14 مورد از پرفروش ترین کتاب های پایتون که باید بخوانید

14 مورد از پرفروش ترین کتاب های پایتون
تاریخ بروزرسانی : 21 آبان 1401 | تعداد بازدید : 7826 | زمان خواندن مقاله : 10
پایتون،

14 کتاب برتر آموزش پایتون از مبتدی تا حرفه ای

جزوه و کتاب جزء جدایی ناپذیر آموزش در سراسر دنیا است. استفاده و وابستگی به این شکل از منابع آموزشی در سنین پایین با کتاب‌های رنگ‌آمیزی شروع شده است و تا مقاطع تحصیلی بالا و استفاده از کتاب‌های قطور چند صد صفحه‌ای ادامه دارد. اهمیت کتاب خواندن آنقدر زیاد است که اینشتین نیز در این مورد صحبت کرده و گفته است: «افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد». اینجاست که با اندکی تامل متوجه جایگاه کتاب خواهیم شد.

 تمامی مقاطع تحصیلی ما کاملا جزوه محور بوده و به همین خاطر مجبور بودیم هر روز کلی کتاب رو بزاریم تو کوله پشتی و از این طرف به اون طرف بکشیم. بعضی از بچه ها حتی مجبور بودند کتاب های تست را هم با خودشون جابه جا کنند. وای به حال اون روزی هم که نمره کم می گرفتیم که هر کسی از در وارد می شد بدون یک ذره تعارف می گفت «حمال کتاب». خلاصه که همیشه یک پای ثابت در آموزش کتاب است و زبان برنامه‌ نویسی پایتون نیز از این قائده مستثنی نیست. کتاب های پایتون زیادی در بازار عرضه شده‌اند که بعضی از آن‌ها آنقدر کامل بودند که توانستند در صدر بهترین منابع‌آموزشی پایتون قرار بگیرند.

شیوه یادگیری برای هرکسی متفاوت است. بعضی افراد ویدیو آموزشی را انتخاب می‌کنند. گروهی دیگر استفاده از پادکست را می ‌پسندند و تعداد بسیار زیادی از افراد که حسابی با کتاب ‌و جزوه خو گرفته‌اند؛ به سراغ منابع مکتوب آموزشی؛ یعنی کتاب و جزوه می‌روند. برای آشنایی با این لیست بلند بالا یک گردش علمی (مثل کارتون The Magic School Bus) ترتیب دادم که هم کلی خوش بگذرونیم، هم کلی مطلب مفید یاد بگیریم. قصد داریم در این سفر بهترین کتاب ‌های پایتون در دنیا را معرفی کنیم تا آن دسته از دوستان جزوه محور که علاقه‌مند به یادگیری پایتون هستند؛ از این منابع استفاده کنند.

 

آموزش پایتون

 

یادگیری پایتون با کتاب های پایتون

پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در نیا است. این محبوبیت نیز دلایل بسیاری داردکه یکی از آن ها همه منظوره بودن است. کاربرد های این زبان برنامه ‌نویسی بسیار زیاد است و شامل حوزه هایی چون توسعه‌ وب، ماشین‌ لرنینگ، هوش‌ مصنوعی، دیپ‌ لرنینگ، علم ‌داده و منطق ‌فازی و بسیاری دیگر از حوزه‌ها می‌شود. یادگیری پایتون بهترین انتخاب برای ورود به دنیای برنامه ‌نویسی است، زیرا درک و یادگیری آن بسیار آسان است.

میزان تقاضای برنامه ‌نویس حرفه‌ای پایتون هم در ایران هم در دنیا رو به افزایش است. اگر می‌خواهید یادگیری پایتون را شروع کنید؛ روش های زیادی وجود دارد که کتاب‌ های آموزش پایتون یکی از این انتخاب‌ها است. کتاب منبعی قابل ‌اعتماد است که می‌تواند سرعت یادگیری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همراه من بمانید تا بهترین کتاب‌ های آموزش زبان برنامه نویسی پایتون را که توسط انجمن پایتون توصیه شده است به شما معرفی کنم. این لیست کتاب، همه سطوح برنامه نویسان را؛ از آماتور گرفته تا حرفه‌ای پوشش می‌دهد و می‌توانید یادگیری را با خیال راحت شروع کنید.

معرفی بهترین کتاب های پایتون

کتاب‌ هایی که در این لیست آمده است به سه دسته کودکان، مبتدی و حرفه‌ای تقسیم شده است. با این حال توصیه‌ای برای شما دوستان عزیز داریم. اولین توصیه برای شما دوست عزیزی است که تازه برنامه‌نویسی را شروع کرده‌اید یا قصد شروع دارید. خواهش می‌کنیم سنگ بزرگ برندارید که علامت نزدن است. اگر بین 10 تا 12 سال هستید و مصمم به یادگیری پایتون؛ به لیست کتاب های پایتون برای کودکان مراجعه کنید. اگر می‌خواهید از صفر شروع به یادگیری پایتون کنید و از برنامه نویسی زده نشوید، به سراغ کتاب‌هایی که در لیست مقدماتی است بروید. بعد از آن که به یکی از کتاب های این لیست مسلط شدید به سراغ لیست کتاب های پایتون پیشرفته بروید.

اما روی دیگر صحبت؛ شما دوست حرفه‌ای و سختکوشی هستید که تلاش خود را برای یادگیری پایتون کرده‌اید و به سطح قابل قبولی نیز رسیده‌اید. اگر احساس می‌کنید در برنامه نویسی با زبان پایتون به یک حرفه‌ای تمام عیار تبدیل شده‌اید و می‌خواهید مستقیم به سراغ لیست کتاب‌های پیشرفته بروید؛ به شما پیشنهاد کمی صبر و انداختن نیم نگاهی به لیست مبتدی را می‌دهیم. درست است که دانش شما از این کتاب ها بیشتر است؛ اما خواندن یکی از آن ها خالی از لطف نیست و می‌توانید نکات ریز زیادی را که نمی‌دانستید؛ بیاموزید. 

 

فریم ورک چیست

بیشتر بخوانید:

فریم ورک چیست و چرا در برنامه نویسی اهمیت دارد؟

 

لیست کتاب های پایتون برای کودکان

بچه های عزیزی که دوست دارید برنامه نویس بشید و قصد دارید این کار را با یادگیری پایتون انجام بدید؛ یک لیست برایتون آماده کردم که اگر هر کدام از کتاب های این لیست را بخوانید قطعا پایه های برنامه نویسی شما قوی می شود. لطفا به حرف هایی که در ادامه میگم دقت کنید که چیزی را از دست ندید. بزن بریم. 

 

Python for Kids

کتاب پایتون Python for Kids

برنامه نویس جوان؛ اگر سن شما بالای 10 سال است و به شدت تشنه برنامه نویسی هستید و می خواهید با یادگیری پایتون به دنیای برنامه نویسی وارد شوید، یکی از بهترین کتاب های پایتون برای شما کتاب Python for Kids نوشته Jason R. Briggs است. این کتاب سرگرم کننده و آموزشی مناسب برای تمام سنین است که به طور دقیق و واضح به آموزش زبان پایتون پرداخته است. نویسنده کتاب در کنار آموزش نیز به حل مثال های متنوع پرداخته است تا یادگیری را آسان کند.

این کتاب یک راهنمای اصولی برای دستیابی به یک پایه خوب و قوی در مفاهیم بنیادین پایتون است. از مباحثی که این کتاب پوشش داده است؛ می توان به متغیرها، عملگرها، رشته، توابع، لیست، تاپل، دیکشنری، حلقه و ماژول اشاره کرد.

 

Coding Projects in Python

کتاب پایتون Coding Projects in Python

کتاب بعدی که به معرفی آن می پردازیم؛ کتاب Coding Projects in Python نوشته DK است. این کتاب مناسب بچه های 9 تا 12 سال است. جذابیت این کتاب آنقدر زیاد است که همه بچه های علاقه مند به برنامه نویسی را جذب می کند تا آن را به عنوان منبع آموزشی خود انتخاب کنند. مهم نیست دانش قبلی دارید یا خیر، این کتاب شما را شیفته ساخت نرم افزار می کند. این کتاب گام به گام پایتون را آموزش می دهد. از نصب پایتون گرفته تا نوشتن برنامه و اجرای آن، همگی با استفاده از این کتاب ممکن است.

 

Coding For Kids

کتاب پایتون Coding For Kids

نوبت به سومین کتاب از سری کتاب های پایتون برای کودکان دلبندمان که به برنامه نویسی علاقه مند هستند؛ است. کتاب Coding For Kids نوشته Adrienne Tacke یکی از کتاب های مناسب برای نوآموزان برنامه نویسی بالای 10 سال است. روش آموزش در این کتاب کمی متفاوت است. آموزش برنامه نویسی در این کتاب با استفاده از 50 بازی مختلف صورت گرفته است و قصد دارد شروعی عالی برای ورود کودکان به دنیای برنامه نویسی و به طور ویژه یادگیری زبان پایتون را فراهم کند.

این کتاب علاوه بر آموزش برنامه نویسی به دیباگ کردن نیز پرداخته است. کودکان با استفاده از این کتاب می توانند برنامه های مختلفی را ایجاد کنند و با استفاده از مثال های بصری که در کتاب وجود دارد مشکل برنامه خود را پیدا کرده و به رفع آن مشکل بپردازند.

 

Creative Coding in Python

کتاب پایتون Creative Coding in Python

کتاب Creative Coding in Python به قلم Sheena Vaidyanathan برای کودکان علاقه مند به برنامه نویسی نوشته شده است. این کتاب برای گروه سنی 10 تا 12 سال است و برنامه نویسی با پایتون را به خلاقانه ترین شیوه ممکن آموزش داده است. این کتاب آموزش را با استفاده از 30 پروژه برنامه نویسی متفاوت و جذابی چون بازی و هنر پیش برده است.

روند آموزش در این کتاب با یادگیری فلوچارت شروع می شود و در ادامه به کد نویسی ختم می شود. این استراتژی برای یادگیری راحت تر کودکان علاقه مند به برنامه نویسی است. هنگامی که مفاهیم اولیه برنامه نویسی فرا گرفتید، می توانید پروژه هایی مانند هنر هندسی، ربات های چت مکالمه، بازی های تعاملی و حتی برخی از بازی های آرکید را یاد گرفته و پیاده سازی کنید.

 

لیست کتاب های پایتون برای مبتدی‌ها

نوبتی هم باشه؛ نوبت دوستای تازه واردمون هست. شما جزو حساس ترین گروه های یادگیرنده هستید. چرا که اگر منبع مناسب را پیدا نکنیدیا به شیوه درست آن را مطالعه نکنید ممکن است به کلی از برنامه نویسی زده شوید و دیگر این حوزه را ادامه ندهید. آماتور های محترم پرواز 9182736455 به مقصد حرفه ای شدن؛ از بسته شدن کمربند های خود اطمینان پیدا کنید تا سفر خود را آغاز کنیم.

بزرگ ترین دستاورد این سفر یادگیری پایتون برای حرفه ای شدن است. در این سفر در چند ایستگاه توقف می کنیم تا سوخت سفر را تهیه کنیم. پیشاپیش از همراهی صبورانه شما عزیزان متشکریم. 

 

Python Crash Course

کتاب پایتون Python Crash Course

به اولین ایستگاه برای حرفه ای شدن در پایتون رسیدیم. درصدر لیست کتاب های پایتون برای مبتدی ها؛  Python Crash Course قرار دارد. Python Crash Course کتابی است که توسط آقای Eric Matthews نوشته شده است. این کتاب پایتون را به صورت جامع آموزش می دهد و برای افراد مبتدی گزینه بسیار مناسبی است. ویژگی اصلی این کتاب آموزش سریع و جامع پایتون است. هدف این کتاب این است که شما را به یک برنامه نویس پایتون تبدیل کند و هر آنچه را در این مسیر احتیاج دارید در اختیارتان قرار دهد تا به یک برنامه نویس سریع تبدیل شوید.

این کتاب همچنین برای برنامه نویسانی تدوین شده است که درک مبهمی از زبان های برنامه نویسی علی الخصوص پایتون دارند و مایلند قبل از ورود به پایتون، دانش خود را تقویت کنند. از مباحث مهمی که در این کتاب به آن پرداخته می شود می توان به Pygame، Matplotlib، Plotly و Django اشاره کرد. مفاهیم این کتاب به دو بخش کلی تقسیم شده است. در بخش اول به مبانی برنامه نویسی پایتون پرداخته می شود و مفاهیمی مانند حلقه ها، دیکشنری ها، لیست ها و کلاس ها را آموزش می دهد. 

پس از مطالعه و تمرین بخش اول کتاب؛ با برنامه نویسی پایتون و اصول آن آشنا شده اید و آن را درک می کنید و می توانید به کد نویسی اصولی بپردازید. بخش دوم کتاب رویکردی متفاوت اما کاربردی دارد. در این بخش با ارائه سه پروژه مختلف دانش پایتونی شما را به چالش می کشد. این سه پروژه شامل برنامه نویسی یک بازی، مجموعه ای از تجسم داده ها و در نهایت یک وب اپلیکیشن کوچک است. 

خب دیگه وقت حرکت هست.

 

Automate the Boring Stuff with Python

کتاب پایتون Automate the Boring Stuff with Python

به ایستگاه دوم رسیدیم. جایگاه دوم بهترین کتاب های پایتون برای افراد مبتدی تعلق می گیرد به چاپ دوم کتاب Automate the Boring Stuff with Python که با هدف برنامه نویسی عملی پایتون برای مبتدیان روانه بازار شد. این کتاب یکی از پر فروش ترین کتاب های بین المللی پایتون است. آنچه در این کتاب شاهدش هستیم آموزش یکسان پایتون 3 به همه برنامه نویسان؛ از مبتدی تا حرفه ای است. با خواندن این کتاب می آموزید که برای حل یک مسئله  به صورت سریع و کارآمد چه مراحلی را باید طی کنید.

AI Sweigart، نویسنده این کتاب، دانش خوانندگان را با پروژه های تمرینی که در پایان هر فصل آورده است، به چالش می کشد. ماحصل خواندن این کتاب؛ آموزش اصول پایتون و کتابخانه های آن برای فعالیت هایی چون جمع آوری داده ها از سایت های مختلف، خواندن اسناد با فرمت های متفاوت و خودکار کردن کارهایی مانند کلیک و تایپ است. دلیل پیشنهاد چاپ دوم کتاب نیز اضافه شدن یک فصل کاملا جدید در مورد اعتبار سنجی ورودی، خودکار سازی جیمیل و گوگل شیت و بروز رسانی خودکار فایل هایی چون CSV است.

جدای از فصل جدیدکتاب ، شما همچنین یاد می گیرید که برنامه هایی ایجاد کنید که بدون زحمت کارهای اتوماسیونی را برای جستجوی متن در یک فایل یا چندین فایل، ایجاد و به روز رسانی، انتقال، تغییر نام فایل ها و پوشه ها، جستجو در وب و دانلود محتوای آنلاین انجام دهید.

 

Learning Python

کتاب پایتون Learning Python

آماتور های عزیز یک ایستگاه دیگر را هم به سلامت گذراندیم. ویرایش پنجم کتاب Learning Python نوشته جناب آقای Mark Lutz؛ بر اساس دوره آموزشی همین شخص است و آموزش مقدماتی پایتون را جامع و عمیق آموزش می دهد. اگر می خواهید پایتون را یاد بگیرید و در آن بهترین باشید؛ این کتاب دقیقا برای شما نوشته شده است. ویرایش آخر این کتاب به شما می آموزد که چگونه کد های کارآمد و با کیفیت تری داشته باشید. این کتاب از لیست کتاب های پایتون توصیه شده توسط انجمن پایتون کاران است.

 مطالعه این کتاب هیچ محدودیتی ندارد و برنامه نویسان پایتون، از مبتدی تا حرفه ای می توانند آن را مطالعه کنند و نکات بسیاری را فرا بگیرند. از ویژگی های قابل توجه این کتاب می توان به آموزش شی گرایی در پایتون اشاره کرد. این مبحث بسیار مهم و کاربردی در برنامه نویسی است و منبعی که علاوه بر آموزش  زبان برنامه نویسی پایتون به این مبحث نیز بپردازد؛ بسیار ارزنده است. از سر فصل های پیشرفته پایتون در این کتاب می توان به دکوراتور ها، توصیفگر ها، متا کلاس ها و پردازش یونیکد اشاره کرد.

 

Head-First Python

کتاب پایتون Head-First Python

آروم آروم داریم به مقصد نزدیک می شویم و شما هم یواش یواش از آب و گل در میایید و به یک حرفه ای تبدیل می شوید. کتابی که در این ایستگاه معرفی می کنم؛ نوشته یکی از معروف ترین مدرسین زبان برنامه نویسی پایتون در دنیا هست. خانم ها و آقایون؛ مسافرین محترم، ویرایش دوم کتاب Head-First Python نوشته Paul Barry یکی دیگر از کتاب های پایتون است که قصد معرفی آن را داریم. نویسنده این اثر، پل بری، مدرس مؤسسه فناوری کارلو در ایرلند است.

او قبل از ورود به دنیای آکادمیک، بیش از یک دهه در صنعت فناوری اطلاعات کار کرده است. او نویسنده کتاب های معروف برنامه نویسی مانند برنامه نویسی شبکه با پرل، برنامه نویسی Head First و Head First Python است.
این کتاب یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون است؛ چرا که اصول برنامه نویسی پایتون را بدون نیاز به هیچ پیش زمینه قبلی آموزش می دهد و در اصل راه حلی سریع برای یادگیری این زبان برنامه نویسی است.

این کتاب به شما کمک می کند تا درک سریعی از اصول برنامه نویسی پایتون و کار با توابع داخلی و ساختارهای داده داشته باشید. با استفاده از این کتاب می توانید وب اپلیکیشن خود را طراحی کنید و به مدیریت استثنا ها، داده ها و بسیاری دیگر از مفاهیم بپردازید.

 

Learn Python Quickly

کتاب پایتون Learn Python Quickly

بالاخره به ایستگاه آخر رسیدیم. خفن ترین کتاب این لیست هم همین کتاب هست. بریم که یک کتاب درجه یک را معرفی کنیم. کتاب آخر از لیست کتاب های پایتون، کتاب Learn Python Quickly یک راهنمای کامل و فوق العاده برای مبتدیان و تازه کاران در برنامه نویسی پایتون است. پایتون به عنوان پر طرفدار ترین زبان برنامه نویسی؛ روزانه مخاطبان زیادی را جذب خود می کند و افراد زیادی خواهان یادگیری آن هستند. این افراد کمترین میزان دانش و اطلاعات را نسبت به پایتون دارند. در همین راستا کتاب Learn Python Quickly تالیف و روانه بازار شد.

این کتاب به صورت سلسله مراتبی نوشته شده است. با خواندن این کتاب می توانید پایتون را از پایه ای ترین مباحث شروع به یادگیری کنید. پس از خواندن مقدمات نوبت به مباحث متوسط و پیشرفته می رسد. لحن کتاب بسیار واضح و روشن است و مفاهیم به ساده ترین روش ممکن گفته شده است تا یادگیری آن راحت تر شود.

کتاب پایتون را به سرعت بیاموزید؛ راهنمایی کامل برای یادگیری پایتون است و علاوه بر آموزش به حل تشریحی تمرین های کدنویسی نیز پرداخته است. در پایان کتاب، دو پروژه پایتون نیز وجود دارد که می‌ توانید با انجام این دو پروژه؛ تمام درس ‌هایی را که آموخته ‌اید در حل آن ها استفاده کنید و دانش خود را به چالش بکشید.

همچنین فایل هایی با سورس کد وجود دارد که می توانید این فایل ها را مستقیماً روی رایانه شخصی خود اجرا کنید. 
مسافرین محترم ما به مقصد رسیدیم. در حال حاضر شما به یک نیمه حرفه ای تبدیل شده اید و می توانید پروژه های مربوط به سطح دانش خود را انجام دهید. اگر از دانش خودتان مطمئن هستید و قصد دارید حرفه ای بشوید باید بگوییم در تور حرفه ای های ما شرکت کنید.

این تور یک سفر هیجان انگیز را برای تبدیل شدن به یک ابر پایتون کار است. اما الان بگم که گفته باشم؛ تو این تور چالش هامون یکم متفاوت تر هست و این مسیر یکم سختی های بیشتری دارد. پس وسایل را جمع کنید و آماده حرکت باشید.

 

لیست کتاب های پایتون برای برنامه نویسان حرفه ای

وقت سفر رسید. قول میدم این سفر پر از جذابیت و آموزش باشد. وقتی به پایان این سفر برسیم، شما دیگه اون آدم سابق نیستید و کلی مطالب پایتونی مفید را یاد گرفتید و آماده بازار کار هستید. اگر آماده اید تا ماجراجویی رو شروع کنیم.

 

Fluent Python

کتاب پایتون Fluent Python

برای شروع یک سفر هیجان انگیز به برزیل داریم. برای این که در مسیر خسته نشید و از یکنواختی در بیایم یک آهنگ قشنگ به اسم Michel Telo - Ai Se Eu Te Pego را پلی می کنیم. بعد از این که آهنگ تموم شد برگردیم به موضوع اصلی یعنی معرفی کتاب. Fluent Python به قلم Luciano Ramalho در صدر لیست کتاب های پایتون برای برنامه نویسان حرفه ای قرار دارد.

 نویسنده این کتاب یکی از توسعه دهندگان به نام وب در دنیا است که برخی از مهم ترین پورتال های خبری برزیل را با استفاده از پایتون پیاده سازی کرده است و آکادمی آموزش پایتون خود را دارد. این کتاب یک راهنمای عملی است که به شما کمک می‌ کند کد های مفید پایتونی بنویسید و این کار را با استفاده از کدام ویژگی های زبان پایتون انجام دهید که بهترین نتیجه را بگیرید.

هدف نویسنده این کتاب؛ آموزش از طریق ویژگی‌ها و کتابخانه‌های زبان است و به خوانندگانش آموزش می دهد چگونه کد را کوتاه ‌تر، سریع‌ تر و خوانا تر بنویسید. در این کتاب به مفاهیمی چون مدل‌های داده پایتون، ساختارهای داده، توابع و اشیا در پایتون، شی گرایی در پایتون و مفاهیم بسیار دیگر به طور مفصل آموزش داده شده است.

 

Python Cookbook

کتاب پایتون Python Cookbook

یکی دیگر از کتاب هایی که توانسته است در لیست بهترین کتاب های پایتون قرار بگیرد؛ Python Cookbook نوشته  David Beazley و Brian K. Jonesاست. این کتاب به شما کمک می کند تا به مهارت های برنامه نویسی پایتون تسلط پیدا کنید. تمرکز این کتاب روی کد نویسی با پایتون 3 است ولی افرادی که از پایتون 2 استفاده می کنند نیز با یادگیری این کتاب می توانند کد های قدیمی تر پایتون 2 را به روز رسانی کنند. از مباحث مطرح شده در این کتاب می توان به رشته ها، ساختار های داده ، کلاس ها ، توابع ، اشکال زدایی، بسته ها، همزمانی، تست، استثناها و ماژول ها اشاره کرد. 

 

Introduction to Machine Learning with Python

کتاب پایتون Introduction to Machine Learning with Python

کتاب بعدی از سری کتاب های پایتون پیشرفته؛ کتاب Introduction to Machine Learning with Python است. این کتاب توسط Sarah Guido و Andreas C. Muller نوشته شده است و به طور تخصصی به ماشین لرنینگ و علم داده می پردازد. بسیاری از برنامه های تجاری برای بالا بردن میزان کارایی و کیفیت، از ماشین لرنینگ استفاده می کنند. یکی از بهترین کتاب های پایتون که به آموزش این مبحث پرداخته نیز همین کتاب است. 
این کتاب به شما می آموزد با استفاده از زبان پایتون به کشف و ساخت راه حل در ماشین لرنینگ بپردازید.

در طول این کتاب، شما مراحل ایجاد یک برنامه ماشین لرنینگ را با استفاده از Python و کتابخانه sci-kit-learn می آموزید. این کتاب آموزش خود را با اصول و مفاهیم پایه در ماشین لرنینگ شروع می کند و در ادامه به آموزش الگوریتم های معروف ماشین لرنینگ پرداخته و مزایا و معایب آن ها را مشخص می کند.

 

Programming Python

کتاب پایتون Programming Python

کتاب بعدی در لیست بهترین کتاب های پایتون؛ کتاب Programming Python از Mark Lutz است. این کتاب یکی از بهترین منابع برای برنامه نویسان ایده آل گرا است. این کتاب مناسب افرادی است اصول برنامه نویسی پایتون را به طور کامل درک کرده اند و می خواهند بیاموزند که چگونه از مهارت های خود برای انجام پروژه های واقعی استفاده کنند.

این کتاب به آموزش مباحث کاربردی مانند رابط های گرافیکی، طراحی وب و مدیریت سیستم با استفاده از پایتون می پردازد. این کتاب همچنین نحوه استفاده پایگاه ‌های داده، پردازش متن و شبکه را مورد بحث قرار می‌دهد. این کتاب با استفاده از مثال های زیادی که دارد به آموزش ابزار های رایج پایتون، چگونگی برنامه نویسی با زبان پایتون و بهینه نویسی با پایتون می پردازد. با مراجعه به این مثال ها می توانید کاربرد های دقیق هر مبحث را در پروژه واقعی یاد بگیرید.

 

سایت های آموزش پایتون

بیشتر بخوانید:

10 مورد از بهترين سایت های آموزش پایتون که برای یادگیری به آنها نیاز دارید.

 

Learn Python the Hard Way

کتاب پایتون Learn Python the Hard Way

کتاب آخر از لیست کتاب های پایتون برای حرفه ای ها؛ کتاب Learn Python the Hard Way به قلم Zed A. Shaw است. اگر به دانش پایتونی خود اعتماد دارید و می خواهید خود را به چالش بکشید؛ این کتاب دقیقا مناسب شما است. این کتاب برای افراد مبتدی که قبلاً کد نویسی نکرده‌اند و دانشی از برنامه نویسی ندارند، توسعه ‌دهندگان جوانی که در میانه راه هستند و برنامه نویسان حرفه ای که نیاز به تقویت مهارت‌های خود دارند، عالی است.

بعضی از ما در برابر کتاب های آموزشی گارد داریم و به راحتی با این کتاب ها ارتباط بر قرار نمی کنیم. اولین دلیل این عدم برقراری ارتباط نیز نبود مثال در کتاب است. اما این کتاب شما را ملزم به یادگیری کدنویسی عملی با تمرین و رفع اشکال برای درک بهتر مسائل می کند. نویسنده  این کتاب حتی به شما نشان می‌دهد که چگونه کد خود را شکسته و دیباگ کنید تا بهترین تجربه از برنامه نویسی را داشته باشید.

خلاصه ای درباره کتاب های پایتون

یکی از روش های یادگیری پایتون خواندن کتاب است. قطعا کتاب های پایتون محدود به این موارد نیست و منابع بسیار دیگری نیز وجود دارد. امیدوارم از این منابع استفاده کنید و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. شما چه منابع دیگری را پیشنهاد می دهید.