پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در سال 2021 کدام است؟

زبان های برنامه نویسی
تاریخ بروزرسانی : 14 مرداد 1399 | تعداد بازدید : 10747 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
زبان های برنامه نویسی،

سال 2021 هم رسید و شاید خیلی از ما به این فکر می‌کردیم که قرار است در سال 2021 چه اتفاقای عجیبی بیفتد. فکر می‌کردیم مثل داستان‌های تخیلی ماشین‌ها به پرواز در بیایند و یا اینکه مثلا جت‌های شخصی ما رو برای تفریح به مریخ ببرند. در سال 2021 چنین پیشرفت‌هایی رخ نداده اما روند رشد تکنولوژی‌ها بیشتر شده است و در دنیا برنامه‌نویسی هم می‌توانیم این پیشرفت را ببینیم.می‌خواهیم در این مقاله در مورد پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال2021 و البته زبان‌های برنامه‌نویسی که در ایران کاربرد دارد صحبت کنیم. 

حتما خیلی به این فکر کرده‌اید که پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی درسال 2021کدام است و یا برای کار در بازار ایران چه زبان برنامه‌نویسی یادبگیریم خوب است و اینکه بازار کار زبان‌های برنامه‌نویسی در ایران کدام است.در کل دنیا زبان برنامه‌نویسی خاصی به عنوان پردرآمدترین شناخته نشده است ولی هرکدام به میزان قابل توجهی محبوبیت و کاربران خاص خودش را دارد.

 

پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی که در ایران استفاده می‌شود به شرح زیر است:پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی

  1. زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ

  2. زبان برنامه‌نویسی پایتون

  3. زبان برنامه نویسی جاوا

  4. زبان‌ برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت

  5. زبان برنامه‌نویسی PHP

  6. زبان برنامه نویسی C++

  7. زبان برنامه نویسیGO

  8. زبان برنامه نویسی R

  9. زبان برنامه نویسی Ruby

  10. زبان برنامه نویسی Lua

 

 

 زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ                                                                      

یک زبان برنامه‌نویسی همه‌منظوره، ساخت‌ یافته، شی‌گرا، رویدادمحور، تابعی، دستوری و جنریک می‌باشد. این زبان توسط شرکت مایکروسافت در پروژه .NET توسعه یافت و بعدها توانست استانداردهای Ecma و ISO را دریافت کند و به عنوان یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی استاندارد تایید شود.

همچنین زبان سی‌شارپ از خانواده زبان‌های برنامه‌نویسی c می‌باشد و یکی از 44 زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای مشترک از. NET پشتیبانی می‌کند و در همه جا توسط ویژوال استودیو ساخته می‌شود. این زبان توانسته با داشتن قدرت و سطح بالا، توجه بسیاری از برنامه‌نویسان را به خود جلب کند.

سی‌شارپ یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی می‌باشد. شما در هر کدام از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌توانید متخصص شوید و سی‌شارپ هم یکی از این گزینه‌ها می‌باشد. اگر می‌خواهید یک متخصص برنامه‌نویسی سی‌شارپ شوید و به درآمد برسید ما به شما دوره آموزش سی‌شارپ را پیشنهاد می‌کنیم.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

 

نمودار زبان برنامه نویسی سی شارپ

 

 

 

 

 

 

 

 

زبان برنامه‌نویسی پایتون

یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی چند منظوره و قدرتمند زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌باشد. پایتون یک زبان سطح بالا، شی‌گرا و اسکریپتی متن باز است و توسط خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شده است. این زبان به عنوان یکی از برترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا شناخته شده است و از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از عواملی که باعث محبویت این زبان شده است سادگی آن می‌باشد؛ به این معنا که شما باکمترین کدنویسی و به سرعت می‌توانید برنامه مورد نظر خود را بنویسید. برای یادگیری این زبان کافیست به آن علاقه داشته باشید و دوره‌های آموزش پایتون را در سایت ما دنبال کنید.

زبان برنامه نویسی پایتون

 

نمودار زبان برنامه نویسی پایتون

 

زبان برنامه‌نویسی جاوا


زبان برنامه‌نویسی جاوا یک زبان چند منظوره و شی‌گرا است. تا حد زیادی به زبان ++C و C شباهت دارد. استفاده کردن از این زبان آسان است و با آن می‌توانید برنامه‌های قدرتمندی بسازید.زبان جاوا یکی از محبوب‌ترین و پردآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا شناخته شده است.مهم‌ترین ویژگی‌های جاوا دارا بودن ماشین مجازی JVM است و با هرپلتفرمی سازگاری دارد.

از جاوا به طور گسترده‌ای در برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود.زبان برنامه‌نویسی جاوا یک انتخاب درست و مطمئن برای شما خواهد بود و همچنین جزء پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی محسوب می‌شود.

 

زبان برنامه نویسی جاوانمودار زبان برنامه نویسی جاوا


 

زبان‌ برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت (javascript)

یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی اسکریپتی، جاوا اسکریپت می‌باشد و یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، پویا و مبتنی بر شی است. جاوا اسکریپت یکی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی وب می‌باشد و با زبان جاوا فرق دارد. جاوااسکریپت دارای فریم‌ورک‌های بسیاری است. مانند: جی‌کوئری (JQuery)، انگولاجی‌اس (AngularJS)   و... برای کار کردن با جاوا اسکریپت باید به HTML/CSS  تسلط داشته باشید.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپتنمودار زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

 

زبان برنامه‌نویسی PHP

 یک زبان برنامه‌نویسی توسعه یافته و شی‌گرا که برای طراحی وب استفاده می‌شود و مخفف Hypertext Preprocessor، به معنای پیش پردازنده ابر متن می‌باشد. از php می‌توان به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی عمومی نیز استفاده کرد. به علت open source بودن در بین کاربران محبوبیت زیادی دارد و یکی از رایج ترین زبان‌های برنامه‌نویسی می‌باشد که دارای باز کار خوبی است.

زبان برنامه نویسی php

نمودار زبان برنامه نویسی php

 

 

زبان برنامه‌نویسی ++C


زبان برنامه‌نویسی سی ‌پلاس‌ پلاس یک زبان همه منظوره، سطح میانی یعنی هم از ویژگی‌های زبان‌های سطح بالا برخوردار است و هم زبان‌های سطح پایین، سی پلاس پلاس همچنین شی‌گرا می‌باشد این زبان برنامه‌نویسی بسیار قدرتمند است و از خانواده زبان C محسوب می‌شود. از سی  پلاس پلاس می‌توانید برای ساخت نرم افزار، بازی سازی برای انواع کنسول‌ها و برنامه‌نویسی برای موبایل استفاده کنید. این زبان همانند زبان جاوا و سی شارپ یک زبان تمام نشدنی و آینده دار می‌باشد.

زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاسنمودار زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

 


زبان برنامه‌‌نویسی GO 


زبان برنامه‌نویسی GO یک زبان متن باز است و در سال2007 طراحی شده است. ظاهری کاملا شبیه به زبان C دارد و برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای مناسب است. زبان GO دارای امکانات جدید و کارآمدی مانند برنامه‌نویسی شی‌گرا، قابلیت تفکیک داده و سیستم اتوماتیک حافظه یا همان Grabage Collection می‌باشد. GO از وراثت پشتیبانی نمی‌کند به همین دلیل ویرایش کدها آسان‌تر است. از این زبان می‌توان در حوزه‌های مختلف مانند گرافیک، اپلیکیشن‌های موبایل و هوش مصنوعی استفاده کرد.

زبان برنامه نویسی Goنمودار زبان برنامه نویسی GO

 

 

زبان برنامه‌نویسی R


R یکی از زبان های برنامه‌نویسی پر استفاده در یادگیری ماشین و تحلیل داده می‌باشد و بصورت متن باز ارائه شده است. زبان برنامه‌نویسی R برای ترسیم نمودارها و محاسبات آماری عمومی استفاده می‌شود، برای توسعه الگوریتم‌های ماشین لرنینگ  کتابخانه‌های خوبی فراهم کرده است. از زبان برنامه‌نویسی R در کسب و کارهای مختلف استفاده می‌شود و فرصصت‌های شغلی در این حوزه بسیار وسیع است.

زبان برنامه نویسی Rنمودار زبان برنامه نویسی R

 

 

زبان برنامه‌نویسی Ruby


زبان برنامه‌نویسی Ruby یک زبان شی‌گرا، چند منظوره، پویا و مفسری است و در دهه 90 میلادی ساخته شده است. یک زبان برنامه‌نویسی متن باز و رایگان می‌باشد. همانطور که گفتیم این زبان شی‌گرا و چند منظوره است و در هر جایی می‌توان از آن استفاده کرد، از قابلیت های شی‌گرایی پشتیبانی می‌کند. از روبی می‌توان در اپلیکیشن‌های مختلف مانند پلتفرم موبایل، سیستم‌های تعبیه شده و همچنین وب اپلیکیشن‌ها استفاده کرد.

Ruby یک زبان سطح بالاست به همین دلیل به راحتی می‌تواند کار کردن با آن را یادبگیرید. این زبان یکی پردرآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی و پرطرف دار است.
زبان برنامه نویسی Rubyنمودار زبان برنامه نویسی Ruby

 

 

زبان برنامه‌نویسی  Lua


زبان برنامه‌نویسی Lua یک زبان متنی و به صورت منبع باز و رایگان می‌باشد و توسط مهندسین برزیلی نوشته شده است، می‌توان گفت یک زبان برنامه‌نویسی منحصر بفرد است. این زبان بسیار کوچک و سریع می‌باشد و در دسته زبان‌های اسکریپتی می‌تواند قرار بگیرید. زبان برنامه‌نویسی Lua با هدف داشتن قابلیت‌های گسترش پذیر، طراحی و ارائه شده است. می‌توان از این زبان برنامه‌نویسی به عنوان یک زبان چند منظوره نام برد و مانند روبی و پایتون توانایی نوشتن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را دارد.

زبان برنامه نویسی Luaنمودار زبان برنامه نویسی Lua

 

 

نتیجه گیری:


حالا که با پردآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا شدیم، باید بدانیم چطور یادگیری را شروع کنیم؟

راه‌های زیادی برای یادگیری و آموزش وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به علاقه خودتان انتخاب کنید که چطور آموزش را شروع کنید. 

  • ویدئوهای آموزشی
  • خواندن کتاب‌های تخصصی برنامه‌نویسی
  • شرکت در دوره‌های حضوری
  • شرکت در دوره‌های مجازی

هرکدام از موارد بالا می‌تواند شما را در راه برنامه‌نویس شدن کمک کند، اما ما هم یک پیشنهاد برای شروع یادگیری شما داریم اگر تصمیم دارید که برنامه نویسی را از طریق ویدئو‌های آموزشی شروع کنید، درسمن شما را در راه حرفه‌ای شدن در برنامه‌نویسی کمک می کند.