مراحل ساخت اپلیکیشن اندروید

مراحل ساخت اپلیکیشن اندروید
تاریخ بروزرسانی : 10 شهریور 1398 | تعداد بازدید : 4959 | زمان خواندن مقاله : 8
اندروید،

داشتن اطلاعات و آگاهی کامل از کاری که قرار است انجام دهید میتواند به موفقیت شما در کارتان کمک کند. داشتن آگاهی از فرایند ساخت اپلیکیشن اندروید باعث می‌شود که بدون نگرانی، ساخت نرم‌افزارهای اندرویدی را آغاز کنید.

در این مقاله سعی داریم به شما بیاموزیم که برای برنامه‌نویسی سیستم عامل‌های اندروید چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید، بدون اینکه حتی به یکی از سیستم های مبتنی بر اندروید نیاز داشته باشید و فقط با داشتن یک کامپیوتر شخصی و نصب چند برنامه ساده، ساخت اپلیکیشن اندرویدی را آغاز کنید.

آموزش اندروید

اندروید و برنامه نویسی اندروید

مراحل ساخت اپلیکیشن اندرویداندروید یک سیستم عاملی است که برای تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود. وسایل هوشمندی در بازار وجود دارد که با این سیستم عامل طراحی و ساخته شده‌اند.  کار کردن با سیستم عامل اندروید سخت نیست  به همین علت بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. تعداد کاربرانی که از سیستم‌های اندرویدی استفاده می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش است.

افزایش تعداد کسانی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، سبب شده است عده‌ای به دنبال یادگیری برنامه نویسی اندروید  و ساخت اپلیکیشن باشند. برخی از شرکت‌ها نیز به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی این سیستم عامل می‌باشند. با وجود این شرایط میتوان آینده روشنی در این زبان برنامه نویسی دید.

سیستم عامل اندروید نسبت دیگر سیستم عامل‌ها طرفداران زیادی دارد که به علت کاربرپسند بودن آن، شرکت‌های زیادی برپایه همین سیستم عامل برنامه‌های خود را پیش می‌برند. استفاده فراوان  کاربران از گوشی اندروید، تبلت‌های اندرویدی و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها بر روی سیستم عامل اندروید، اهمیت یادگیری برنامه نویسی اندروید را برای برنامه نویسان بیان می‌کند. کدهای این سیستم عامل قابل دسترس است به اصطلاح open source(منبع باز) است که این باعث می ‌شود شرکت‌ها و صنعت‌ها پایه فعالیت خود را روی این سیستم عامل قرار دهند.

مراحل ساخت اپلیکیشن اندروید

  1. مرحله اول ساخت اپلیکیشن اندرویدی است که می­بایست قبل از شروع برنامه نویسی اندروید بدانید این است که باید یک زبان مخصوص اندروید را یاد بگیرید. زبان‌های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که برنامه نویسان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند و اپلیکیشن مورد نظرشان را خلق کنند. پیشنهاد ما به شما یادگیری زبان جاوا است نه به عنوان دید تعصبی بلکه به این دلیل که زبان برنامه نویسی جاوا مادر و بیس سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌باشد و از امکانات اصلی سیستم عامل اندروید بهره می‌گیرد. پس برای شروع ساخت برنامه‌های اندرویدی و توسعه آن‌ها زبان جاوا را لازم داریم. جاوا پیش‌نیاز یادگیری برنامه نویسی اندروید است. یادگیری جاوا بسیار آسان است و ما یادگیری نخسه core java  را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  2. آشنایی با محیط های برنامه نویسی یکی از مراحل ساختاپلیکیشن های اندرویدمرحله دوم آشنایی با محیط‌های برنامه نویسی اندروید که به اصلاح (IDE) گفته می‌شود. انواع محیط‌های برنامه نویسی اندروید عبارت است از:

  • Android studio

  • Eclips

  • AIDE

  • NetBeans

از بین محیط‌هایی برنامه نویسی اندروید که در بالا ذکر شد، اندروید استودیو گزینه خیلی مناسبی برای خلق کدهای جاوای شما می‌باشد که ابتدا باید نحوه نصب و راه اندازی این محیط برنامه نویسی را یاد بگیرید. مزیت مهم دیگر این IDE جذاب این است که شرکت بزرگی همانند گوگل از این محیط پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود در ساخت اپلیکیشن خود کم‌تر به مشکل بر بخورید.

 

مقاله درسمن برای علاقه‌مندان اندروید استودیو: یکبار برای همیشه آموزش نصب و راه اندازی اندروید استودیو را مشاهده و بدون مشکل، کدنویسی حرفه‌ای خودتو شروع کن.surprise

 

  1. در مرحله سوم از ساخت اپلیکیشن اندروید باید درباره ارتباط محیط برنامه نویسی اندروید با JDK و SDK اطلاعات کسب کنید و آنها را به محیط برنامه نویسی خود اضافه کنید تا بتوانید اولین پروژه Hello word خود را بنویسید.

  2. در مرحله بعدی برای ساخت اپلیکیشن، لازم است آشنایی لازم با نحوه دستورات اندرویدی یا سینتکس اندرویدی را یاد بگیرید.

  3. مرحله بعدی، یادگیری Intenl و شیوه به‌کار بردن آن‌ها به منظور برقراری ارتباط بین کامپونت‌های اندرویدی ضروری است. علت اهمیت یادگیری این موضوع کاربرد فراوان آن در ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی است. دستور intenl در ارتباط بین بخش‌های مختلف مانند یک پستچی ارتباط  را راحت می‌کند.

  4. در مرحله ششم از ساخت اپلیکیشن به یادگیری کار با پایگاه داده و نحوه ارتباط پایگاه داده با اپلیکیشن اندرویدی میرسید. Sqlite پایگاه داده‌ای است که بهتر است از آن استفاده کنید.

  5. مرحله آخر، با یادگرفتن مراحل بالا شما یاد گرفته‌اید که چگونه ایده خود را به یک اپلیکیشن کاربردی تبدیل کنید ولی آیا این فرآیند کامل می‌باشد ؟

آخرین مرله از ساخت اپلیکیشن اندروید

خیر، شما باید آشنایی کامل درباره مهندسی نرم‌افزار برای ساخت اپلیکیشن را کسب کنید تا بتوانید تمام نیازها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک برنامه مهندسی‌ساز شده را پیاده‌سازی کنید.

سخنان تکمیلی درباره ساخت اپلیکیشن

اگر برخی از مراحل بالا را متوجه نشدید، اصلا نگران نباشید زیرا لازمه برخی از آن‌ها دانستن مرحله قبلی است. بدون هیچ نگرانی به مرحله اول ساخت اپلیکیشن اندروید رفته و به ترتیب به مراحل بعدی آن فکر کنید و آن‌ها را یاد بگیرید و انجام دهید.

همچنین برای ساخت تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی یکسری فرآیند مشترک را طی می‌کنید که آن‌ها را برای شما شرح دادیم. مراحلی که برای ساخت برخی از اپلیکشن‌های دشوار وجود دارد به‌خودی خود سخت نیست فقط لازم است، مرحله به مرحله تمام فرآیندهای آن طی بشود.


کلمات کلیدی :
اندروید جاوا