شبیه ساز اندروید چیست و بهترین شبیه ساز اندروید کدام است؟

بهترین شبیه ساز اندروید
تاریخ بروزرسانی : 23 خرداد 1400 | تعداد بازدید : 2438 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
اندروید،

شما هم به این فکر کرده‌اید که سیستم عامل اندروید را در سیستم خود داشته باشید؟

مثلا بخواهید بازی‌های اندروید را در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر با ماوس و کیبورد بازی کنید یا اینکه نرم‌افزارهایی که فقط برای اندروید توسعه داده شده است را اجرا کنید. برای اینکه بتوانید این کارها را به‌راحتی انجام دهید، می‌توانید از شبیه ساز اندروید استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهم بهترین شبیه ساز اندروید را به شما معرفی کنم تا بدون دغدغه برنامه‌های اندرویدی خود را در سیستم به‌راحتی اجرا کنید.

شبیه ساز اندروید چیست

از شبیه ساز اندروید در موارد مهمی استفاده می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  1. اولین مورد شبیه ساز اندروید در بازی ها و Gaming استفاده می شود. برای آسان تر شدن بازی ها گیمرها می توانند از شبیه ساز های اندروید در کامپیوتر خود استفاده کنند، بازی کردن با ماوس و صفحه کیبورد آسان تر از صفحه نمایش گوشی می باشد و همچنین دیگر نگران عمر باتری گوشی هایشان نیستند. 

  2. دومین مورد پر استفاده از شبیه سازها، برنامه نویسی است. برنامه نویسان برنامه و بازی های اندرویدی قبل از راه اندازی بازی ها و برنامه ها دوست دارند آن ها را روی تعداد زیادی دستگاه امتحان کنند که شبیه سازهای اندروید برای این کار گزینه مناسبی می باشد.

آموزش اندروید

آشنایی با بهترین شبیه ساز اندروید

  1. شبیه ساز LDPlayer

شبیه ساز اندروید LDPlayerLDPlayer یکی از شبیه سازهای اندروید می‌باشد و بر عملکرد بازی تمرکز دارد و  Android Nougat 7.1 را اجرا می‌کند. این شبیه ساز ویژگی‌هایی مخصوص گیم مانند کنترل های صفحه کلید، FPS بالا و پشتیبانی از گرافیک عالی دارا می‌باشد. LDPlayer جز چند شبیه سازی است که برای بهبود و سازگاری همیشه بروزرسانی می‌شود و از بازی‌های زیادی مثل Garena Free Fire ،Among Us ،Clash of Clans و غیره پشتیبانی می‌کند. LDPlayer، یک شبیه ساز بسیار عالی برای استفاده از TikTok ،Instagram ،WhatsApp و شبکه‌های اجتماعی است.

 

  1. شبیه ساز ARChon

شبیه ساز اندروید ARChonاین شبیه ساز اندروید را باید مثل افزونه در گوگل کروم نصب کرد و یک شبیه ساز عادی نمی‌باشد. بعد از نصب آن در گوگل کروم امکان اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را می‌دهد که البته پشتیبانی محدودی دارد. بعد از اینکه این پلاگین را در مرورگر نصب کردید، باید APKها را تهیه و تغییراتی در آن ایجاد کنید که با گوگل کروم سازگار شود. در وب سایت رسمی این شبیه ساز می توانید اطلاعات بیشتری از چگونگی کارکرد آن بدست آوردید.

 

 

  1. شبیه ساز Bliss OS

شبیه ساز اندروید Bliss OSاین شبیه ساز نسبت به دیگر شبیه سازها کمی متفاوت‌تر است. Bliss OS، به عنوان یک شبیه ساز اندروید برای کامپیوتر به وسیله ماشین مجازی کار می‌کند و می‌تواند از طریق یک درایو USB بر روی سیستم شما اجرا شود. boot from USB یک گزینه پرکاربرد برای کارهای سنگین می‌باشد. نصب شبیه ساز Bliss OS آسان است و اجرای اندروید در سیستم از طریق boot انجام می‌شود و اگر سیستم شما از سازگاری خوبی برخوردار باشد، یک شبیه ساز منحصربفرد  برای شما خواهد بود.

 

  1. شبیه ساز Android Studio

شبیه ساز اندروید Android Studioیک شبیه ساز توسعه‌دهنده مرکزی که توسط گوگل ارائه شده و دارای دسته‌ای از ابزارها می‌باشد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی را آزمایش کنند. این شبیه ساز اندروید توسط گوگل پشتیبانی می‌شود پس می‌تواند دلیل مهمی باشد که شما از آن استفاده کنید. اگر می خواهید برنامه‌ها و بازی خود را در سیستم امتحان کنید، شبیه ساز Android Studio بهترین گزینه برای این کار می‌باشد. این شبیه ساز کاملا رایگان، در پلتفرم رسمی Android Google در دسترس است.

 

 

  1. شبیه ساز Bluestacks

شبیه ساز اندروید Bluestacksیکی از معروف‌ترین شبیه سازهای اندروید Bluestacks است به دلیل اینکه این شبیه ساز بسیار عالی کرد و همچنان در حال بروزرسانی می‌باشد. هدف این شبیه ساز گیمرهای گوشی‌های همراه می‌باشد که در سال 2018 کار خود را شروع کرده و برای گیم کاملا بهینه شده است. تنظیمات و کنترل بسیاری از بازی‌ها در آن نصب شده که این ویژگی باعث می‌شود کارها سریع‌تر انجام شود.

 

 

  1. شبیه ساز Genymotion

شبیه ساز اندروید GenymotionGenymotion یک شبیه ساز برای توسعه دهندگان است و به شما اجازه می‌دهد، برنامه‌های خود را در سیستم‌های مختلف امتحان کنید. شما می‌توانید از این شبیه ساز برای انواع سیستم‌ها با نسخه‌های مختلف اندروید پیکربندی کنید تا بتوانید برنامه‌های خود را در شرایط مختلف آزمایش کنید. با استفاده از این شبیه ساز اندروید می‌توانید بین سیستم‌های مختلف مجازی خود به راحتی جابه جا شوید. خدمات خود را به صورت رایگان ارائه میدهد و مهم‌ترین ویژگی آن، دسترس بودن در PC و فضای ابری است.

 

 

  1. شبیه ساز MEmu

شبیه ساز اندروید MEmuیکی از شبیه سازی اندروید است که در بازی‌ها به نظر می رسد خیلی خوب عمل می‌کند. یک ویژگی مهمی که این شبیه ساز دارد، پشتیبانی از دو پردازنده  AMD و Intel است. با استفاده کردن از MEmu می‌توانید همزمان چندین برنامه را اجرا کنید که برای اهداف برنامه‌نویسی قابل استفاده می‌باشد. آخرین بروزرسانی که در آن انجام شده، اضافه شدن کلید هوشمند به همراه بهبود عملکرد و رفع اشکال‌هاست که استفاده از آن را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌شود.

 

 

  1. شبیه ساز Nox

شبیه ساز اندروید Noxیکی از شبیه سازهای اندروید می‌باشد که مخصوص گیمرها ارائه شده است و شامل مواردی مانند: قابلیت ساخت کنترل مخصوص برای صفحه کلید، پشتیبانی کردن از دسته های بازی و همچنین توانایی ساخت کنترل‌های تاچ‌دار می‌باشد. شبیه ساز Nox کاملا رایگان است.

 

 

 

  1. شبیه ساز Phoenix OS

شبیه ساز اندروید Phoenix OSیکی از جدیدترین شبیه سازهای اندروید است و مثل ویندوز بر روی سیستم شما نصب می‌شود که می‌توانید به عنوان یک سیستم عامل از آن استفاده کنید. این شبیه ساز، بیشتر در گیم استفاده شده و دارای یک محیط شبیه به ویندوز و سرویس Google Play می‌باشد. شبیه ساز Phoenix OS دارای اندروید 7.1 است و برای اجرای بازی‌ها مشکلی ندارد.

 

 

  1. شبیه ساز GameLoop

شبیه ساز اندروید GameLoopGameLoop یک شبیه ساز دوست داشتنی از اندروید برای گیمرها است که در گذشته با نام Tencent Gaming Buddy شناخته می‌شد. شبیه ساز رسمی بازی‌های Tencent مانند: PUBG  و Call of Duty Mobile می‌باشد. بهینه سازی این شبیه ساز فقط به بازی Tencent محدود نمی‌شود و  شما می‌توانید همه بازی‌ها و برنامه‌های مورد علاقه خودتان را بدون وقفه و مشکلی اجرا کنید.

 

 

نتیجه گیری:

در اینجا 10 تا از بهترین شبیه ساز اندروید را به شما معرفی کردیم که شما به عنوان گیمر و توسعه‌دهنده می‌توانید از هرکدام آنها استفاده کنید. نصب این شبیه سازها کار ساده‌ای است و زمان زیادی را برای نصب و راه‌اندازی از شما نمی‌گیرد.

شما چه شبیه سازی را برای خود انتخاب کرده‌اید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.