در جاهای مختلفی کاربرد دارد مثل کم کردن حجم عکس اسکن شده، فشرده کردن تصاویر قبل از قرار گیری در وب سایت 

  1. نرم افزار JPEG Imager

این نرم افزار نسخه رایگان ندارد و برای استفاده کردن باید آن را خریداری کنید،  نرم افزار JPEG Imager تصاویر JPEG از شما می‌گیرد و نسخه فشرده و کم حجم آن را تحویل می‌دهد.

  1.  نرم افزار Fotosizer

Fotosizer مانند نرم افزار قبلی نسخه رایگان ندارد و باید آن را خریداری کنید، نسبت به نرم افزارهای بالا کمی قدیمی‌تر می‌باشد اما در کاهش حجم تصاویر عملکرد مناسبی دارد.

نرم افزار Fotosizer software

کلام آخر:

خیلی از شما ممنونیم از اینکه تا اینجا همراه ما بودید، امیدوارم بتوانید با کم کردن حجم عکس، از آنها به خوبی در سایت و شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. این را فراموش نکنید که با کاهش حجم عکس می توانید کمک خیلی بزرگی به به سئو سایتتان کنید پس بهینه کردن تصاویر را جدی بگیرید.