reddit چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

 Reddit چیست؟
تاریخ بروزرسانی : 05 خرداد 1400 | تعداد بازدید : 1987 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
پیرامون برنامه نویسی،

مبحث امروز ما درمورد یکی از وب سایت های پرطرفدار می باشد که  کاربران زیادی را جذب خود کرده است و جز پنجمین  وب سایت پربازدید شناخته شده است.این وب سایت  پرمخاطب Reddit نام دارد، ردیت یک بستر از ترندها، انجمن ها و فرهنگ ها می باشد که همین عوامل باعث محبوبیت آن شده است.
در این مطلب می خواهیم بدانیم reddit چیست و چگونه می‌توانیم از آن استفاده کنیم، شما هم اگر دوست دارید در مورد ردیت بشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: گیت هاب چیست؟ مهم ترین ابزاری که هر برنامه نویس باید داشته باشد!

reddit چیست؟

Reddit تشکیل شده از انجمن های مختلف که شما می توانید درباره هر موضوعی که دوست دارید و به ذهنتان میرسد انجمن پیدا کنید و در آن فعالیت داشته باشید. بیشتر اطلاعاتی که در ردیت به اشتراک گذاشته میشود در خصوص تکنولوژی می‌باشد اما درمورد حوزه‌های مختلف دیگر هم اطلاعاتی وجود دارد.

نحوه‌ی عملکرد reddit چیست

reddit چطور کار می کند؟

همانطور ابتدای صحبت‌ها گفتیم ردیت یک وب سایت به اشتراگذاری اجتماعی است و انجمن آن با ارسال عکس ،محتوای متنی، لینک و... توسط کاربران ساخته شده است. هرکاربر می‌تواند به محتوای دیگر کاربران نظر بدهد و این امر باعث شده است که بهترین محتوا مشخص شود و در رتبه ی بالاتری قرار بگیرد و محتواهای ضعیف در در رتبه‌های پایین تر قرار می‌گیرند.

 

نحوه‌ی عملکرد reddit چیست؟

انجمن‌ reddit ردیت یک سایت بزرگی است و به مجموعه‌های کوچکتری تقسیم می‌شود که به این مجموعه های کوچک subreddit گفته می‌شود، هرکدام از ساب ردیت ها یک بخش از reddit هستند که به موضوع خاصی اختصاص داده شده است. در reddit و subreddit ها قوانین خاص خود وجود دارد.

وقتی که شما وارد صفحه اصلی وب سایت می‌شوید پست های subreddit‌ها را می‌توانید مشاهده کنید و برای دیدن این پست ها فقط کافی است که روی هرکدام کلیک کنید.

ساب ردیت‌ها انجمن‌ها و فروم‌هایی می‌باشد که اختصاصی شده و عضو یک دسته بندی خاص قرار گرفته شده اند و نام آنها با پیشوند r/ شروع می‌شود، به طور مثال r/gadgets انجمنی است که در آنها درمورد گدجت‌ها صحبت می‌شود.
کاربران در ردیت می‌توانند به صورت کاملا رایگان وارد انجمن‌ها فروم‌ها شوند و به صحبت ، مطالعه بپردازند. اما برای ورود به انجمن‌های خصوصی باید شرایطی که ذکر شده برای عضویت را دنبال کنید تا بتوانید در آن انجمن عضو شوید.
اگر شما هم در ردیت ثبت نام کنید می‌توانید یک subreddit اختصاصی برای خود ایجاد کنید.
برای پیدا کردن subreddit ها می‌توانید در بالای صفحه اصلی ردیت که یک کادر برای جستجو وجود دارد، موضوعی را که می‌خواهید جستجو کنید تا انجمن‌های مرتبط به موضوع  را به شما نمایش دهد و پس از آن می‌توانید وراد آن انجمن شوید و به گفتگو بپردازید.

 

آشنایی با معروف ترین subredditها


r/funny: این ساب ردیت دارای 25.3 میلیون کاربر می‌باشد و در دسته بندی انجمن‌های طنز قرار دارد.


r/askreddit: این ساب ردیت دارای 23.5 میلیون کاربر می‌باشد و در دسته بندی انجمن پرسش‌ها قرار دارد.

 

r/gaming: دارای 22.8 میلیون کاربر می‌باشد و در دسته بندی انجمن بازی‌ها می‌باشد.


r/pics: در دسته بندی انجمن‌های عکس‌ها و تصاویر قرار دارد و دارای 22.3 میلیون کاربر است.


r/science: در دسته بندی انجمن‌های علمی قرار دارد و دارای 21.8 میلیون کاربر است.

 

چگونه می‌توانیم از reddit استفاده کنیم؟


این وب سایت حتی اگر عضو نباشید و حساب کاربری نداشته باشید قابل استفاده است و می‌توانید وارد انجمن‌ها شوید و از مطالب آنها استفاده کنید. اما اگر ثبت نام کنید و یک حساب کاربری داشته باشید دسترسی‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به طور گسترده در ردیت فعالیت کنید و همچنین می‌توانید به نظرات دیگران پاسخ بدهید و یا نظرات خود را در موضوعات قرار دهید.


برای ثبت نام در reddit مراحل زیر را انجام دهید:ثبت نام reddit

  1. وارد وب سایت شوید و از بالای صفحه سمت راست گزینه sign up را بزنید و ایمیل و رمز خود را وارد کنید.
  2. سپس به حساب کاربری خود بروید و Login کنید با این کار وارد صفحه مربوط به شما می‌شود.
  3. اگر بخواهید پستی به اشتراک بگذارید می‌توانید از سمت راست صفحه گزینه Create Post  را بزنید و محتوای خود را در آن قرار دهید و به اشتراک بگذارید. می‌توانید مواردی مثل تصویر، متن، ویدئو و لینک قرار دهید که برای هرکدام از این موارد باید یک عنوان انتخاب کنید.