6 نکته طلایی در طراحی وب سایت جذاب

6 نکته طلایی در طراحی وب سایت جذاب
تاریخ بروزرسانی : 10 تیر 1399 | تعداد بازدید : 1995 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
فرانت اند،
آیا می دانید 48 درصد مردم می گویند که طراحی وب سایت، مهمترین عامل تعیین کننده برای اعتبار یک تجارت است؟ به عبارت دقیق تر، اولین ذهنیت مثبت یا منفی مخاطب شما از طراحی وب سایت شما شکل می گیرد به طوری که سایت های زیبا برای ایجاد اولین اثر مثبت، برای مخاطبان شما بسیار مهم هستند. پس با من همراه باشید تا در مورد چگونگی طراحی سایت جذاب، اطلاعات بیشتر و بروز‌‌تری کسب کنید.

1_ فقط عناصری را اضافه کنید که به سایت شما ارزش افزوده می دهند

شما هنگام طراحی سایت خود، به راحتی می توانید عناصر زیادی را به صفحات خود اضافه کنید، اما این کار می تواند باعث شود تا سایت شما به هم ریخته به نظر بیاید. مسئله دیگری که در طراحی سایت جذاب، حائز اهمیت است، این است که اگر برخی عناصر، هدفی در سایت شما نداشته باشند، می توانند مخاطبان شما را سردرگم کنند. هر عنصر در سایت شما باید یک هدف داشته باشد. پس عناصری را ایجاد کنید که کاربردی باشند و تجربه کاربری را در سایت شما تقویت کنند.

2_ نیاز کاربر را در اولویت قرار دهید

هنگام طراحی سایت جذاب، باید بر روی خواسته کاربر تمرکز کنید، زیرا مخاطبان، درگیر سایت شما خواهند شد تا درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری به دست آورند، پس مهم است سایتی بسازید که بر روی نیازهای اصلی کاربران متمرکز باشد، این باعث می شود تا کاربران، سریع و به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
در هنگام ساخت وب سایت خود، به این فکر کنید که چگونه می توانید طرحی را ایجاد کنید که بهترین تجربه را در اختیار کاربران شما قرار دهد. به عناصری مانند قالب طراحی و عناصر بصری خود نگاهی دقیق داشته باشید. پس متوجه شدیم که اگر در ابتدا نیاز کاربران را در نظر بگیریم، تجربه بهتری را برای آن ها در سایت خود ایجاد کرده ایم و همین نکته به ما کمک می کند تا ارزش های بیشتری را برای تجارت خود کسب کنیم.

آموزش html css

3_ رنگ هایی را انتخاب کنید که مطابق با برند شما باشند

سایت های زیبا از رنگ هایی استفاده می کنند که با برند تجاری خود مطابقت دارند. هنگامی که در حال طراحی سایت جذاب خود هستید باید از انتخاب رنگ های مناسب، اطمینان حاصل کنید. رنگ های مختلف، معانی متفاوتی دارند، پس مهم است که شما بدانید رنگ های مختلف چه معنی دارند و تاثیر آن ها بر درک مخاطبان از شغل و تجارت شما چه چیزی می تواند باشد.
اگر از قبل برای برند خود، رنگی دارید، آن را در سایت خود ادغام کنید، همچنین برای اثربخشی بیشتر، حتما در تمام موارد بازاریابی خود، از همان رنگ های اصلی استفاده کنید. دقت کنید، زمانی که رنگ هایی را برای وب سایت خود انتخاب می کنید باید به سه تا چهار رنگ بسنده کنید، یک رنگ اصلی، یک تا دو رنگ فرعی و یک رنگ برای فونت در نظر بگیرید و در هر صفحه ایجاد شده به طور مداوم از همان رنگ ها در همان مکان های قبلی استفاده کنید، به طور مثال دکمه های شما باید همگی یکسان باشند و عناوین همگی نیز باید از یک رنگ خاص برخوردار باشند. در یک کلام، سازگاری خوبی در تمام صفحات خود ایجاد کنید تا به مخاطب خود تجربه مثبتی بدهید.

4_ عناصر بصری اضافه کنید تا سایت شما زیبا و جذاب شود

وقتی کاربران برای اولین بار به سایت شما می آیند، توجه آن ها به سمت تصاویر و عناصری که زیبا و جذاب هستند جلب می شود. انواع مختلفی از عناصر بصری وجود دارد که می توانید در صفحه خود از آن ها استفاده کنید از جمله عکس ها، فیلم ها و اینفوگرافیک ها.
بسیاری از شرکت ها به وفور از عکس ها استفاده می کنند، شما نیز می توانید برای طراحی سایت جذاب خود از هر تعداد عنصر بصری استفاده کنید، فقط به یاد داشته باشید که آن ها باید بازتاب کننده تجارت و صنعت شما باشند. می توانید عکس هایی از افراد تیم، دفتر خود، محصولات و یا افراد در حال انجام خدمات درج کنید. در مورد فیلم های موجود در سایت نیز می توانید مقدار زیادی از اطلاعات را در این فیلم ها به اشتراک بگذارید. به طور کلی شما می توانید با استفاده از امکانات خود محصولی را به نمایش بگذارید یا دانش ارزشمندی در مورد یک موضوع را در اختیار دیگران قرار دهید.

5_ فونت مناسب انتخاب کنید

وب سایت های جذاب فقط بر روی رنگ های مناسب و عناصر بصری متمرکز نشده‌اند، متن موجود در صفحه شما نیز، بخش بزرگی از زیبایی سایت شما را تشکیل می دهد. به این موضوع دقت کنید که نه تنها محتوای متن بسیار مهم است بلکه این نکته نیز حائز اهمیت است که مخاطبان شما به سادگی بتوانند محتوا را بخوانند!
تایپوگرافی شما بر تعامل مخاطبان در سایت  تاثیر می گذارد. اگر از فونتی استفاده کنید که خواندن آن دشوار باشد، باعث خواهد شد که کاربران، تجربه منفی در سایت شما داشته باشند زیرا آن ها نمی توانند اطلاعات شما را بخوانند. اگر می خواهید بدانید که چگونه طراحی سایت جذاب انجام دهید، تمام عناصر سایت خود را آسان جلوه دهید.

6_ وب سایت خود را آزمایش کنید

هنگام ساختن وب سایت، بسیار مهم است که چندین بار سایت خود را آزمایش کنید. قطعا اولین طرح شما، بهترین طراحی شما نخواهد بود. شما باید عناصر مختلفی را در سایت خود امتحان کنید تا ببینید تاثیر آن ها بر مخاطبان و بهبود سایت شما چگونه است. آزمایش مکرر عناصر در سایت، به شما این امکان را می دهد که ببینید چگونه تغییرات می توانند بر تجربه مخاطبان در سایت شما اثر بگذارند، این کار به شما بینش خوبی می دهد که چگونه سایت خود را به بهترین نسخه ممکن تبدیل کنید.
جالب است بدانید که نیازی به ایجاد تغییرات بزرگ نیست، تغییری به اندازه عوض کردن رنگ دکمه نیز می تواند اثر بسزایی در کلیک کردن مردم بر روی آن دکمه داشته باشد. شما ممکن است فقط چند تغییر کوچک ایجاد کنید اما همان چند تغییر کوچک می تواند به اندازه کافی تجربه مخاطبان را در سایت، تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
از همراهی شما، کمال تشکر را دارم، اگر قصد یادگیری طراحی سایت جذاب را دارید و می خواهید شروعی پر قدرت داشته باشید پیشنهاد میکنم دوره جامع و کاربردی آموزش html css را حتما مشاهده کنید.
 
لطفا با نظرات و انتقادات خود، ما را در راستای بهبود کیفیت یاری فرمایید.

کلمات کلیدی :
html css