15 مورد از برترین سایت های یادگیری سی شارپ

بهترین سایت های یادگیری سی شارپ
تاریخ بروزرسانی : 11 دی 1402 | تعداد بازدید : 671 | زمان خواندن مقاله : 15 دقیقه
سی شارپ،

15 تا از محبوب ترین سایت های یادگیری سی شارپ

وب سایت‌های زیادی برای یادگیری سی‌شارپ وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند. به نظر شما بهترین سایت های یادگیری سی شارپ باید چه ویژگی‌ داشته باشند؟ سی‌‌شارپ یک زبان برنامه نویسی پرطرفدار و همه منظوره است. اگر شما هم تصمیم دارید این زبان برنامه‌نویسی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید و نمی‌دانید کدام سایت را برای آموزش انتخاب کنید، اصلا جای نگرانی نیست ما برای راحتی کار شما لیستی از بهترین سایت‌ های یادگیری C# را تهیه کرده‌ایم. این دوره‌های آموزشی، جامع و بسیار کاربردی است و مناسب افراد مبتدی و حتی حرفه‌ای است. در ادامه هریک را به شما معرفی و به طور کامل درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

آموزش سی شارپ

بهترین سایت‌ های یادگیری سی شارپ چه ویژگی‌هایی دارند؟

به طور کلی سایت‌های یادگیری C#، باید درمورد این حوزه برنامه‌نویسی اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار کاربران قرار دهد. هر چقدر این اطلاعات ارائه شده در مورد دوره آموزشی کامل‌ تر باشد، کیفیت آن دوره آموزشی هم نسبت به دیگر سایت‌ها بالاتر خواهد بود. مورد مهم دیگری که باید به آن توجه کنید مدرسی که این دوره آموزشی را تدریس کرده است. امروزه مدرسین زیادی در سراسر دنیا زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ را تدریس کرده‌اند. برای اینکه بدانید کدام مدرس برای آموزش برنامه‌نویسی سی‌ شارپ مناسب است، می‌توانید رزومه کاری او را مورد بررسی قرار دهید. اصلا نگران این کار نباشید. لیست سایت‌هایی که برای شما تهیه کرده‌ایم به همه موارد بالا پرداخته شده است و بهترین سایت‌های آموزش سی‌شارپ انتخاب شده است که در ادامه با هر یک آشنا می‌شوید.

لیستی از سایت های یادگیری سی شارپ 

در ادامه کامل ترین لیست ازسایت های آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ را معرفی کرده ایم. اگر می خواهید این لیست طلایی را از دست ندهید، پس تا انتها همراه ما باشید. 

1- درسمن

وب سایت درسمن اولین سایتی است که در لیست بهترین سایت ‌های یادگیری C# قرار می‌گیرد. این سایت در حوزه آموزش انواع زبان برنامه‌نویسی، بخصوص سی‌شارپ سابقه درخشانی دارد. سرفصل‌های آموزشی این زبان برنامه نویسی به طور کامل تدریس شده است و به کلیه موارد مرتبط به سی‌شارپ پرداخته شده است. مدرس دوره یادگیری سی‌شارپ یکی از مجرب ترین اساتید برنامه نویسی در کشور است. این دوره آموزشی به صورت جامع و کاربردی برای شما عزیزان تهیه شده است. پس از اتمام این دوره شما نیاز به هیچ آموزش دیگری ندارید.

نمایی از بهترین سایت یادگیری سی شارپ، آکادمی درسمن

Tutorialsteacher -2

وب سایت Tutorialsteacher یکی از بهترین دوره‌های زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ را ارائه داده است. این آموزش آنلاین برای برنامه‌نویسان مبتدی تا حرفه‌ای که قصد یادگیری زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ را دارند ارائه شده است. در این سایت شما علاوه بر سی‌شارپ می‌توانید ASP.NET MVC ،jQuery ،JavaScript ،AngularJS یا Node.js را نیز بیاموزید. این دوره برنامه‌نویسی سی‌شارپ بسیار کاربردی است و پس از گذراندن آن می‌توانید به طور حرفه ای برنامه‌نویسی را شروع کنید.

Tutorialsteacher

Lynda.com -3

Lynda یکی از بهترین سایت‌ های یادگیری C# است و این آموزش توسط Gerry O’Brien ارائه شده است. سرفصل‌های مهم این دوره آموزشی  شامل عناصر زبان اصلی مانند انواع داده‌ها، متغیرها و ثابت‌ها هستند. همچنین برای انگیزه بیشتر شما یک آموزش کوتاه از دو برنامه کاملا کاربردی Windows Phone و Windows Store در این دوره آموزشی قرار داده است. پنج ویدیوی چالشی وجود دارد و به شما این امکان را می‌دهد که میزان یادگیری خود  را در کدنویسی بسنجید.

Lynda.com

4- freeCodeCamp

در این وب سایت یک دوره کامل از برنامه نویسی سی‌شارپ برای مبتدیان ارائه شده است. شما با انتخاب این دوره آموزشی هر آنچه را که برای شروع برنامه نویسی در سی شارپ نیاز دارید در کمتر از 5 ساعت یاد خواهید گرفت. برای گذراندن این دوره هیچ پیش نیازی لازم ندارید و در پایان دوره، مهارت های لازم برای کدنویسی در سی‌شارپ را بدست می‌آورید. ابتدای دوره با اصول برنامه نویسی و نصب ویژوال استودیو برای نوشتن اولین خطوط کد نویسی شروع می‌شود. سپس، به برخی از مفاهیم اصلی برنامه نویسی، مانند کار با داده ها با استفاده از متغیرها و عبارات پرداخته می‌شود. بخش پایانی دوره نگاهی به برخی از مفاهیم برنامه نویسی شی‌گرا مانند کلاس ها و وراثت دارد.

freeCodeCamp

Deccansoft -5

پنجمین سایت یادگیری سی‌شارپ Deccansoft نام دارد و این آموزش توسط آقای Sandeep Soni ارائه شده است. آقای Sandeep Soni دارای گواهی‌نامه رسمی شرکت مایکروسافت است. در این دوره آموزشی به تمامی مفاهیم سی‌شارپ پرداخته شده است. هرکدام از مفاهیم با به کارگیری از راهنماهای مختلف و روش‌های عملی به طور کامل توضیح داده شده است. این دوره آموزشی بسیار طولانی است و به 83 ساعت ویدیو تقسیم شده است. توصیه می‌شود قبل از گذراندن این دوره، با مفاهیم اولیه زبان برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشید.

Deccansoft

edX -6

edX یکی دیگر از سایت‌ های یادگیری سی شارپ است. این وب سایت ارائه دهنده خدمات آموزش آنلاین است. این دوره برنامه نویسی توسط Gerry O’Brien ارائه شده است و به افرادی پیشنهاد می‌شود که درک قبلی از مفاهیم برنامه نویسی دارند. 

مفاهیم مهم دوره آموزشی 

  • نحو(syntax) سی‌شارپ
  • اصول زبان سی‌شارپ
  • برنامه‌نویسی شی‌گرا
  • مفهوم دات نت فریم ورک

edX

7- Microsoft

سایت دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، سایتی نیست جز مایکروسافت. این دوره آموزشی در 24 قسمت بسیار کاربردی ارائه شده است. این دوره علاوه بر آموزش اصول سی‌شارپ، ابزارها، نحوه نوشتن کد، ویژگی‌های اشکال زدایی، جستجو در سفارشی سازی‌ها، موارد دیگر را نیز پوشش می دهد. نکته  جالب توجه این است که هر موضوع در قالب یک ویدیوی جداگانه تهیه شده است که یادگیری را بسیار را آسان‌تر می‌کند. با فراگیری این دوره آموزشی می‌توانید مهارت‌هایی که از سی‌شارپ به دست آوردید در توسعه بازی‌های ویدیویی و اپلیکیشن‌های موبایل به کار ببرید.

سرفصل‌های دوره آموزشی مایکروسافت

  • ایجاد و درک اولین برنامه سی‌شارپ 
  • آشنایی با انواع داده‌ها و متغیرها
  • درک آرایه‌ها
  • کار با رشته‌ها
  • آموزش نحوه کار با داده‌های تاریخ و زمان

Microsoft

8- Tutorialspoint

Tutorialspoint یکی دیگر از سایت ‌های یادگیری C# است. این سایت یک مقصد آنلاین بسیار محبوب برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی، بخصوص سی‌شارپ است. این دوره آموزشی به دو بخش مبتدی و پیشرفته تقسیم شده است که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هر یک را برای آموزش انتخاب کنید. هر دو بخش دوره آموزشی دارای منابع بسیار عالی برای یادگیری هستند. در این دو بخش به اصول برنامه‌نویسی و مفاهیم پیشرفته‌تر سی‌شارپ پرداخته شده است. برای یادگیری بهتر زبان برنامه نویسی سی شارپ همه این مطالب با راهنمای متنی، دستورالعمل‌ها و مثال‌های گام به گام ارائه شده است.

موضوعات کلیدی اصلی:
•    ساختار برنامه
•    تصمیم گیری
•    کپسوله‌سازی
•    رسیدگی به استثنا
•    ورودی/خروجی فایل

Tutorialspoint

9- Udemy

یکی از بهترین دوره‌های یادگیری سی‌شارپ را می‌توانید در سایت Udemy پیدا کنید. این سایت یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین با هزاران دوره آموزشی است که بودجه زیادی صرف تبلیغات کرده  است. Udemy آموزش‌های ویدیویی زیادی در مورد برنامه‌نویسی سی‌شارپ دارد. اما این دوره یادگیری سی‌شارپ منحصربفرد است و به دانش آموزان کمک می‌کند تا مانند برنامه‌نویسان فکر کنند و با کار بر روی پروژه‌های برنامه‌نویسی، C# را به طور عملی یاد بگیرند. این دوره شامل حدود 49 ویدیو آموزشی  است.

این دوره با مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی در سی‌شارپ شروع می‌شود. در مرحله بعد، در مورد متغیرها، انواع مختلف داده‌ای که به یک متغیر اختصاص می‌دهید و تبدیل یک نوع داده به نوع دیگر را می‌آموزید. پس از آن، نحوه تصمیم گیری در برنامه را با استفاده از منطق بولی و عبارات if-else یاد خواهید گرفت. شما در این دوره آموزشی یاد خواهید گرفت که چگونه متدها را ایجاد کنید، آرگومان ها را به آن ها منتقل کنید و نتیجه را برگردانید. این دوره با بحث در مورد کلاس ها، نحوه ایجاد و استفاده از آن به پایان می رسد.

Udemy

10- LearnCS

در این وب سایت یک آموزش آنلاین تعاملی رایگان سی شارپ ارائه شده است. در واقع کل وب‌سایت منحصراً به آموزش سی‌شارپ اختصاص دارد. این سایت از نظر روش آموزشی متفاوت است. به این صورت که با دو پنجره، یکی برای کد و دیگری برای خروجی، به شما آموزش می دهد. دوره با عبارت معروف "hello world" آغاز می شود. یادگرفتن نحوه چاپ "hello world" ممکن است برای شما بی اهمیت به نظر برسد، اما به شما کمک می‌کند ساختار معمولی یک برنامه را درک کنید. در این دوره آموزشی شما با متغیرها، انواع آن و تبدیل آن از یک نوع به نوع دیگر آشنا خواهید شد. در ادامه شما مفهوم شی‌گرایی، نحوه ایجاد کلاس ها با متغیرهای کلاس و ویژگی‌های آن ها یاد خواهید گرفت.

LearnCS

11- Zetcode

از سایت‌ های یادگیری سی ‌شارپ می توان به Zetcode اشاره کرد. این دوره آموزشی تمام متنی است و بر موضوعات پایه و پیشرفته تمرکز دارد. فرقی ندارد برنامه نویس مبتدی باشید یا پیشرفته این آموزش مناسب همه برنامه‌نویسان است. این آموزش سی‌شارپ، اصول اولیه مانند حلقه‌ها، رشته‌ها و آرایه‌ها را ارائه می‌دهد و سپس به موارد پیچیده‌تر مانند فضاهای نام و مجموعه‌ها می‌پردازد. همچنین ویژگی های جدید C#  را هم پوشش می‌دهد.

Zetcode

12- java2s

سایت java2s بیشتر به عنوان مکانی که نمونه‌های جاوا در آن قرار دارد شناخته شده است. اما باید بدانید یکی از بهترین دوره‌های سی‌شارپ را می‌توانید در این وب‌سایت پیدا کنید. این دوره آموزشی کاملا تخصصی و با اصول زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ شروع می‌شود و به گرافیک، طراحی، XML، چارچوب‌های دات نت، شبکه، خدمات دایرکتوری و امنیت می رسد.

java2s

13- ssw.uni

یکی از سایت‌های یادگیریC#، ssw.uni نام دارد. این دوره آموزشی در دوبخش و توسط Hanspeter Mössenböck از دانشگاه لینز ارائه شده است. این دوره برنامه‌نویسی سی‌شارپ مناسب افرادی است که از قبل با جاوا و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا هستند. دوره آموزشی با ویژگی‌های پایه سی‌شارپ مانند انواع عبارات، دستورات و شی‌گرایی شروع می‌شود و با ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند رشته‌ها، ویژگی‌ها، فضاهای نام و مجموعه‌ها ادامه می‌یابد. همچنین به طور خلاصه کتابخانه کلاس پایه دات نت هم آموزش داده می‌شود.

ssw.uni

14- Eduonix

وب سایت دیگری که برای یادگیری سی‌شارپ به شما معرفی می کنیم Eduonix است. این وب سایت یک موسسه آنلاین برتر است و در زمینه دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی به صورت آنلاین فعالیت دارد. شما با شرکت در این دوره آموزشی مواردی چون، ساختارهای برنامه‌نویسی اساسی، LINQ، برنامه‌نویسی شبکه سی‌شارپ و موارد دیگر را فرا می‌گیرید. همچنین پس از اتمام دوره سی‌شارپ، گواهینامه دریافت می‌کنید که یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می‌شود.

مفاهیم مهم دوره آموزشی:

  • مقدمه‌ای بر سی‌شارپ
  • تکرار و پرش
  • برنامه‌نویسی شی‌گرا
  • برنامه‌نویسی شبکه LINQ و C#

Eduonix

15- Sololearn 

آخرین معرفی بهترین سایت‌‌های یادگیری سی شارپ به Sololearn می‌رسیم. دوره آموزشی این موسسه برای یادگیری سی‌شارپ  با دیگر سایت‌ها متفاوت است. این آموزش بسیار سرگرم کننده است و مفاهیم سی‌شارپ را با مرور محتوا تعاملی کوتاه، بازی‌ها و آزمون‌ها آموزش می‌دهد. مربیان این دوره اعتقاد دارند بهترین روش برای یادگیری کدنویسی، تمرین کدنویسی است.

شما این دوره را با یادگیری مفاهیم اولیه برنامه نویسی سی‌شارپ آغاز خواهید کرد که شامل یادگیری در مورد متغیرها، دریافت ورودی کاربر، مقادیر چاپ و عملگرهای ریاضی است. سپس، شرط‌ها و حلقه‌ها را به شما معرفی می کنند. در ادامه دوره با آرایه ها و رشته ها و نحوه دستکاری آنها آشنا خواهید شد. 

Sololearn

سخن پایانی در مورد سایت‌ های یادگیری سی ‌شارپ

سی‌شارپ هنوز هم یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی امروزی است. این زبان برنامه‌نویسی قدرتمند با طیف گسترده‌ای از کارکردها و کاربردها است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تقریباً هر چیزی را ایجاد کنند، از برنامه‌های سرور گرفته  تا توسعه موبایل و بازی‌های سه بعدی. 

به شما اطمینان می‌دهم که وب سایت‌های معرفی شده ، بهترین سایت‌ های یادگیری سی‌ شارپ هستند که ما برای شما جمع آوری کرده‌ایم. با انتخاب هرکدام از این وب سایت‌ها می‌توانید مهارت‌های خود را در حوزه زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ ارتقا دهید. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد این موضوع دارید می‌‌توانید با کارشناسان پشتیبان درسمن در تماس باشید.

سوالات متداول

چرا سی‌شارپ یاد بگیریم؟

یادگیری سی‌شارپ برای توسعه دهندگانی که به دنبال گسترش چشم انداز برنامه‌نویسی خود و بهره برداری از فرصت‌های شغلی فراوان هستند، ضروری است. سی‌شارپ با سهم 27.62 درصدی از کل توسعه‌دهندگان یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. علاوه بر این، سی‌شارپ زبان انتخابی برای توسعه بازی یونیتی است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا بازی‌های  جذاب و تعاملی ایجاد کنند. با یادگیری مهارت‌های سی‌شارپ طیف گسترده‌ای از مسیرهای شغلی هیجان انگیز و با ارزش در دنیای توسعه نرم افزار به روی شما باز می‌شود.

آیا کدنویسی سی شارپ آسان است؟

این بستگی به سطح تجربه فعلی شما دارد. اگر در زمینه کد نویسی تازه کار هستید، ممکن است در ابتدا برای  شما چالش برانگیز باشد، اما سی‌شارپ به گونه ای طراحی شده است که یادگیری آن آسان است. شما با شرکت در دوره‌های آموزشی ابتدا با مفاهیم اصلی و اولیه سی‌شارپ آشنا می‌شوید و سپس به موضوعات پیشرفته پرداخته می‌شود.

بازار کار برنامه‌نویسی سی‌شارپ چطور است؟

سی‌شارپ یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی چندگانه و قدرتمند، در توسعه نرم‌افزارهای چندمنظوره  وب استفاده می‌شود. این زبان برنامه نویسی دارای ویژگی‌های زیادی مانند مدیریت حافظه، قابلیت وراثت و گرافیک پیشرفته است و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که نرم‌افزارهایی با عملکرد بالا و بهینه ایجاد کنند. با یادگیری زبان برنامه نویسی سی‌شارپ می‌توانید در حوزه‌های مختلفی همچون توسعه نرم‌افزارهای دسکتاپ، تلفن همراه، وب و سیستم‌های اداری فعالیت داشته باشید. فرصت‌های شغلی این زبان برنامه نویسی در زمینه های مختلف بسیار زیاد است.