14 مورد از بهترين سایت های یادگیری پایتون در 2024

معرفی بهترین سایت ها برای یادگیری پایتون
تاریخ بروزرسانی : 24 آبان 1401 | تعداد بازدید : 11482 | زمان خواندن مقاله : 15
پایتون،

بهترین سایت های یادگیری پایتون در دنیا

پایتون، زبان برنامه نویسی که توانسته دنیای برنامه نویسی را به سلطه خود در بیاورد. هر روزی که می گذرد تعداد قابل توجهی بر کاربران پایتون افزوده می شود. البته دغدغه همه این افراد نیز یادگیری پایتون است. از آنجایی که آموزش آنلاین توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و اعتماد افراد بسیاری را جلب کند، در اکثر موارد شاهد آن هستیم که این افراد به دنبال بهترین سایت های آموزش پایتون هستند.

اگر از همه صاحب نظران این حوزه نیز سوال بپرسید که کدام سایت بهتر است، به شما می گویند سایت هایی که آموزش رایگان ارائه می دهند. بهترین گزینه برای شروع و ورود به پایتون استفاده از سایت های رایگان است. این منابع به شما می آموزند که پایتون چیست و نحو آن به چه صورت است. به قول اساتید برنامه نویسی؛ اصل برنامه نویسی؛ تمرین است. تمرین و تکرار عاملی است که باعث می شود به مباحث و سرفصل ها مسلط شوید. پس یعنی هر چقدر دوره ببینید و تمرین نکنید عملا آب در هاونگ کوبیده اید.

در ادامه بهترین سایت های یادگیری پایتون را که به صورت رایگان به آموزش می پردازند؛ معرفی می کنم. این سایت ها جزو معروف ترین سایت های ارائه دهنده آموزش برنامه نویسی هستند. جا دارد قبل از رفتن سر اصل مطلب؛ به تمامی افرادی که این مطلب را می خوانند تبریک بگویم. در همین لحظه ای که اینجا هستید؛ در درست ترین مسیر زندگی خود قرار دارید و می توانید در آینده ای نه چندان دور زندگی خود را متحول کنید.

انتخاب پایتون یکی از درست ترین انتخاب هایی است که داشته اید؛ چرا که پایتون پادشاه زبان های برنامه نویسی است. کارایی پایتون در حوزه هایی چون طراحی سایت، علم داده، هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ و موارد بسیار دیگر است و یادگیری آن به شما این امکان را می دهد که در حوزه های کاری متفاوت به فعالیت بپردازید. از آنجایی که اینجا هستید تا بهترین سایت های یادگیری پایتون را بشناسید، پس قطعا با زبان برنامه نویسی پایتون آشنا هستید و دیگر نیازی نیست که به توضیح آن پرداخته شود.

معرفی بهترین سایت های آموزش پایتون در دنیا

لیستی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم؛ بهترین سایت های یادگیری پایتون در دنیا هستند که روزانه افراد زیادی در دوره های ارائه شده توسط این سایت ها ثبت نام می کنند و برای یادگیری پایتون این منابع را انتخاب می کنند. نکته بسیار مهمی که باید بگویم؛ این است که تمامی این منابع توسط برنامه نویسیان حرفه ای و با سابقه پایتون انتخاب شده اند.

آکادمی درسمن (Darsman)

معرفی آکادمی درسمن، بهترین سایت آموزش پایتون فارسی

اولین معرفی ما در خصوص سایت های آموزش پایتون، آکادمی درسمن است که یکی از بهترین دوره‌های خود در زمینه پایتون مقدماتی تا متوسط را ارائه داده است. جامع بودن آموزش مقدماتی تا متوسط پایتون درسمن را می‌توانید از سرفصل‌های آن، اطمینان حاصل پیدا کنید. همچنین این دوره مطابق با آخرین آپدیت های پایتون برگزار شده که به طور پیوسته شدن مباحث، آموزش‌های دوره نیز به‌روزرسانی می‌گردد.

نحوه یادگیری پایتون در این دوره با مدرس مجرب و توانمند، آنقدر ساده و روان است که شیرینی آن را همه افراد با گروه‌های سنی متفاوت، می‌توانند تجربه کنند و به یک برنامه‌نویس پایتون حرفه‌ای تبدیل شوند. پس اگر در ابتدای راه یادگیری هستید و می‌خواهید شروع آموزش‌های خود را با کامل‌ترین سر فصل‌ها آغاز کنید، از این دوره غافل نشوید. پس برای شرکت در آن کافیست ابتدا در سایت ثبت‌نام کرده تا بعد از خریداری دوره، آموزش‌ها در پنل کاربری شما قرار بگیرد.

آموزش پایتون

 

پایتون (The Official Python site)

سایت رسمی پایتون در لیست بهترین سایت آموزش پایتون

یکی دیگر از منابع برای یادگیری پایتون، سایت رسمی این زبان به نشانی Python.org است که اطلاعات گسترده‌ای را راجع‌به پایتون ارائه می‌دهد. این وبسایت برای افرادی که می‌خواهند با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنا شوند یا مهارت‌های خود را بهبود بخشند، بسیار مناسب است. برخی از قابلیت‌های این سایت برای آموزش پایتون به شرح زیر است:

  • این سایت به طور رسمی شامل تمام مستندات زبان برنامه‌نویسی پایتون که اطلاعات بسیاری را درباره نحوه استفاده از پایتون، توابع مختلف، نکات مهم و مفاهیم اساسی اراده می‌دهد.
  • سایت رسمی پایتون بخشی به نام آموزش‌ها و مثال‌های کدنویسی دارد که شما با مراجعه به آن می‌توانید آموزش‌های مختلفی را از سطح مبتدی تا پیشرفته مشاهده کنید. همچنین این سایت با استفاده از مثال‌های کدنویسی، نحوه استفاده از کتابخانه‌ها و قابلیت‌های مختلف پایتون را ارائه می‌دهد.
  • این سایت به‌روزرسانی‌های جدید خود در مورد زبان  پایتون را بررسی و آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در واقع، این اطلاعات شامل اخبار تغییرات، به‌روزرسانی‌های مربوط به نسخه‌های جدید پایتون و همچنین اطلاعات مربوط به رویدادها و کنفرانس‌های پایتون است.
  • Python.org دارای یک جامعه پشتیانی بزرگ است که شما می‌توانید در آن به پاسخ پرسش‌ها و مشکلات برسید. علاوه‌برآن، می‌توانید با دیگران در مورد پروژه‌ها و تجربیات خود به صحبت کنید یا از راهنمایی آن‌ها کمک بگیرید.

گوگل(Google)

معرفی کلاس پایتون سایت گوگل برای آموزش پایتون

سومین منعبی که در لیست بهترین سایت های یادگیری پایتون قرار دارد؛ گوگل است. گوگل یکی از ارائه دهندگان آموزش های پایتون برای افراد مبتدی و همچنین کسانی است که دانش پایه ای از پایتون دارند. گوگل این آموزش ها را با عنوان کلاس پایتون گوگل ارائه می دهد. آموزش های پایتونی گوگل به صورت پکیجی از ویدیو، جزوه آموزشی و تمارین کد نویسی ارائه می شود که همه این موارد در کنار هم باعث می شود پایه های برنامه نویسی شما بسیار قوی شده و با قدرت وارد بازار کار شوید.

یکی از ویژگی های قابل توجه دوره های پایتون گوگل تمرین هایی است ارائه می شود. این تمرین ها از پایه ای ترین مفاهیم شروع می شود و مرحله به مرحله جلو رفته و به مراتب تمامی مباحث را پوشش می دهد. گوگل یکی از کمپانی های بزرگ دنیا است که در پروژه های خود از پایتون استفاده می کند و همین امر باعث شده تا تدریس پایتون را مطابق با پروژه های واقعی پیش ببرند.

دومین خبر خوب در این قسمت برای آن دوستانی است که هیچ تمایلی به ساخت پنل کاربری ندارند. ویدیو های آموزشی پایتون گوگل در یوتیوب موجود است و دیگر نیازی به ساخت پنل کاربری برای دستیابی به ویدیو ها ندارید. اگر از من بخواهید در یک جمله این دوره را توصیف کنم، قطعا می گویم «ساده از کنار این دوره رد نشوید».

یودمی (Udemy)

سایت یودمی مرجعی برای آموزش پایتون

نوبت به معرفی چهارمین سایت از بهترین سایت های آموزش زبان پایتون است. این منبع رایگان منحصرا برای پایتون نیست. یودمی بانک دوره های آنلاین رایگان در دنیا است. مهم نیست چه چیزی می خواهید یاد بگیرید؛ یودمی برای هر آنچه از ذهن شما می گذرد دوره آموزشی دارد. برای استفاده از دوره های رایگان پایتون کافی است در این سایت ثبت نام کنید و بلافاصله آموزش را شروع کنید.

دوره های موجود در یودمی از نظر محتوایی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اگر دوست دارید آموزش برنامه نویسی را با ویدیو شروع کنید، یکی از بهترین منابع دنیا این امکان را برای شما به وجود آورده است. در این سایت دوره هایی با سبک بوت کمپ نیز برگزار می شود که مشمول پرداخت هزینه دلاری هستند. مبلغ این بوت کمپ ها به طور میانگین 10 دلار است.

 

کتاب های پایتون

بیشتر بخوانید:

14 مورد از پرفروش ترین کتاب های پایتون که باید بخوانید.

 

کدکادمی (CodeCademy)

آشنایی با کد کادمی بهترین سایت آموزش پایتون

قطعا منتطر دیدن نام کدکادمی در بین بهترین سایت های آموزش زبان برنامه نویسی پایتون بوده اید. انتظار ها به پایان رسید و نوبت به معرفی این سایت رسیده است. سبک آموزش این سایت با دو سایت قبلی تفاوت دارد. سایت کد کادمی آموزش های خود را به صورت تعاملی پیش می برد. آموزش های پایتون در این سایت به این صورت است که ابتدا پایتون را به صورت تئوری می آموزید. پس از آن از شما خواسته می شود تا به صورت آنلاین کد نویسی کنید. از آنجایی که کد نویسی نیز به صورت آنلاین است؛ دیگر نیازی به نصب پایتون ندارید.

یکی از ویژگی های قابل توجه آموزش های پایتون کد کادمی این است که به عنوان یک فرد مبتدی نیازی نیست همان ابتدا یک برنامه کامل بنویسید و برنامه نویسی را با نوشتن برنامه های ساده و کوچک شروع می کنید و به مراتب برنامه خود را توسعه داده و به مهارت های خود می افزایید. اکثر اساتید پایتون هم معتقد هستند این روش آموزشی یکی از بهترین روش ها است و شما قدم به قدم فرآیند یادگیری را پیش می برید تا به یک برنامه نویس حرفه ای پایتون تبدیل شوید.

قبل از آن که به سراغ کد کادمی بروید بهتر است بدانید که دوره آموزش Python 2 آنها رایگان است که به شدت مناسب افراد مبتدی است و دوره Python 3 که برای اعضایی که حق اشتراک دارند در دسترس است. آموزش های پیشرفته تر و کامل تر نیز با پرداخت حق عضویت قابل استفاده است. فراموش نکنید که برای یادگرفتن این دوره ها باید از سطح زبان قابل قبولی برخوردار باشید.

کورسرا (Coursera)

کورسرا برترین سایت آموزش پایتون

مورد بعدی از لیست بهترین سایت های یادگیری پایتون؛ سایت کورسرا است. به جرئت می توان گفت یکی از خفن ترین سایت های آموزشی دنیا است. Coursera این امکان را فراهم کرده است که بدون پرداخت هیچ هزینه ای بتوانید از بهترین دانشگاه های دنیا بیاموزید. دوره‌های ارائه شده در این وبسایت از دانشگاه هایی چون Stanford INSEAD، دانشگاه ملی سنگاپور و بسیاری دیگر از دانشگاه های معتبر می باشد.

کورسرا بهترین دوره های رایگان پایتون را ارائه می دهد و به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است. اکثر افرادی که می خواهند برنامه نویسی پایتون را با یک منبع معتبر شروع کنند؛ به سراغ کورسرا می روند. بهترین دوره پایتون کورسرا دوره Specialization است که متاسفانه رایگان هم نیست و برای استفاده از آن باید حق اشتراک بپردازید. این سایت خفن یه کار دیگه هم انجام داده است که خود را از سایر رقبایش جدا کند. کورسرا طرح Coursera Plus را راه اندازی کرده است. با پرداخت حق اشتراک این طرح می توانید به صورت نامحدود به دوره ها دسترسی داشته باشید و پایان هر دوره گواهینامه دریافت کنید.

مایکروسافت (Microsoft [edX])

معرفی سایت مایکروسافت برای آموزش پایتون

نوبتی هم باشد؛ نوبت مایکروسافت است که در لیست بهترین سایت های آموزش زبان برنامه نویسی پایتون قرار بگیرد. مایکروسافت یکی از بهترین دوره های پایتون را منتشر کرده است و برای آن که از کاربرانش حمایت کند و آن ها را خوشحال کند؛ دوره را کاملا رایگان منتشر کرده است. این دوره مقدماتی پایتون با نام Absolute Beginner است که توسط برنامه نویس ارشد پایتون؛ یعنی آقای Eric Camplin تدریس می شود.

در این دوره علاوه بر یادگیری پایتون؛ می آموزید که بدون نصب برنامه ها و کامپایلر های پایتونی؛ کد نویسی کنید. تنها نکته ای درباره این دوره وجود دارد این است که برای دریافت گواهینامه پایان دوره ملزم به پرداخت هزینه هستید. با این که این جمله تکرار مکررات است؛ اما باز هم باید بگویم که بدون دانش زبان به سمت این سایت ها نروید. چرا که ممکن است از برنامه نویسی زده شوید و دیگر نخواهید آموزش ببینید.

Educative

educative بهترین سایت آموزش پایتون

یکی دیگر از بهترین سایت های یادگیری پایتونی که باید در این لیست باشد؛ Educative است که یک منبع خیلی خوب به حساب می آید و می توانید برای یادگیری پایتون از آن استفاده کنید. از ویژگی های بارز این سایت تعاملی بودن آن است. با استفاده از این سایت می توانید پایتون و سایر زبان های برنامه نویسی را بیاموزید و کد نویسی کنید.

یادگیری در این سایت سرگرم کننده و جذاب است، چرا که از مفاهیم پایه شروع به آموزش می کند و در هر مرحله از آموزش از کاربران آزمون می گیرد و آن ها را به چالش می کشد تا بتوانند تمامی مباحث تدریس شده را به صورت عملی نیز بیاموزند و آن را در ذهن خود تثبیت کنند. این سایت یکی از بهترین سایت ها برای فراگیری پایتون است که دوره های پایتون خود را به رایگان در اختیار همه قرار داده است.

البته این سایت هم مانند همه سایت ها در کنار آموزش های رایگان؛ آموزش های غیر رایگان نیز دارد که از نظر کیفی ارزش محتوایی بالایی دارند. اما فراموش نکنید که این دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و باید تسلط خوبی به این زبان داشته باشید تا از پس آموزش ها بر بیایید. اگر سبک آموزشی این سایت توانسته نظر شما را جلب کند؛ کافی است در این سایت حساب کاربری خود را ایجاد کنید و بلافاصله آموزش را شروع کنید.

سولولرن (Sololearn)

سولولرن خفن ترین سایت آموزش پایتون

مورد بعدی از لیست بهترین سایت های یادگیری پایتون؛ سایت سولولرن است. یادگیری پایتون در این سایت از پایه ای ترین مفاهیم شروع می شود و به مراتب سخت و پیچیده تر می شود تا کاربران با سطوح مختلف برنامه نویسی پایتون آشنا شوند. سبک آموزشی این سایت مناسب افرادی است که می خواهند برنامه نویسی را به صورت مدولار یاد بگیرند. منظور از مدولار بودن آموزش این است که مباحث آموزشی به قسمت های کوچک تقسیم شوند و تمامی این قسمت ها به گونه ای باشند که نیاز کاربران را برطرف کنند.

این سبک آموزشی، شیوه ای مدرن است و توانسته نتایج خوبی را از خود به جا بگذارد. آموزش های سولولرن از سطح مبتدی تا پیشرفته پایتون را پوشش می دهد و در پایان هر درس از شما آزمونی می گیرد تا میزان دانش شما را بررسی کند و آموزش های بعدی خود را مطابق با دانسته های شما پیش ببرد.

کدوارز (CodeWars)

آشنایی با سایت کد وارز بهترین سایت آموزش پایتون

آخرین سایت از لیست بلند بالای بهترین سایت های آموزش زبان برنامه نویسی پایتون، سایت کدوارز است. این سایت بر خلاف تعدادی از سایت های لیست ما؛ آموزش را از صفر شروع نمی کند و برای شرکت در دوره های پایتونی آن باید دانشی مقدماتی داشته باشید. دوره های این سایت بر اساس آزمون طراحی شده است. کدوارز به شما این امکان را می دهد که خود را در معرض آزمون و خطا قرار دهید و قسمت های ناقص یادگیری خود را تکمیل کنید و به یک پایتون کار حرفه ای تبدیل شوید.

اگر به سایت های زیادی سر زده اید و آموزش های بسیاری را تماشا کرده اید ولی از سبک آموزشی آن ها راضی نبودید و باعث شده اند نسبت به یادگیری برنامه نویسی کسل شوید و دیگر انگیزه ای برای ادامه دادن نداشته باشید؛ توصیه می کنم حتما حتما به این سایت سر بزنید و متوجه تفاوت سبک آموزشی آن با سایر سایت ها شوید. کدوارز سعی کرده است که آموزش های خود را متمایز کند و کاربرانش را هیجان زده کرده و آن ها را مشتاق به یادگیری کند.

 

قدرت پایتون

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره قدرت پایتون که باید بدانید.


DataCamp

دوره بعدی درخصوص سایت‌های یادگیری پایتون که بر تجزیه و تحلیل داده‌ها تمرکز دارد، DataCamp است. این دوره شامل چهار بخش بوده که از 11 فیلم و 57 تمرین تشکیل می‌شود. بخش اول آن درخصوص مبانی پایتون است و به صورت رایگان ارائه می‌شود، در حالی‌کهه بخش‌های بعدی نیاز به خرید اشتراک دارند. این سایت مجموعه آموزش‌های خود را در قالب بازی‌های بیسبال MLB و فوتبال FIFA ارائه کرده تا کار تا مطالب به شیوه‌ای سرگرم‌کننده در اختیار مخاطب قرار بگیرید. همچنین این سایت با آموزش کتابخانه NumPy Python، به شما نحوه انجام تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته را می‌آموزد. جالب است بدانید که این بخش از آموزش حدود چهار ساعت طول می‌کشد و توسط یک دانشمند حرفه‌ای داده ارائه می‌گردد. 

Codecademy

این سایت دوره‌های خود را در دو بخش یادگیری پایتون 3 و تجزیه و تحلیل داده‌ها ارائه داده  که در ادامه به توضیح هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

در دوره آموزش پایتون 3 شما با مباحث اولیه‌ای چون نحو پایتون، متغیرهای بولی، عملگرهای منطقی و دیگر مباحث مقدماتی پایتون، آشنا می‌شوید. مدت زمان این دوره حدود 30 ساعت است و توسط کارمندان شرکت‌هایی چون IBM و ناسا تدریس می‌گردد. حال به سراغ دوره تجزیه و تحلیل Codecademy می‌رویم که به جای تماشای سخنرانی‌های ویدئویی، تمرین‌ها و پروژه‌های تعاملی را طی خواهید کرد. این دوره به شما کمک می‌کند تا برنامه نویسی پایتون را برای تجسم و تفسیر مجموعه داده‌هایی مانند آمار به کار بگیرید. همچنین می‌آموزید که چگونه تست‌های A/B را بر روی نمونه‌های کسب‌وکار در دنیای واقعی از جمله راه‌اندازی غذا و فروشگاه کفش، اجرا کنید.

از دیگر آموزش‌های این دوره باید به کتابخانه‌های پایتون مانند NumPy و Pandas و همچنین تجسم داده‌ها با Matplotlib اشاره کرد که برای آگاهی بیشتر، می‌توانید مقاله ما در خصوص کتابخانه های پایتون را مطالعه فرمایید. در واقع این دوره برای افرادی که می‌خواهند از اسکریپت‌های پایتون برای حل مسائل ریاضی استفاده کنند، بهترین گزینه است.

Udacity

این دوره به شما یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از پایتون "مسائل عملی" را حل کنید و موضوعاتی مانند ذخیره‌سازی داده‌ها، شرطی‌ها و حلقه‌ها را پوشش دهید. همچنین مقدمه‌ای برای کتابخانه استاندارد پایتون و سایر کتابخانه‌ها است. با این تفاسیر می‌توان گفت این دوره برای مبتدیان طراحی شده که حدود پنج هفته طول می‌کشد. بعد از یادگیری آموزش شما با آزمون‌های تعاملی این دوره دانش خود محک بزنید تا بعد از اطمینان از خود، وارد دوره‌های آموزشی بعدی مانند برنامه Nanodegree (تحلیلگر داده) شوید.

Real Python

در نهایت آخرین معرفی ما درخصوص بهترین سایت های پایتون، Real Python نام دارد که یک منبع آموزشی برخط بسیار محبوب برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون است. این سایت به طور اختصاصی روی ارائه مطالب متنوع و عمیق در زمینه‌های مختلف پایتون تمرکز دارد که در ادامه به توضیحات بیشتری از آن می‌پردازیم. 

  • Real Python با ارائه مقالات تفصیلی و جامع، توانسته از مباحث ابتدایی تا موضوعات پیشرفته‌تر مرتبط با پایتون را پوشش ‌دهد. این مقالات به صورت خواندنی و قابل فهم نوشته شده‌اند و با مثال‌های عملی همراه هستند که به شما کمک می‌کند مفاهیم را بهتر درک کنید. همچنین، دارای ویدئوهای آموزشی است که به صورت تصویری و توضیحی مفاهیم پایتون را آموزش می‌دهد. این ویدئوها به شما کمک می‌کنند تا مطالب را به صورت عملی و با توضیحات تصویری، بهتر درک کنید.
  • Real Python پادکست‌هایی ارائه می‌دهد که در آن‌ها موضوعات مختلف پایتون مورد بررسی قرار گرفته و معمولا شامل مصاحبه‌ با افراد مجرب و دارای تجربه کار است تا نکات کاربردی در زمینه پایتون را به دیگران بیان کنند.
  • این سایت علاوه‌بر تمام آنچه که گفته شد، به ارائه پروژه‌های عملی نیز پرداخته تا افراد بتوانند با توسعه آن‌ها، مهارت‌های خود را بهبود بخشند و تجربه‌ی عملی بیشتری در زمینه برنامه‌نویسی پایتون کسب کنند.

در نهایت Real Python با تمرکز روی ارائه مطالب با کیفیت و مفید برای برنامه‌نویسان پایتون توانسته جایگاهی بسیار خوب را به دست آورد و به یکی از منابع معتبر برای یادگیری و توسعه پایتون تبدیل شود.

خلاصه ای از بهترین سایت های آموزش پایتون

معرفی بهترین سایت های یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون در همین لحظه به پایان رسید. در این مطلب 14 مورد از بهترین سایت‌ها را به شما معرفی کردیم تا یادگیری پایتون را از سر بگیرید. این هم بدانید که تمامی سایت‌های معرفی شده در این مطلب دارای آموزش‌های سطح بندی است؛ یعنی شما در هر سطحی که باشید(چه مبتدی و چه پیشرفته)، می‌توانید از  آموزش‌ها استفاده کنید. لازم می دانم یک بار دیگر تاکید کنم که برای شرکت در این دوره ها باید سطح دانش زبان انگلیسی شما بالا باشد تا بتوانید از پس آن‌ها بربیایید.

اگر زبان شما آنقدرها خوب نیست، بهتر است به سراغ منابع فارسی بروید و از آن‌ها استفاده کنید تا پس از یادگیری کامل و تسلط بر مطالب، به سراغ منابع انگلیسی بروید. برای پیدا کردن یک منبع خوب فارسی هم نیازی نیست راه دوری بروید، چراکه درسمن یکی از کامل‌ترین دوره‌های پایتون وبه همراه یادگیری فریمورک جنگو را دارد. در این دوره شما صفر تا صد پایتون و جنگو را به صورت کاملا پروژه محور می‌آموزید و به یک بک-اند کار فوق حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. این دوره آنقدر کامل و جامع است که پس از آن، آماده ورود به بازار کار می‌شوید و تنها باید برای ارتقا و پیشرفت خود تمرین‌های مستمر داشته باشید .

لیست بهترین سایت های یادگیری پایتون را براساس رضایت از عملکرد آن‌ها و میزان خلاقیتشان انتخاب کرده‌ام. امیدوارم این لیست راهگشای شما عزیزان باشد و مسیری پر از موفقیت را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر فکر می کنید نام سایت یا سایت های دیگری در این لیست خالی است، حتما به ما بگویید تا این لیست را با کمک شما تکمیل تر کنیم. بی صبرانه منتظر نظرات پر مهرتان هستم.

سوالات متداول:

  • آیا یادگیری پایتون از جاوا سخت‌تر است؟

یکی از دغدغه افراد هنگام یادگیری برنامه‌نویسی، انتخاب بین زبان پایتون و جاوا است. بنابراین باید گفت که درک و نوشتن پایتون نسبت به جاوا به خصوص برای کسانی که تجربه زبان برنامه نویسی ندارند، آسان‌تر است. در واقع به دلیل شبیه بودن سینتکس زبان پایتون به انگلیسی، کدنویسی آن را آسان کرده است، درحالی‌که جاوا از نحو پیچیده‌تری استفاده می کند و نیاز به نوشتن خطوط کد بیشتری است.

قبل از شروع یادگیری پایتون باید چه مهارت یا تجربه‌ای داشته باشم؟

اگرچه داشتن تجربه کار با هر زبان برنامه نویسی می‌تواند مفید باشد اما قبل از شروع پایتون به هیچ تجربه برنامه‌نویسی قبلی نیاز ندارید. در واقع، پایتون یکی از اولین زبان‌هایی است که برنامه‌نویسان به دلیل سادگی و تطبیق‌پذیری آن، خود را در مسیر یادگیری قرار می‌دهند و نیازی نیست درباره این موضوع نگران باشید.

  • بعد از گذراندن دوره پایتون چه مشاغلی را می توانم بدست آورم؟

پایتون معمولا در نقش‌های مربوط به تجزیه و تحلیل داده‌ها، مهندسی نرم‌افزار و توسعه وب استفاده می‌شود اما این زبان برنامه‌نویسی همه منظوره را می‌توان برای طیف وسیعی از وظایف مانند تجزیه و تحلیل آماری، تجسم داده‌ها، اتوماسیون و یادگیری ماشین نیز استفاده کرد. به همین خاطر برخی از عناوین شغلی پس از یادگیری پایتون عبارت است از: تحلیلگر داده، دانشمند داده، مهندس داده، مهندس تضمین کیفیت، مهندس نرم افزار پایتون، توسعه دهنده پشتیبان، توسعه دهنده کامل استک یا توسعه دهنده پایتون.