راهنمای جامع انتخاب و خرید هاست پایتون

راهنمای جامع انتخاب و خرید هاست پایتون
تاریخ بروزرسانی : 03 مرداد 1403 | تعداد بازدید : 210 | زمان خواندن مقاله : 10
پایتون،

برای خرید هاست پایتون چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ این سوال را می توان از جمله پرسش های متداولی در نظر گرفت که برنامه نویسان پایتون و افرادی که با فریمورک جانگو کار می کنند، بیشتر از فرد دیگری با آن مواجه می شوند. انتخاب یک سیستم هاستینگ خوب به شما اجازه می دهد تا برنامه های پایتون را با سرعتی بالا و کیفیتی عالی اجرا نمایید. در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه ارائه خدمات ویژه ای همچون فروش هاست مخصوص پایتون فعالیت نموده و خدماتشان را در اختیار مشتریان قرار می دهند. امروز ما قصد داریم تا بهترین هاست مخصوص پایتون و  ویژگی هایش را زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه شوید. 

ضرورت انتخاب هاست با کیفیت برای پایتون

پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی قدرتمند به حساب می آید که مزایای زیادی را در خود جای داده است. متاسفانه این زبان برنامه نویسی، یک عیب بزرگ دارد: سرعت پایین. شاید در برنامه های ساده این مسئله خیلی مهم نباشد ولی زمانی که شما در حال طراحی یک وب اپلیکیشن هستید، سرعت برنامه اهمیت زیادی پیدا می کند. برای کسب بازدهی مطلوب، شما باید به دنبال تهیه هاست های سریعی باشید که سرعت پردازش بالایی داشته و می توانند در سریع ترین زمان ممکن برنامه شما را اجرا نمایند. 


 

راهنمای خرید هاست پایتون

حتما شما هم از خود می پرسید که چه مباحثی هنگام خرید هاست مناسب پایتون اهمیت زیادی پیدا می کنند؟ زبان برنامه نویسی پایتون از جمله زبان های محبوبی به حساب می آید که نظر اکثر برنامه نویسان تازه وارد را به خود جلب کرده است. این مسئله باعث شده تا شرکت های مختلف نسبت به ارائه پلن های مختلف برای وب اپلیکیشن های توسعه یافته در پایتون اقدام نمایند. قبل از بررسی منابع سخت افزاری و فنی، شما باید مشخصات خود سرویس را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای نیاز های شما بهترین گزینه است. 

توجه به فروشنده

شرکت های داخلی و خارجی زیادی در زمینه عرضه هاست پایتون فعالیت می نمایند. هر کدام از این شرکت ها، سرویس های خود را به نحوی خاص در اختیار مشتریان قرار می دهند. به کار گیری خدمات شرکت های معتبری همچون Hostinger می تواند خیال شما را در این زمینه راحت کند. شرکت های بزرگ، سرویس های با کیفیتی دارند و دائما از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا برای ارتقا آنها استفاده می نمایند. 

توجه به  UP Time یا در دسترس بودن هاست

آپتایم دیگر مسئله مهمی است که روند خرید هاست پایتون را تحت تاثیر خود قرار می دهد. مخصوصا اگر شما در حال کار روی یک پروژه صنعتی هستید، باید هاستی را تهیه کنید که آپ تایم بالای 99 درصد دارد. اکثر سرویس های هاستینگ عرضه شده در بازار های داخلی یا خارجی ایران، آپ تایمی در حدود 99.9 درصد را در خود جای داده اند. استفاده از این سرویس ها به شما اجازه می دهد تا بدون نگرانی در مورد قطعی یا خرابی سرویس، نسبت به کد نویسی و ایجاد پروژه های متنوع اقدام نمایید. 

در دسترس بودن یا آپتایم هاست پایتون خیلی مهم است


توجه به خدمات پس از فروش

برای خرید هاست پایتون شما باید به خدمات پس از فروش ارائه شده توسط شرکت های سوم شخص هم توجه ویژه ای داشته باشید. اکثر شرکت های بزرگ فعال در زمینه ارائه هاست، از سیستم های پشتیبانی حرفه ای و تخصصی برای بررسی درخواست های مشتریان و رفع آنها استفاده می نمایند. این خدمات پس از فروش دائما نحوه استفاده شما از سرویس های هاستینگ را تحت تاثیر خود قرار می دهد. طبیعتا همکاری با شرکت خاصی که خدمات پس از فروش مناسبی دارد، به شما اجازه می دهد تا در صورت مواجه شدن با یک مشکل فنی، به راحتی نسبت به کنترل شرایط اقدام نمایید. 

به خدمات پس از فروش هاست پایتون توجه کنید

توجه به کشور سرور

برنامه پایتون شما برای کاربران چه کشوری طراحی شده است؟ پاسخی که به این سوال می دهید، روند خرید انواع هاست برای زبان برنامه نویسی پایتون را تحت تاثیر می گذارد. به خاطر داشته باشید که موقعیت مکانی سرور، روی سرعت پاسخ دهی و میزان بازدهی برنامه شما تا حد قابل توجهی موثر خواهد بود.

اگر شما در حال کار روی یک پروژه داخلی هستید و برنامه را برای کاربران ایرانی منتشر می نمایید، بهتر است سرویس های داخلی را مورد استفاده قرار دهید. خرید هاست هایی که در دیتاسنتر های معتبر ایرانی همچون دیتاسنتر های برج میلاد قرار گرفته اند، احتمال بروز مشکل و خطا هنگام ایجاد برنامه را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. پایتون زبان کندی است. اگر شما یک سرور ضعیف و دور افتاده را خریداری نمایید، سرعت برنامه تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. 

آموزش پایتون

راهنمای انتخاب هاست پایتون

مباحثی که تا این نقطه در مورد خرید هاست مناسب پایتون مطرح شدند، همگی به مشخصات جانبی و اطلاعات فرعی هاست اشاره داشتند. آپ تایپ، فروشنده و خدمات پس از فروش مهم هستند ولی اگر شما سرویس های با کیفیت و مناسبی را دریافت نکنید، این مباحث اهمیت زیادی پیدا نمی نمایند. در ادامه شما می توانید چند مورد از نکات فنی مطرح شده برای خرید هاست های مناسب پایتون را مشاهده نمایید. به خاطر داشته باشید که همه این نکات پروسه اجرای وب اپلیکیشن شما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. 

راهنمای انتخاب هاست پایتون

توجه به پردازنده

پردازنده ای که برای اجرای کد پایتون شما به آن نیاز دارید، بسته به نیاز های پروژه متغیر خواهد بود. از آنجایی که برای اجرای یک وب اپلیکیشن شما باید ماژول ها و فریمورک های مختلفی را به کار گیرید، پردازنده شما باید بتواند سرعت مطلوبی را در اختیار داشته باشد. استفاده از پردازنده های حداقل 2 هسته ای برای اجرای یک کد پایتون، نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت. البته، اگر شما در حال ایجاد یک مدل ML یا ِDL هستید، به جای تمرکز روی پردازنده اصلی، بهتر است به پردازنده گرافیکی دقت نمایید. پردازنده گرافیکی هاست شما می تواند سرعت اجرای مدل های هوش مصنوعی را تحت تاثیر قرار دهد. 

توجه به رم 

رم یا حافظه موقت در هاست پایتون اهمیت زیادی دارد. مخصوصا اگر شما در حال ایجاد یک برنامه سنگین و پیچیده هستید، باید رم زیادی را به کار گیرید. حافظه رمی که در اختیار برنامه شما قرار گرفته است نه تنها می تواند سرعت آن را تغییر دهد، بلکه در طولانی مدت روی امنیت هم موثر می باشد. در خیلی از پروژه ها 2 گیگابایت رم هم می تواند نیاز های شما را به راحتی رفع کند.

توجه به سیستم عامل

سیستم عامل مهم ترین مبحثی است که هنگام خرید هاست پایتون شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید. سیستم عامل نه تنها نحوه استفاده از منابع را تحت تاثیر خود قرار می دهد، بلکه می تواند روی سرعت برنامه هم موثر باشد. استفاده از یک سیستم عامل خاص همچون لینوکس در صورتی که شما دانش فنی کافی را در اختیار داشته باشید، سرعت برنامه را چند برابر خواهد کرد. 

توجه به نوع هارد دیسک

امروزه اکثر شرکت های فعال در زمینه ارائه سرویس های هاستینگ، نسبت به استفاده از SSD اقدام می نمایند. در نتیجه، در این حوزه شما با مشکل جدی مواجه نخواهید شد. در هر حال، هنگام خرید یک هاست مخصوص زبان برنامه نویسی پایتون، شما باید مطمئن شوید که از SSD های مناسب استفاده می نمایید. این مسئله روی سرعت برنامه شما موثر است.

قیمت و هزینه هاست پایتون چقدره؟

هزینه خرید هاست پایتون چقدر است؟

هزینه ای که شما باید برای خرید هاست پایتون پرداخت نمایید را نمی توان به صورت عمومی مشخص نمود. فاکتور های نسبتا زیادی هستند که هزینه های پرداختی کاربران برای این هاست ها را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می دهند. از جمله این فاکتور ها باید به مشخصات سرویس، شرکت های ارائه دهنده و واسطه های فعال در این زمینه اشاره نمود. اگر شما به دنبال خرید از یک شرکت خارجی از طریق واسطه های ایرانی هستید، باید هزینه بالا تری را پرداخت نمایید. 

نکات کلیدی برای خرید هاست پایتون

هنگام خرید هاست پایتون، شما باید به منابع سخت افزاری بیشتر از سایر موارد توجه داشته باشید. در مقایسه با زبان های برنامه نویسی خاصی همچون سی شارپ، سی پلاس پلاس و پی اچ پی، پایتون سرعت عملکردی پایین تری دارد و همین مسئله هم باعث شده تا منابع فنی مورد نیاز برای اجرای سریع آن ضروری شوند. جدا از این مسئله، برخی از شرکت های هاستینگ خارجی سرویس های اختصاصی پایتون را در نظر گرفته اند. با استفاده از آنها، شما دیگر دغدغه ای در مورد وضعیت هاست و مشخصاتش نخواهید داشت. هاستی که شما از آن استفاده می کنید باید بهینه شده باشد. کاربران باید بتوانند با سرعت بالایی وب اپلیکیشن های پایتون را پیاده سازی نمایند.

کلام آخر و هاست پایتون

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، متغیر های زیادی می توانند پروسه خرید هاست پایتون را تحت تاثیر خود قرار دهند. برای خرید یک هاست حرفه ای و با کیفیت، در اولین مرحله شما باید ویژگی های شرکت عرضه کننده را مورد بررسی قرار دهید و سپس به سراغ ویژگی های فنی بروید. در کل، همه چیز به نیاز های پروژه شما وابسته است. خیلی از پروژه ها به منابع سخت افزاری و نرم افزاری خیلی سنگین نیازی ندارند و برای اجرای آنها، شما می توانید از هاست های عادی و خوش قیمت هم استفاده نمایید. مد نظر قرار دادن این مسائل هنگام خرید انواع هاست، می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.