ساده ترین راه های کم کردن حجم فیلم

کم کردن حجم فیلم
تاریخ بروزرسانی : 30 بهمن 1399 | تعداد بازدید : 4470 | زمان خواندن مقاله : 15 دقیقه
SEO،

اگر شما هم در جستجوی کم کردن حجم فیلم هستید، خواندن مقاله امروز را پیشنهاد میدهم. چرا که در کنار هم میخواهیم ابتدا روش‌های چگونگی کم کردن حجم ویدیو و سپس به معرفی نرم‌افزارهای کم کردن حجم فیلم بپردازیم. پس با ما همراه شوید.

روش‌های کاهش حجم فیلم

  1. سایت‌های آنلاین رایگان

اگر حجم فایلتان کم است یا از سرعت بالای اینترنت برخوردار هستید و یا اینکه فقط برای 1 الی 2 فایل میخواهید اینکار را انجام دهید، بهترین گزینه برای شما این روش است. روش های کاهش حجم فیلم

  1. کامپیوتر و لپ تاپ

در این روش باید از نرم‌افزارهایی که وجود دارد، استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  1. گوشی‌های همراه هوشمند

در این روش باید از یک اپلیکیشن برای کار خود استفاده کنید اما پردازش آن نسبت به دو روش قبل کمی بیشتر طول میکشد.

معرفی سایت‌های کاهش حجم فیلم آنلاین رایگان:

  • کم کردن حجم فیلم با Smaller Video

کم کردن حجم فیلم با Smaller Videoاین سرویس، امکان کاهش حجم فیلم تا حداکثر 500 مگابایت را دارد و از فرمت‌های MP4 ،AVI ،MPEG ،MOV پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه نحوه کار به این صورت است که بعد از وارد شدن به سایت روی گزینه Browse کلیک و فایل خود را انتخاب کرده، سپس صبر کنید تا کار تمام شود. حالا Upload Video را کلیک کنید.

چند قابلیت جذاب این سایت:

شما با فعال کردن گزینه Use low compression level (best quality) می‌توانید از فشرده‌سازی سطح پایین برای کیفیت بیشتر استفاده کنید که البته به زمان بیشتری نیاز دارید. اگر قصد تغییر سایز فیلم را دارید، از گزینه Scale (reduce) video width بهره ببرید. یکی دیگر از گزینه‌های جالبی که در این سرویس وجود دارد Remove audio from video است که می توانید صدا را از ویدیو خود حذف کنید.

  • Clip champ، ابزاری دیگر برای کم کردن حجم فیلم

پس از ثبت نام در این سرویس، می‌توانید از ابزار فشرده‌سازی ویدیو، ضبط ویدیو فوری از مرورگر و ویرایش ویدیو استفاده کنید.  شما میتوانید علاوه بر یک فیلم، حجم چندین فیلم را به صورت همزمان کاهش دهید. البته نسخه رایگان آن روی فایل خروجی شما، واتر مارک خود را ثبت میکند که برای حذف، باید هزینه پرداخت کنید.

  • MP4COMPRESS

این سرویس آنلاین به طور اختصاصی برای کم کردن حجم ویدیو با فرمت MP4 و حداکثر حجم ۵۰۰ مگابایت، ساخته شده و دارای محیطی ساده است که به راحتی می‌توانید ویدیو خود را آپلود کنید.

  • کاهش حجم فیلم با سایتی دیگر به نام YOUCOMPRESS

این سرویس از فایل‌هایی با فرمت MP4 ،MOV ،MP3 ،PDF ،PNG ،JPEG ،JPG ،GIF پشتیبانی میکند و فایل‌ها پس از کاهش حجم و دانلود آنها شما، مدتی بعد از روی سرور حذف می شود تا با اطمینان خاطر بیشتری از این سرویس استفاده کنید.

  • آشنایی با سایت Apowersoft

این سرویس محدودیتی برای طول فیلم، اندازه خروجی و.. نخواهد داشت و بسته به میزان فشردگی مورد نیاز، می‌توانید حالت‌های مختلف را امتحان کنید. همچنین قابلیت پشتیبانی و پردازش همزمان چند فیلم در کنار کاهش حجم ویدیو، ویرایش و تبدیل فرمت ویدیو وجود دارد.

  • پدیده‌ای دیگر برای کم کردن حجم فیلم به نام online-convert

کم کردن حجم فیلم با online-convertاگر به دنبال یک سایت چند منظوره هستید، می‌توانید از این سایت بهره ببرید چرا که علاوه بر یک کاهش حجم فیلم آنلاین تبدیل تصاویر، فایل ها، سندها، عکس ها و .... را در اختیار شما قرار میدهد.

نحوه استفاده از این سرویس به این صورت است که پس از ورود و انتخاب گزینه choose file، فایل مورد نظر خود را انتخاب و در نهایت Open را کلیک میکنید. حالا باید منتظر بمانید تا فایل به صورت کامل بر روی سایت آپلود شود. پس از اتمام آپلود از بخش Option setting میزان کیفیت و حجم مورد نظر خود را انتخاب کنید. حالا باید گزینه Start conversion را کلیک کنید تا حجم فیلم شما کاهش یابد و بعد با زدن download فایل خود را دریافت کنید.

کاهش حجم فیلم در ویندوز:

بعد از سایت‌ها، نوبت به معرفی نرم‌افزارها برای کم کردن حجم ویدیو با لپ تاپ و کامپیوتر میرسیم.

  • Adobe Premiere Pro 

نرم افزار کم کردن حجم فیلم Adobe Premiere Pro با این برنامه در کنار کاهش حجم فیلم، میتوانید ویدیو خود را ادیت کنید که با اکثر فرمت‌ها سازگاری دارد. این برنامه امکان استفاده رایگان به مدت هفت روز را به شما میدهد و با برنامه‌هایی چون Adobe After Effects و دیگر برنامه‌های شرکت Adobe سازگاری دارد. به دلیل زیاد بودن آموزش آن در سطح وب از یادگیری آسانی برخوردار است و از سرعت بالایی در زمان ادیت و فشرده کردن فیلم با کیفیت بالا برخوردار است.

 

  • نرم افزار کم کردن حجم فیلم دیگری به نام VideoProc 

برنامه‌ای قدرتمند که میتوانید ادیت، کات و بهترین فشرده‌سازی فیلم را در کیفیت k4 تجربه کنید و یکی از بهترین راه حل‌ها برای ادیت کردن ویدیوهای حجم بالا است. چرا که امکان اضافه کردن فیلتر‌های مختلف و حتی اضافه کردن زیرنویس ویدیو را به شما میدهد.

در کنار این امکانات، به شما اجازه میدهد تا فشرده‌سازی فیلم را در فرمت‌های مختلفی انجام دهید. همچنین فیلم‌های فشرده شده توسط این برنامه را میتوانید در تلویزیون‌های بزرگ پخش کنید.

دیگر امکانات کلیدی این برنامه عبارت است از:

  1. تبدیل فیلم‌های یوتیوب به MP3 و زنگ گوشی‌های اپل (iPhone ringtone)

  2. تبدیل فایل به کیفیت و حجم دلخواه

  3. ضبط ویدیو از صفحه کامپیوتر

  4. گرفتن نویز ویدیوها و پردازش سریع

  • کم کردن حجم فیلم تنها با چند کلیک:

نرم افزار کم کردن حجم فیلم Handbrakeنام این نرم‌افزار Handbrake است که برای افراد تازه‌کار و حرفه‌ای گزینه مناسبی است. نگران پشتیبانی از فرمت‌های مختلف نباشید. چرا که به خوبی تمامی فرمت‌ها را ساپورت میکند و امکان اضافه کردن متن و قسمت‌بندی ویدیو را نیز در اختیارتان قرار میدهد.

 

 

  • نرم‌افزار کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت به نام Wondershare:

بزرگترین نقطه قوت این برنامه، فشرده‌سازی فیلم بدون کاهش کیفیت است. این برنامه به صورت رایگان و پولی در دسترس است و اکثر فرمت‌های ویدیویی را نیز پشتیبانی میکند.

  • معرفی AnyVideo Converter 

معرفی AnyVideo Converter بزرگترین مزیت این برنامه پوشش دادن تمامی فرمت‌های ویدویی است که در نسخه‌های رایگان و پولی در دسترس است. با ویژگی‌های خاص این برنامه بیشتر آشنا شوید:

  1. سرعت بالا و کیفیت بالای خروجی فیلم‌ها

  2. امکان رایت کردن فیلم‌ها برروی DVD

  3. جدا سازی صدا از ویدیوها

  4. ادیت کردن تمامی ویژگی‌های یک فایل مانند فریم ریت و کیفیت صدا و تصویر

  • چرا Pinnacle Studio 22 

ویژگی که سبب شده تا در میان قوی‌ترین نرم افزارهای کاهش حجم فیلم قرار گیرد، سازگاری با انواع دوربین‌هاییست که با آن فیلم ضبط شده است. پس دیگر نگران پشتیبانی از فرمت‌های مختلف نباشید. با این برنامه به راحتی میتوانید فشرده کردن فیلم را با اضافه کردن افکت‌های مدنظر انجام و ویدیو را با کیفیت HD تحویل بگیرید.

 

بیشتر بدانید: معرفی 7 تا از بهترین نرم افزارهای گرافیکی 2021

 

اپلیکیشن‌های برتر کم کردن حجم فیلم برای گوشی‌های اندروید:

  • Video Compress

Video Compressاپلیکیشن کم کردن حجم فیلم Video Compress یک برنامه فشرده‌سازی پولی که در play store موجود است و می‌توانید برای کاهش اندازه فیلم‌هایتان از آن استفاده کنید. البته نسخه رایگان این برنامه هم وجود دارد اما حاوی تبلیغات است. شما میتوانید با این برنامه، فیلم‌های ضبط شده خود به وسیله موبایل را در اندازه‌های مختلف و سازگار با شبکه‌های اجتماعی فشرده‌سازی کنید و آن‌ها را در سایت‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این یعنی تقریباً از انواع فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید فایل‌های ویدیویی را به فایل‌های صوتی MP3 تبدیل و یا زیرنویس‌ها را از فیلم‌ها استخراج کنید.

 

  • VideoShow

این برنامه توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود و بسیاری از ویژگی‌های ویرایش ویدیو مانند ایجاد فیلم با عکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برای زیباسازی فیلم‌های خود می‌توانید از متن‌ها، جلوه های FX ،GIF و خیلی موارد دیگر استفاده کنید. نسخه رایگان و آزمایشی این برنامه با ویژگی‌های بسیار محدود و تبلیغات آزار دهنده در دسترس است.

  • VivaVideo

معرفی اپلیکیشن VivaVideoاین برنامه قادر است با کوتاه کردن طول ویدیو، اندازه فیلم‌ها را تغییر دهد. می‌توانید آن را از play store خریداری کنید تا اندازه ویدیوهایتان را کاهش دهد یا از نسخه آزمایشی این برنامه که به صورت رایگان قرار داده شده، استفاده کنید. این نرم‌افزار رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، بنابراین هر کسی می‌تواند بدون داشتن کمترین دانش فنی به راحتی از این برنامه استفاده کند.

 

 

  • VidTrim

این برنامه یک نسخه رایگان از برنامه VidTrim Pro است. اما در این نسخه از تبلیغات پشتیبانی شده و شما این امکان را دارید تا به صورت مستقیم ویدئوهای خود را مرتب و ادغام کرده و جلوه های ویدئویی به آن اضافه کنید. علاوه بر این‌ها میتوانید به طور مستقیم صدا را از فیلم‌ها استخراج و فیلم را مطابق نیاز خود بچرخانید.

  • VidCompact

معرفی اپلیکیشن کم کردن حجم فیلم VidCompactیک فشرده‌ساز ویدیویی جدید که بیش از ۲۰۰ دستگاه Android ،Blackberry ،Lumi ،Samsung Galaxy و غیره را پشتیبانی میکند و یک ابزار بسیار خوب برای فشرده‌سازی و تبدیل سریع فیلم‌ها به فرمت‌های MP4 ،HD ،MOV ،AVI با کیفیت بالا است. علاوه بر اینها این برنامه یک پخش کننده ویدیو است، بنابراین پس از اتمام فشرده‌سازی فیلم یا ویرایش آن میتوانید آن را مستقیماً از طریق برنامه تماشا کنید.

 

 

کلام آخر:

خب دوستان با روش‌های کم کردن حجم فیلم آشنا شدید و در ادامه بهترین‌های هر کدام را به شما معرفی کردیم اما قبل از اینکه  به عنوان پیشنهاد بگوییم از کدام گزینه استفاده کنید شما را به مقاله کم کردن حجم عکس آنلاین نیز دعوت میکنیم تا اگر سوالی در اینباره ذهن شما را مشغول کرده برطرف کنیم.

حالا میرسیم به موضوع اصلی بحثتمان یعنی انتخاب بهترین گزینه ها در سه روشی که نام بردیم:

در استفاده از سایت‌های آنلاین کم کردن حجم ویدیو، میتوانید روی Smaller Video حساب کنید. بهترین نرم‌افزارها در استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ Handbrake و Wondershare هستند و با اپلیکیشن Video Compress میتوانید حجم فیلم‌های خود را در سیستم عامل اندروید کاهش دهید. اما باز هم انتخاب با خودتان است که کدام یک از گزینه‌ها به هدف و کار شما نزدیک است. منتظر تجربه‌های شما در این زمینه هستیم و اگر شما هم موردی را میشناسید با ما در میان بگذارید.