معرفی 12 تا از پرفروش ترین کتاب های یادگیری سی شارپ

بهترین کتاب های یادگیری سی شارپ
تاریخ بروزرسانی : 14 آذر 1402 | تعداد بازدید : 971 | زمان خواندن مقاله : 15 دقیقه
سی شارپ،

معرفی 12 تا از بهترین کتاب های یادگیری سی شارپ

بهترین کتاب‌های یادگیری سی شارپ کدام‌اند؟ این کتاب‌ها همراه با چه ویژگی‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند؟ پاسخ به این سوالات خیلی راحت نیست! امروزه برنامه‌نویسان بزرگ زیادی نسبت به طراحی و نگارش کتاب مخصوص زبان برنامه‌نویسی سی شارپ اقدام نموده‌اند. هر کدام از این کتاب‌ها، روی یک سری مباحث ویژه متمرکز هستند. اگر شما هم قصد دارید تا نسبت به یادگیری سی شارپ اقدام نمایید، لزوماً باید به کتابی که انتخاب می کنید، دقت کنید.
 
قطعا استفاده از بهترین کتاب‌های سی شارپ، نتایج مطلوبی را به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی چنین کتاب‌هایی می‌توان به داشتن لحنی مناسب و ارائه مباحث به صورت ساده و سر راست اشاره نمود. امروز ما قصد داریم چند مورد از بهترین کتاب‌های نگارش شده مخصوص آموزش سی شارپ را بررسی نماییم. پس اگر شما هم به دنبال ورود به دنیای سی شارپ هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

ضرورت آشنایی با کتاب یادگیری سی شارپ

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم شروع کنیم: چرا آشنایی با کتاب‌های یادگیری سی شارپ یک مساله مهم و کلیدی به حساب می‌آید؟ زبان برنامه‌نویسی سی شارپ یکی از قوی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی به کار رفته در جوامع بین‌المللی به حساب می‌آید که ویژگی‌های مثبت زیادی را به همراه دارد. سی شارپ هم در دنیای توسعه وب مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم در حوزه طراحی نرم‌افزار قدرت عملکردی مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

اگر شما هم به دنبال ورود به دنیای سی شارپ هستید، لزوماً باید تکنیک‌های یادگیری مناسبی را مورد استفاده قرار دهید. اینجاست که استفاده از کتاب‌های مخصوص سی شارپ به مسأله‌ای مهم و کلیدی تبدیل می‌شود. با استفاده از کتاب‌های نگارش شده توسط اساتید بزرگ دنیای سی شارپ شما به راحتی می‌توانید نسبت به افزایش سطح اطلاعات خود اقدام نمایید. کتاب‌های یادگیری به کار رفته در دنیای سی شارپ، کیفیت مطلوبی داشته و همراه با یک دوره آموزشی با کیفیت می‌توانند نتایج عالی را در اختیار شما قرار دهند.

آموزش سی شارپ

بهترین کتاب‌های آموزش سی شارپ چه ویژگی‌هایی دارند؟

به نظر شما برترین کتاب‌های یادگیری سی شارپ چه ویژگی‌هایی را در خود جای داده‌اند؟ به صورت کلی، بهترین کتاب‌های طراحی شده در این زمینه باید اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهند. هرچه سطح اطلاعات ارائه شده در کتاب بیشتر شود، کیفیتش هم بیشتر خواهد شد. نویسنده کتاب دیگر عاملی است که برای انتخاب شما باید به آن توجه داشته باشید.

نویسندگان زیادی هستند که نسبت به طراحی یک کتاب مخصوص سی شارپ اقدام نموده‌اند ولی همه این نویسندگان سابقه درخشانی ندارند.

جالب است بدانید که خیلی از نویسندگان مطرح فعال در دنیای سی شارپ به واسطه همکاری‌شان با شرکت مایکروسافت صلاحیت بالایی در نگارش چنین کتاب‌هایی کسب کرده‌اند.

لیست طلایی کتاب های یادگیری سی شارپ

در این قسمت، کامل ترین لیست کتاب هایی که در این حوزه به چاپ رسیده است را در اختیار شما قرار می دهیم. کتاب های این لیست به عنوان پر فروش ترین کتاب های سی شارپ در دنیا شناخته شده است.

1- کتاب C# 10 and .NET 6 Platform Development

لیست کتاب‌های یادگیری سی شارپ عناصر زیادی را در خود جای داده است. یکی از بهترین کتاب‌های تعریف شده در این زمینه به C# ۱۰ and. NET ۶ - Modern Cross-Platform Development اشاره دارد. این کتاب با کیفیت به شما اجازه می‌دهد تا بدون هیچ چالشی وارد دنیای سی شارپ ۱۰ و دات نت ۶ شوید. این کتاب فوق‌العاده اطلاعات مورد نیاز کاربران را در بهترین حالت ممکن در اختیارشان قرار می‌دهد. جالب است بدانید که کتاب‌های خاصی همچون C# ۱۰ and. NET ۶ - Modern Cross-Platform Development توسط استاد مطرح دنیای سی شارپ یعنی J. price طراحی شده‌اند. در این کتاب شما کار خود را با مباحث مقدماتی همچون نصب Visual Studio شروع کرده و به آرامی کار خود را پیش می‌برید.

نمایی از  کتاب C# 10 and .NET 6 Platform Development

2- کتاب Programming C# 8.0 (O’Reilly)

برخی از افراد حالت تازه واردانه خود را پشت سر گذاشته و آماده ورود به دنیای سی شارپ به صورت تخصصی هستند. اینجاست که کتاب نگارش شده توسط استاد O’Reilly می‌تواند وارد عمل شود. این کتاب هم کیفیت ساخت مطلوبی دارد و هم می‌تواند برای ارائه اطلاعات گسترده مورد استفاده قرار گیرد. نویسنده این کتاب همه تلاش خود را به کار گرفته تا اطلاعات جامع و کاربردی را در اختیار شما قرار دهد. به خاطر داشته باشید که این کتاب برای ویژوال استودیو و فریمورک .net طراحی نشده است. پس اگر شما هم به دنبال استفاده از یک کتاب برای یادگیری دات نت هستید، باید به سراغ سایر منابع بروید.

نمایی از کتاب Programming C# 8.0 (O’Reilly)

3- کتاب Murach's C# 2015 6th Edition

علاقه‌مندان به دنیای برنامه‌نویسی به خوبی با Murach's C# 2015 6th Edition آشنا هستند. این کتاب تا امروز بیش از ۱۰ بار چاپ مجدد شده و اطلاعات جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر شما به خوبی با ویژوال استودیو هستید، این کتاب می‌تواند گزینه مناسبی برایتان به حساب بیاید. جالب است بدانید که کتاب‌های جذابی همچون Murach's C# 2015 6th Edition می‌توانند روند یادگیری افراد تازه وارد را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر شما در دسته برنامه‌نویسان خود‌آموز هستید و قصد دارید تا همین روند را پیش ببرید، استفاده از این کتاب همواره نتایج مطلوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نمایی از کتاب Murach's C# 2015 6th Edition

4- کتاب The C# Player's Guide (3rd Edition)

اگر شما هم به تازگی وارد دنیای سی شارپ شده‌اید، The C# Player's Guide می‌تواند یک گزینه عالی برایتان به حساب بیاید. این کتاب روی مباحث اولیه و الفبای دنیای برنامه‌نویسی تمرکز دارد. جالب است بدانید که این کتاب می‌تواند چندین ابزار جالب و با کیفیت را در خود جای داده است. با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی شما می‌توانید کانسپت‌های مربوط به OOP را نیز مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که چالش‌ها و تمرین‌های قرار گرفته در این کتاب همواره روی پیشرفت تحصیلی شما تاثیر‌گذار هستند. پس اگر شما هم به دنبال یادگیری سی شارپ هستید، با خیال راحت می‌توانید این کتاب را به کار گیرید.

نمایی از کتاب The C# Player's Guide (3rd Edition)

5- کتاب C# in Depth: Fourth Edition 4th Edition

یکی از بهترین کتاب‌های مخصوص آموزش سی شارپ به کار رفته در مجامع بین‌المللی به C# in Depth: Fourth Edition 4th Edition اشاره دارد. همانطور که از نام این کتاب پیداست، نویسندگانش روی مباحث عمیق دنیای سی شارپ متمرکز شده و آن‌ها را آموزش می‌دهند. این کتاب توسط یک مجموعه از نویسندگان نگارش می‌شود. این کتاب برای افرادی که با چیستی سی شارپ آشنایی ندارند، یک گزینه عالی به حساب نمی‌آید. در عوض اگر شما با مباحث پایه‌ای این زبان برنامه‌نویسی آشنایی دارید، با خیال راحت می‌توانید از C# in Depth: Fourth Edition 4th Edition استفاده کنید. لازم به ذکر است که این کتاب همه مباحث تخصصی دنیای سی شارپ را در خود جای داده است.

نمایی از کتاب C# in Depth: Fourth Edition 4th Edition

6- کتاب Microsoft Visual C# Step by Step 8th Edition

اگر شما میان پروژه‌های سنگین خود به مقداری وقت خالی برخورد کرده‌اید، کتاب Microsoft Visual C# Step by Step می‌تواند گزینه خوبی برای یادگیری سی شارپ برایتان به حساب بیاید. این کتاب با کیفیت هم امکانات جالبی دارد و هم مباحث را در بهترین حالت ممکن ارائه می‌کند. این کتاب همه مباحث را با جزئیات کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. با استفاده از این کتاب شما می‌توانید هم ویژوال استودیو را به راحتی فرا گیرید و هم با سی شارپ آشنا شوید. این کتاب به درستی دسته‌بندی شده و شما می‌توانید مباحث مورد نیازتان را به درستی از آن کسب نمایید.

نمایی از کتاب کتاب Microsoft Visual C# Step by Step 8th Edition

7- کتاب C# 9.0 in a Nutshell: The Definitive Reference

شرکت مایکروسافت تا امروز نسخه‌های زیادی از زبان برنامه‌نویسی سی شارپ را در اختیار کاربران قرار داده است. هر کدام از این نسخه‌های سی شارپ، یک سری مزایا و معایب خاص را به همراه دارند. اگر شما هم به دنبال یادگیری سی شارپ ۹ در بهترین حالت ممکن هستید، کتابC# 9.0 in a Nutshell  یک گزینه عالی برایتان به حساب می‌آید. این کتاب با استفاده از لحنی شیوا و جذاب برای ارائه مباحث مورد نیاز، توانسته به اولین انتخاب اکثر افراد تبدیل شود. جالب است بدانید که این کتاب جذاب بدون پرداخت به حاشیه‌ها، همه مباحث را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تمرکز روی LINQ و پرداخت به مباحث .net از جمله ویژگی‌های کلیدی این کتاب به حساب می‌آیند.

نمایی از کتاب C# 9.0 in a Nutshell: The Definitive Reference

8- کتاب Head First C#

یکی از بهترین کتاب‌های آموزش سی شارپ به Head First CSharp اشاره دارد. این کتاب به خاطر ارائه مباحث به صورت بصری شناخته شده است. این کتاب هم از نظر فنی مباحث را در بهترین حالت ممکن منتقل می‌نماید و هم از یک لحن مناسب برای انتقال مباحث استفاده می‌نماید. نویسنده این کتاب شوخ طبق بوده و با یک لحن دوستانه نسبت به ارائه مباحث مختلف اقدام می‌نماید. پس اگر شما هم به دنبال یادگیری سی شارپ در بهترین حالت ممکن هستید، این کتاب گزینه مناسبی برایتان به حساب می‌آید.

نمایی از کتاب Head First C#

9- کتاب Learn C# in One Day and Learn It Well

آیا شما هم به دنبال استفاده از برترین کتاب‌های یادگیری C# هستید؟ یادگیری سی شارپ مبحث مهمی به حساب می‌آید که می‌تواند روند ورود شما به یک بازار کار را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر شما به درستی نسبت به یادگیری سی شارپ اقدام نکنید، احتمال اینکه با چالش‌های گسترده مواجه شوید، بالا می‌رود. اینجاست که یکی از برترین کتاب‌های یادگیری سی شارپ یعنی Learn C# in One Day and Learn it Well وارد عمل می‌شود. این کتاب با کیفیت به گونه‌ای طراحی شده تا با زبانی ساده، همه اطلاعات مورد نیاز شما برای یادگیری سی شارپ را در اختیارتان قرار دهد.

نمایی از  کتاب Learn C# in One Day and Learn It Well

10- کتاب C# 7.0 in a Nutshell

پاسخ‌های زیادی را می‌توان برای سوال "بهترین کتاب‌های یادگیری #C کدام اند" در نظر گرفت. مسلماً  یکی از بهترین کتاب‌های به کار رفته در زمینه تعلیم سی شارپ به حساب می‌آید. این کتاب جدا از داشتن کیفیت ساخت فوق‌العاده، توانسته شما را از مراکز مقدماتی به یک توسعه دهنده برتر تبدیل نماید. جالب است بدانید که این کتاب با کیفیت همواره تمرکز خود را روی تربیت متخصصین فعال در حوزه سی شارپ قرار داده و در این زمینه هم موفق عمل کرده است. اگر شما هم قصد ورود به دنیای سی شارپ را دارید، با خیال راحت می‌توانید این ابزار را مورد استفاده قرار دهید.

نمایی از پر فروش ترین کتاب سی شارپ  C# 7.0 in a Nutshell

11- کتاب The C# Player's Guide

برای افرادی که به تازگی وارد دنیای برنامه‌نویسی شده‌اند و خیلی با مباحث مربوط به آن آشنایی ندارند، کتاب Player’s Guide یک گزینه عالی به حساب می‌آید. این کتاب فوق‌العاده با تمرکز روی مباحث نسبتاً سطحی سی شارپ به راحتی همه اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نمایی از بهترین کتاب سی شارپ  The C# Player's Guide

12- کتاب #Concurrency in C

در نهایت، آخرین موردی که در لیست برترین کتاب‌های یادگیری سی شارپ قرار می‌گیرد به Concurrency in C# Cookbook اشاره دارد. این کتاب با کیفیت هم اطلاعات جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و هم می‌تواند برای برنامه‌نویسی پیشرفته به کار رود. جالب است بدانید که مباحث این کتاب در بیش از ۶ مقاله علمی معتبر به کار گرفته شده‌اند.

نمایی از کتاب #Concurrency in C

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، یافتن بهترین کتاب‌های یادگیری سی شارپ کار راحتی به حساب نمی‌آید. البته که فقط با استفاده از کتاب‌های طراحی شده در این زمینه، شما نمی‌توانید مهارت‌های خود را در دنیای سی شارپ گسترش دهید. برای موفقیت در دنیای سی شارپ شما لزوماً باید از بهترین دوره‌های آموزشی طراحی شده در این زمینه استفاده کنید.

کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی همچون مکمل یکدیگر عمل کرده و به افراد اجازه می‌دهند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به رفع نیاز‌های خود اقدام نمایند. دوره آموزشی سی شارپ مجموعه درسمن با داشتن سطح کیفیتی فوق‌العاده، یک گزینه عالی برای شروع کار به حساب می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید هم اکنون با کارشناسان مجموعه درسمن تماس بگیرید.

سوالات متداول

کتاب‌های فارسی سی شارپ بهتر هستند یا کتاب‌های انگلیسی؟

پاسخ به این سوال خیلی راحت نیست. کتاب‌های انگلیسی زبان توسط اساتید مطرحی نگارش شده‌اند که سابقه‌ای درخشان در زمینه کار با این زبان برنامه‌نویسی دارند. در حالی است که کتاب‌های فارسی معمولاً ترجمه‌ای از نسخه انگلیسی هستند. اگر شما روی زبان انگلیسی تسلط دارید، با خیال راحت می‌توانید کتاب‌های اصلی را به کار گیرید.

آیا می‌توان کتاب‌های اورجینال را در ایران تهیه کرد؟

احتمال اینکه شما بتوانید کتاب‌های اصلی و انگلیسی را به صورت چاپی در ایران تهیه کنید خیلی پایین است. در عوض شما می‌توانید این کتاب را به صورت دیجیتالی تهیه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید. کتاب‌های دیجیتالی هم کیفیت عملکردی مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

آیا بدون مشاهده ویدئو آموزشی می‌توان سی شارپ را فرا گرفت؟

خواندن کتاب در مورد سی شارپ اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد ولی این اطلاعات برای شروع کار کافی نیستند! برای آموزش در بهترین حالت ممکن شما باید بهترین دوره‌های آموزشی هم شرکت کنید. دوره آموزشی آکادمی درسمن با داشتن سطح کیفیتی فوق‌العاده یک گزینه عالی برای کاربران به حساب می‌آید. جهت کسب بازدهی مطلوب، می‌توانید هم اکنون به سایت ما مراجعه کنید و سرفصل های این دوره را مشاهده کنید.