8 چیزی که برای برنامه نویس شدن به آن نیاز ندارید

8 چیزی که برای برنامه نویس شدن به آن نیاز ندارید
تاریخ بروزرسانی : 06 مرداد 1399 | تعداد بازدید : 2260 | زمان خواندن مقاله : 8 دقیقه
پیرامون برنامه نویسی،

برای برنامه نویس شدن، وجود هر یک از موارد زیر می تواند مفید باشد اما هیچ یک از آن ها برای شروع، یادگیری و یا به دست آوردن یک شغل عالی در دنیای برنامه نویسی، ضروری نیست!

1.ریاضیدان باشید

این یکی از بزرگترین تصورات غلط است، در حقیقت برنامه نویسی مهارتی مانند نواختن گیتار یا دویدن در ماراتن است که شما به مرور زمان با تمرین و پشتکار در آن بهتر می شوید، اگر برنامه نویسی را می بینید که قادر به انجام کارهای شگفت انگیز با یک کامپیوتر است، بدانید که این استعداد ذاتی نیست همچنین از جانب خدا نیز بر وی الهام نشده است بلکه این موفقیت فقط و فقط حاصل تلاش‌های متمادی برنامه نویس در طول سال‌هاست.
حالا اجازه دهید راجع به ریاضی صحبت کنیم. حتی اگر ریاضیات در قلب برنامه نویسی باشد، شما در کار روزانه خود به آن احتیاج ندارید، اکثر زبان‌های برنامه نویسی که امروزه مورد استفاده قرار می ‌گیرند زبان‌های سطح بالا هستند، این زبان‌ها بسیار نزدیک به زبان‌ انسان هستند و به دانش خاصی از ریاضی نیاز ندارند. برنامه نویسی بسیار شبیه نوشتن است تا انجام محاسبات ریاضی، پس اگر شما در مدرسه به ریاضی علاقه نداشتید جای هیچ نگرانی نیست زیرا این مانعی برای ورود به دنیای برنامه نویسی نخواهد ‌شد.

2.مسلط به سخت افزار باشید

برنامه نویسی یعنی شما برنامه‌‌هایی را که در رایانه اجرا می شوند، بنویسید، طبیعتا شما این کار را با استفاده از کامپیوتر انجام می دهید، همانطور که می دانید کامپیوتر برای شما واسطه ای بیش نیست پس لازم نیست مسلط به قطعات آن باشید یا تمامی عملکردهای داخلی آن را درک کنید، البته هر چه اطلاعات بیشتری در مورد وسیله کار خود داشته باشید، مستقل تر خواهید بود پس بدون شک، شما می توانید یک برنامه نویس حرفه ای باشید بدون این که یاد بگیرید چگونه کامپیوتر معیوب خود را تعمیر کنید. 


3.مدرک دانشگاهی داشته باشید

امروزه مسیرهای مختلف زیادی برای برنامه نویس شدن وجود دارد. مسیر سنتی دانشگاه، تنها یکی از آنهاست، همچنین منابع آنلاین زیادی برای کسانی که می خواهند مسیر راحت تری را طی کنند وجود دارد همینطور برای همه افراد، گزینه های ارزان یا حتی رایگان بسیاری وجود دارد که نیازی به صرف هزینه هم ندارند. مدرک دانشگاهی به طور کلی چیز خوبی است، اینکه شما فارغ التحصیل رشته های مرتبط به علوم کامپیوتر باشید بسیار کمک کننده است اما در نظر داشته باشید بسیاری از برنامه نویسان موفق اصلا مدرک تحصیلی نداشته اند پس بدانید شما هم بدون مدرک می توانید برنامه نویس خوبی شوید. 
 
بیشتر بخوانید: اگر برنامه نویس هستی و با اصول و قواعد کدنویسی تمیز آشنا نیستی باید این مطلب را بخوانیcool
 

4.لپتاپ گران قیمت داشته باشید

من قبلا تصور می کردم که برنامه نویسان به پیشرفته ترین رایانه با بالاترین توان پردازشی احتیاج دارند، کمی شبیه به ابزار مورد نیاز کسانی که در زمینه طراحی یا فیلمبرداری فعالیت می کنند، بنابراین وقتی اولین آموزش را دنبال کردم تعجب کردم که تمام آنچه برای طراحی اولین وب سایت نیاز داشتم، فقط Notepad داخلی ویندوز بود، فقط یک Notepad!! متواضع ترین و کسل کننده ترین نرم افزار موجود در هر کامپیوتری، پس قطعا شما می توانید با اتصال به اینترنت و یک رایانه که قادر به ویرایش متن است کار خود را شروع کنید.


5.مسلط به انگلیسی باشید

مانند موارد بالا، مسلط بودن به زبان انگلیسی نیز بسیار موثر است زیرا زبان های برنامه نویسی ابتدا در کشورهای انگلیسی زبان اختراع شدند بنابراین زبان انگلیسی بر این حرفه حاکم است به عبارت دیگر کلمات و اکثر مستندات، آموزش ها، مقالات و منابع مربوطه که در زبان‌های برنامه نویسی استفاده می شوند، انگلیسی هستند پس اگر درک درستی از انگلیسی داشته باشید، بسیار اثرگذار خواهد بود اما این عامل نباید مانعی باشد که شما را از یادگیری برنامه نویسی باز دارد، با یک سطح متوسط انگلیسی می توانید یک برنامه نویس ماهر شوید. بسیاری از افراد حرفه ای فقط می توانند انگلیسی را بخوانند و آن را درک کنند.
 

6.درونگرا باشید

هیچ نوع شخصیت خاصی که مناسب این حرفه باشد، وجود ندارد پس لطفا به دنبال ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد نباشید زیرا دیدگاه و نگرش شما به این شغل بسیار مهمتر است. توانایی مقابله با ناامیدی و پایداری در تلاش یک عنصر اساسی در برنامه نویس شدن است که به مرور می توانید آن را در خود تقویت کنید.


7.جوان باشید

همانطور که بارها شنیده اید برای یادگیری هرگز دیر نیست در نتیجه برای برنامه نویس شدن، نیاز نیست حتما جوان باشید، افرادی از گروه‌های سنی متفاوت هستند که در این حرفه به موفقیت رسیده اند همچنین از نظر بنده شرکتی که فقط خواهان استخدام جوانان باشد مکان خوب و مناسبی برای کار کردن و رشد و پیشرفت شما نخواهد بود زیرا توجه به توانایی و مهارت هر شخص بسیار کارآمدتر از توجه به سن شخص خواهد بود.


8.آقا باشید

در حالی که مردان هنوز اکثریت برنامه نویسان را تشکیل می دهند باید گفت برای برنامه نویس شدن لازم نیست حتما مرد باشید. امروزه هر شرکتی اهمیت تیم متشکل از تنوع جنسیتی را درک کرده زیرا جامعه به این باور رسیده است که تیم های متشکل از تنوع جنسیتی تعصب کمتری دارند همچنین می توانند تصمیمات بهتری بگیرند زیرا وجود چندین دیدگاه می تواند مشکلات را به بهترین شکل ممکن حل کند.
اگر به دنبال کردن این حرفه علاقه مند هستید، بدانید برنامه نویسی کمی پیچیده است و برای برنامه نویس شدن نیاز به تلاش سخت دارید پس باید تمامی موانع را کنار بگذارید و به مسیر خود ادامه دهید. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید تصورات غلطی را که در مورد برنامه نویس شدن وجود دارد، از ذهن خود پاک کنید. 
از اینکه تا اینجا با من همراه بودید سپاسگزارم، نظرات خود را برای من ارسال کنید و اگر کسی را می شناسید که به تازگی برنامه نویسی را شروع کرده است لطفا این مقاله را با او به اشتراک بگذارید.  

 
 
 

کلمات کلیدی :
برنامه نویسی