تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین، کدام در دنیا بهترین است؟

تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین، کدام در دنیا بهترین است؟
تاریخ بروزرسانی : 14 شهریور 1399 | تعداد بازدید : 1426 | زمان خواندن مقاله : 10دقیقه
پیرامون برنامه نویسی،

موضوع بحث امروز ما در این مقاله بررسی کردن تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین است.

امروزه انتخاب یک سروریس میزبانی یا هاستینگ یکی از مهم‌ترین موارد در یک کسب و کار است. یکی از مواردی که باید به آن در انتخاب هاست توجه کنید، کنترل پنل مناسب است. کنترل پنل‌هایی که قرار است در موردشان صحبت کنیم هر دو محبوبیت خاص خود را دارند. سی پنل و دایرکت ادمین در کل دنیا طرفدارن زیادی دارند. قبل از اینکه تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین را بدانیم هر کدام را به طور مجزا به شما معرفی می‌کنیم.

آشنایی با هاست سی پنل 

آشنایی با هاست سی پنلسی پنل یکی از معروف‌ترین کنترل پنل‌های پولی است و در بهترین سرویس‌های میزبانی دنیا بر روی هاست کاربران ارائه می‌شود.
هاست سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های موجود در بازار می‌باشد و می‌توان گفت در رقابت با دایرکت ادمین پیروز میدان شده است. سی پنل امکانات زیادی دارد و کار کردن با آن آسان می‌باشد. برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای که می‌خواهند کار خود را در دنیای وب شروع کنند، بهترین انتخاب است. سی پنل از امکانات و پلاگین‌های بیشتری نسبت به دایرکت ادمین پشتیبانی می‌کند. این اولین تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین است.

حالا که با سی پنل آشنا شدیم به ادامه بحث و معرفی دایرکت ادمین، می‌رسیم.

آشنایی با هاست دایرکت ادمین

آشنایی با هاست دایرکت ادمیندایرکت ادمین یک پنل پولی است که برای استفاده کردن از آن باید لایسنس آن را خریداری کنید. البته شرکت‌های سرویس میزبانی از قبل این پنل را خریداری کرده‌اند و بر روی سرویس خود ارائه می‌دهند. دایرکت ادمین می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما و کارتان باشد. یکی از کنترل پنل‌هایی است که شما می‌توانید به آسانی از آن استفاده کنید و دسترسی شما را به فایل منیجر و دیتابیس به سرعت فراهم می‌کند. شما پس از ورود کردن به این کنترل پنل به راحتی می‌توانید هر چیزی که دنبال آن هستید را بدست آورید.

 

بررسی تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین

از توضیحات متوجه شدیم که سی پنل و دایرکت ادمین، کنترل پنل‌های قدرتمندی برای مدیریت میزبانی وبسایت شما می‌باشند و به شما امکانات زیادی می‌دهند که اکانت خود را مدیریت کنید. در ادامه به تفاوت این دو کنترل پنل میپردازیم.

  1. مقایسه قیمت سی پنل و دایرکت ادمین

مقایسه هاست سی پنل و دایرکت ادمینقیمت سی پنل از دایرکت ادمین بیشتر است و سی پنل ماهانه هزینه‌های زیادی به شرکت‌های هاستینگ یا همان سرویس میزبانی می‌پردازند. دلیل قیمت بیشتر سی پنل نسبت به دایرکت ادمین بخاطر داشتن امکانات بیشتر، ظاهری زیباتر و پشتیبانی بهتر می‌باشد.

 

  1. محیط کاربری

محیط کاربری سی پنل و دایرکت ادمین تفاوت چندانی ندارد اما دایرکت ادمین محیط کاربری ساده‌ای دارد. شما به مدیریت فایل‌ها، مدیریت اطلاعات، گزینه‌های ادمین و سایر کارهای مربوط به میزبانی را دسترسی دارید و به سادگی می‌توانید از گزینه‌های مورد نظر استفاده کنید. سی پنل برای همه کاربران چه افراد مبتدی چه حرفه‌ای فوق العاده است، بخاطر اینکه به راحتی می‌توانید به گزینه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. ویژگی‌های مختلفی در دسته‌بندی‌ها قرار گرفته که پیدا کردن آنها آسان‌تر باشد. با وجود این ویژگی‌های اختصاصی در سی پنل افزونه‌های زیادی وجود دارد که کاربران به سادگی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

  1. رابط کاربری گرافیکی

سی پنل و دایرکت ادمین از رابط کاربری گرافیکی، برای ارائه تنظیمات سرور استفاده می‌کند. تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین در رابط گرافیکی هم این می‌باشد که سی پنل از رابط گرافیکی قوی‌تری برخوردار است. سی پنل تنظیمات بیشتری را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد که دایرکت ادمین از این ویژگی برخوردار نیست.

رابط کاربری گرافیکی یکی دیگر از تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین

  1. قابلیت توسعه‌پذیری

اگر شما بخواهید در دایرکت ادمین ویژگی جدیدی اضافه کنید، باید هزینه‌های آن را پرداخت کنید تا این کار امکان‌پذیر شود. کنترل پنل دایرکت ادمین قابل ارتقا و توسعه است اما برای انجام این کار شما باید هزینه‌های بالایی پرداخت کنید. در سی پنل چنین هزینه‌ای وجود ندارد و شما می‌توانید به راحتی پنل خود را ارتقا دهید. این هم یکی دیگر از تفاوت‌های هاست سی پنل و دایرکت ادمین.

 

حرف آخر با شما کاربر عزیز:

با توضیحاتی که گفته شد متوجه تفاوت‌های هاست سی پنل و دایرکت ادمین شدیم. انتخاب با شماست که کدام کنترل پنل را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

کلام آخر در رابطه با تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمیناما پیشنهاد ما به شما این است که اگر مبتدی هستید و تازه این کار را شروع کرده‌اید سی پنل، بهترین انتخاب می‌باشد چراکه به خوبی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و مشکلات خود را حل کنید. اگر در این کار حرفه‌ای هستید پیشنهاد ما دایرکت ادمین است؛ به دلیل داشتن امنیت و سرعت فوق‌العاده‌ای که دارد.

امیدواریم که از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و بهترین انتخاب را انجام دهید؛ سوالات خود را با ما در میان بگذارید.


کلمات کلیدی :
سی پنل