فریم ورک فالکون و آشنایی کامل با ویژگی‌های آن

فریم ورک فالکون
تاریخ بروزرسانی : 08 شهریور 1399 | تعداد بازدید : 1659 | زمان خواندن مقاله : 10دقیقه
مقاله های PHP،

در این مقاله قرار است در مورد یکی از فریم ورک های php که اسمش فالکون نام دارد، صحبت کنیم. PHP فریم ورک های زیادی دارد و فریم ورک فالکون هم یکی از بهترین های این زبان برنامه نویسی می باشد. زبان php یک زبان متن باز و سمت سرور است و برای برنامه نویسان صفحات وب، یک زبان محبوب و دوست داشتنی می باشد.

 

آشنایی با فریمورک فالکون

فالکون یکی از فریمورک‌های سطح بالای php می‌باشد و بخاطر MVC یکپارچگی خوبی دارد. نسخه‌ی آلفای فالکون در سال 2012 ارائه شد و به صورت open-source در اختیار برنامه‌نویسان قرار گرفت. هسته‌ی فریمورک فالکون براساس زبان برنامه‌نویسی c و zephire نوشته شده است. با استفاده از فالکون می‌توان در محیط برنامه‌نویسی c روش ORM را پیاده‌سازی کرد. فریمورک فالکون در واقع یک افزونه برای زبان c محسوب می‌شود اما برای آن نیازی به یادگیری c ندارید و آشنایی با php برای این کار کافی است. شما می‌توانید با استفاده کردن از zephire کدهای مورد نیاز برای php را کامپایل کنید.

آشنایی با فریمروک فالکون

علاقه‌مندان و دوستداران حوزه طراحی سایت، اگر شما هم می‌خواهید دانش طراحی و ساخت صفحات سایت را بالا ببرید، آموزش html css را از دست ندهید. این دوره بسیار کامل و جامع می‌باشد و در پایان دوره می‌توانید حجم عظیمی از اطلاعات را به خود اضافه کنید.

چه چیزهایی باعث برتری فریمورک فالکون شده است؟ 

  1. عملکرد و سرعت بالا

عملکرد و سرعت بالا یکی از برتری های فریمورک فالکونعملکرد و سرعت بالا، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فریمورک phalcon است. دلیل این عملکرد و سرعت بالای این فریمورک، استفاده نکردن از هیچ فایل هسته‌ای و استفاده کارآمد از حافظه می‌باشد. طبق آمارها، فریمورک فالکون می‌تواند 1400 درخواست را در ثانیه تکمیل کند. اما فریمورک‌های دیگر برای اینکار به زمان بیشتری نیاز دارند. همین عامل باعث شده است که فریمورک فالکون یکی از محبوب‌ترین‌های php شود.

فالکون ترکیبی از برنامه‌نویسی php و c می‌باشد که هر کدام از آنها به طور جداگانه با ماژول‌های متفاوت کار می‌کنند. این کار باعث می‌شود سرعت جمع‌آوری داده‌ها از دیتابیس افزایش یابد.

  1. معماری MVC

معماری MVC یک الگوی معماری برای نرم‌افزارهای مدرن می‌باشد. اگر نرم‌افزاری با استفاده از  فریمورک فالکون توسعه یافته باشد، هر درخواستی که کاربران به منابع بفرستند، توسط معماری MVC مدیریت می‌شود و این کار باعث راحتی برنامه‌نویسان در ایجاد پروژه‌ای بزرگ می‌شود.

  1. مجهز به ORM

در اپلیکیشن‌های وب، مدل‌های مختلفی وجود دارد که اطلاعات بعضی از این مدل‌ها ثابت و بعضی از آنها ممکن است تغییر کند. یکی از تاثیرگذارترین عامل در سرعت اپلیکیشن‌ها، دسترسی به دیتابیس و خواندن و نوشتن می‌باشد که فریمورک فالکون با استفاده از ORM، دسترسی به خواندن و نوشتن را خیلی راحت‌تر کرده است. بطوری که برای کار کردن با دیتابیس، به دستورات sql نیاز ندارید و خیلی راحت می‌توانید با دیتابیس کار کنید.

مجهز به orm یکی دیگر از برتری های فریمروک فالکون

  1.  Query language فریمورک فالکون

زبان پرسجوی فالکون یا PHQL یک زبان استاندارد و شبیه به SQL می‌باشد و با زبان c نوشته شده است. PHQL یک زبان بهینه است که کمترین استفاده از منابع را دارد. با استفاده کردن از تکنولوژی sqlit در کتابخانه زبان c، مدیریت data base برای برنامه‌نویسان راحت می‌شود.

  1. استفاده از منابع کم

زمان Run کردن زبان php، فریمورک فالکون بدون تاخیر اجرا می‌شود و زمانی که تعداد کاربران یک وبسایت افزایش پیدا می‌کند فالکون از منابع کمتری در فضای سرور استفاده می‌کند.

  1. Template Engine Volt

موتور قالب ساز Volt، یک موتور قالب‌ساز پیشفرض در فریمورک فالکون است. این موتور قالب‌ساز، از Jinja در زبان پایتون الهام گرفته است. قدرت و سرعت اجرای بالایی دارد. با استفاده از Volt، طراحی و توسعه رابط کاربری نرم‌افزار به‌راحتی انجام می‌شود.

نتیجه گیری:

نتیچه گیری آشنایی با فریمورک فالکونهمیشه برای توسعه‌دهندگان انتخاب بین فریمورک‌های مختلف کار سختی است اما این انتخاب به پروژه شما هم بستگی دارد. در کار کردن با فریمورک فالکون ممکن است زمان زیادی صرف شود اما برای کسانی که در وبسایت خود نیاز به اپلیکیشن‌های موبایل دارند، گزینه خوبی است. سرعت پاسخگویی و تعداد پاسخ در ثانیه، مهم‌ترین معیار در رابطه با اپلیکیشن می‌باشد که فریمورک فالکون از این ویژگی برخوردار است. فریمورک فالکون یکی از  برترین‌های  php محسوب می‌شود و می‌تواند با فریمورک‌های قدرتمند رقابت کند.

امیدوارم که مقاله امروز مورد پسند شما باشد و استفاده کافی را از آن برده باشید.


کلمات کلیدی :
php html