چگونه یک طراح وب موفق شوم؟

چگونه یک طراح وب موفق شوم؟
تاریخ بروزرسانی : 19 مرداد 1399 | تعداد بازدید : 1549 | زمان خواندن مقاله : 10دقیقه
فرانت اند،

ما اغلب در مورد نحوه تبدیل شدن به یک طراح وب سوال می کنیم، در این مقاله، به شما خواهیم آموخت که چگونه به یک طراح وب موفق تبدیل شوید.

طراحی وب، کاری هیجان انگیز و پر سود است به طوری که میانگین درآمد سالانه طراحان وب در سال 2019 نزدیک به 70000 دلار بود. همچنان با ما همراه باشید تا به سوال زیر پاسخ دهیم.

طراح وب کیست؟

طراحان وب در تقاطع خلاقیت و تجارت قرار دارند، آن ها دانش خلاقانه و تخصص فنی خود را برای ساختن صفحات وب ترکیب می کنند تا وب سایت ها از نظر کاربردی و زیبایی برای بازدیدکنندگان دلپذیر باشند، همچنین به مشاغل دیگر کمک می کنند تا به اهداف خود برسند. در نگاه اول، ممکن است طراحی وب سایت، ساده به نظر برسد در حالیکه این چنین نیست و در هر طراحی نکات قابل توجه بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال، یک وب سایت آژانس هواپیمایی در مقایسه با یک وبلاگ با موضوع کودکان بسیار متفاوت خواهد بود. 
 

یک طراح وب با طرح سوالات زیر، هر پروژه جدید را شروع می کند:

  • مخاطب این سایت کیست؟
  • به چه اطلاعاتی در سایت نیاز داریم؟
  • چگونه این سایت به کاربران کمک می کند تا آن ها به هدف خود برسند؟
  • چه کسی مسئول نگهداری مداوم و به روزرسانی های موجود در سایت است؟

طراحان وب ماهر می دانند که چگونه می توانند پاسخ سوالات بالا را پیدا کنند همچنین چگونه می توانند از پاسخ های به دست آمده برای ایجاد یک وب سایت جذاب و موثر استفاده کنند.

آموزش html css

طراح وب چند بخش اصلی را باید درک کند:

  1. طراحی گرافیکی: طراحان وب در طرح های خود از رنگ ها، فونت ها، چیدمان ها و تصاویر مختلف استفاده می کنند تا داستانی را بیان کنند و احساس خاصی را به مخاطب خود انتقال دهند.

  2. طراحان وب باید در زمینه UX نیز مطالعه داشته باشند تا بتوانند سایتی را طراحی کنند که از تجربه کاربری بسیار خوبی بهره مند باشد.

  3. توسعه وب: اگرچه برخی طراحان، کار خود را به طراحی سایت محدود می کنند اما بسیاری از آن ها پیاده سازی وب سایت را نیز بر عهده می گیرند.

  4. بازاریابی دیجیتال: طراحان وب اغلب در تیم های بازاریابی فعالیت می کنند. درک مفاهیم بازاریابی در رسانه های دیجیتال و SEO می تواند بسیار مفید باشد.

  5. بسیاری از کاربران برای مدیریت حضور آنلاین خود به کمک نیاز دارند، به این معنی که طراحان وب می توانند علاوه بر ساخت وب در جهت بروزرسانی و نگهداری وب سایت نیز تلاش کنند.

چرا طراحی وب، یک انتخاب عالی است؟​​​​​​

  • در مقایسه با سایر زمینه های طراحی، طراحی وب هنوز هم، نسبتا جدید است. این کار سرگرم کننده و خلاق است.
  • کمبود کار برای طراحان وب ماهر وجود ندارد:
    هر چه تعداد بیشتری از افراد برای تعامل روزمره خود مانند خرید و فروش، تعامل اجتماعی، تجارت و ... به وب متکی باشند، تقاضا برای طراحان وب در هر صنعت همچنان رو به افزایش است.
  • چه به عنوان فریلنسر کار کنید و چه در یک شرکت، شما در هر مکانی که باشید می توانید کاملا از راه دور کار کنید و این یک مزیت بسیار بزرگ برای طراحان وب است. خوب است بدانید هیچ کس یک شبه طراح وب نمی شود. یادگیری مهارت های لازم و به دست آوردن تجربه برای طراحی وب سایت های با ارزش و ایجاد یک جریان پایدار از مشتریان اغلب می تواند چندین سال طول بکشد. حتی گسترده ترین آموزش نیز به طور خودکار شما را به طراح وب ماهر، تبدیل نمی کند. شما باید مهارت های طراحی خود را تمرین کرده و جدیدترین ابزارها را بیاموزید. در ادامه با برخی مهارت ها و ابزارهای طراحی وب که باید آنها را بیاموزید، آشنا می شوید:
  • افزونه های WordPress مانند Divi یا Beaver Builder می توانند گزینه های بسیار خوبی برای طراحی سایت باشند به طوری که حتی اگر تجربه کدنویسی شما کم باشد، باز هم می توانید یک طراحی وب سایت جذاب را برای همگان رقم بزنید.
  • از ابزارهای طراحی گرافیک می توان Adobe Photoshop را نام برد. اما بدانید کار کردن با ابزارهای جدیدتری مانند Figma و Sketch آسانتر است.
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم اگرچه برخی از طراحان، کار خود را فقط به طراحی سایت محدود می کنند، اما بسیاری از آنها برخی از کارهای برنامه نویسی و توسعه را که مربوط به راه اندازی وب سایت جدید است نیز انجام می دهند که برای این کار، داشتن حداقل دانش در مورد زبان های توسعه
وب مانند اچ تی ام ال، سی اس اس و جاوا اسکریپت می تواند بسیار کمک کننده باشد. 
 
ساختار اصلی هر وب سایت را، کدهای HTML تشکیل می دهد و CSS خصوصیات ظاهری را بر عهده می گیرد و توسط  JavaScript نیز کاربران می توانند با طرح های سایت در تعامل باشند. بدانید که حتی اگر این زبان ها را با جزئیات یاد نگرفتید، باید درک کنید که چگونه آن ها با هم کار می کنند و چگونه منجر به تغییرات اساسی در سایت می شوند.
جالب است بدانید بعد از اتمام یک پروژه و رضایت مشتری، بسیاری از مشتری ها می خواهند شما به مدیریت سایت ادامه دهید. ابزارهایی مانند  GoDaddy Pro شما را در این مسیر کمک می کند، به این صورت که به راحتی می توانید به همه حساب های کاربر و همچنین برنامه هایی از جمله WordPress، ایمیل و موارد دیگر دسترسی پیدا کنید. 
از اینکه با ما همراه بودید، قدردانی می کنیم، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 


کلمات کلیدی :
در آمد طراحی وب html