همه چیز درباره ادبی کانکت (Adobe Connect )

همه چیز درباره ادبی کانکت (Adobe Connect )
تاریخ بروزرسانی : 12 شهریور 1399 | تعداد بازدید : 7103 | زمان خواندن مقاله : 15
پیرامون برنامه نویسی،

امروز قصد داریم شما را با یکی از بهترین نرم افزار ها آشنا کنیم.
نرم افزاری قدرتمند که برای برگزاری وبینار، کنفرانس، جلسات و کلاس های آموزشی می باشد. نام این نرم افزار ادبی کانکت (Adobe Connect) است اکنون با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این نرم افزار قدرتمند آشنا کنم.


آشنایی با نرم افزار ادبی کانکت Adobe Connect 

نرم افزار های متنوع و زیادی برای برگزاری برنامه های آنلاین وجود دارد که یکی از این نرم افزار ها ادبی کانکت (Adobe Connect) می باشد. این نرم افزار قدرتمند ویژگی های کلاس سنتی را در قالب نرم افزار و در بستر اینترنت برای شما فراهم می کند. این نرم افزار را می توانید متناسب با سیستمی که در دست دارید (ویندوز، اندروید، ios ، مکینتاش و...) به راحتی از اینترنت دانلود کرده و بدون هیچ مشکل و سختی بر روی سیستم خود نصب کنید.
یکسری از ویژگی ها و قابلیت های نسخه کامل این نرم افزار را برای شما لیست کردیم، تا بتوانید نهایت استفاده را از این نرم افزار ببرید. 

ویژگی های و قابلیت های ادبی کانکت عبارت اند از:

  1. ارائه فایل و اطلاعات به صورت اختصاصی یا عمومی به دانشجویان و آموزگاران

  2. برگذاری کلاس درسی که همانند کلاس حضوری می تواند بین یک تا 40 نفر، شایدم بیشتر دانشجو داشته باشد.

  3. امکان برگزاری کنفرانس های تحت وب و … با در اختیار داشتن امکانات متنوع و مورد نیاز وجود دارد.

  4. مسئول برگزاری می تواند سطح دسترسی افراد را براساس نوع مدیریت کلاس مشخص کند.

  5. امکان اشتراک گذاری صدا ، تصویر و متن در زمان برگزاری کلاس یا وبینار(در صورتی که مسئول اجازه دهد.)

  6. امکان اتصال و استفاده با اینترنت کم سرعت

  7. داشتن یک وایت برد با امکانات پیشرفته برای آموزش

  8. داشتن برنامه نظر سنجی و رای گیری

  9. داشتن برنامه ای برای حضور غیاب به همراه ذخیر افراد حاضر در اکسل

  10. این نرم افزار نیز می تواند مشخص کند فقط افرادی که از قبل مشخص شده در کلاس حضور پیدا کنند یا حضور بدون محدودیت باشد یه به صورت مهمان.

  11. امکان ضبط برنامه برای دیده و استفاده دوباره کاربران و دانلود توسط افراد

  12. محیطی برای پرسش و پاسخ عمومی و یا اختصاصی دارد.

و دیگر امکاناتی که سبب شده این نرم افزار قدرتمند انتخاب ما و دیگر دوستان باشد.
اما آنچه لازم است که شما از ادبی کانکت(Adobe Connect) بدانید این است که چگونه می توانید از این برنامه برای کارتان استفاده کنید.
 
آموزش کار با ادبی کانکت

دانشجوهای عزیز و کاربران گرامی درسمن، استفاده از این نرم افزار برای شما بسیار آسان است. برگزار کننده آموزش الکترونیکی برای شما از طریق ایمیل یا وب سایت  و... آدرس و زمان برگزاری کلاس را در اختیار شما قرار می دهند (لینک هر وبینار وکلاس منحصر به فرد است). شما با وارد کردن آن در برنامه ادبی کانکت (Adobe Connect) وارد کلاس می شوید(دوستان در صورت نداشتن برنامه ادبی کانکت با درج IP آدرس در مرورگر خود میتوانید در کلاس حضور پیدا کنید)

  آشنایی با ادبی کانکت

  1. در این قسمت شما ویدیو مدرس را مشاهده می کنید.
  2. قسمت نمایش پاورپوینت اصلی آموزش(این پلتفرم به شرکت کنندگان امکان می دهد تا مجری و هر اسلایدی را که مجری در دسترس دارد مشاهده کرده و بشنوند.)
  3. این قسمت مربوط به تایپ و ارسال پیام است که برای هر کس اختصاصی است. در وبینار ها در صورت داشتن می توان از دوربین وب و میکروفون تقویت کنید زیرا این امر به شما امکان می دهد در صورت انتخاب به سوالی پاسخ دهید یا سوالی را مطرح 
  4. این قسمت جزئیات مدرسین(میزبانان) و دانشجویان(شرکت کنندگان) را نشان می دهد.

اساتید و مدرسین گرامی که از نرم افزار ادبی برای برگزاری کلاس درسی و مهارتی خود استفاده می کند باید:
نسخه کامل و مربوط به لپ تاپ یا کامپیوتر آن را دانلود کند (اساتید محترم میتوانید آن را از سایت یاس دانلود کنید) که در صورت وصل بودن به اینترنت ادبی کانکت هر آنچه را که لازم باشد همراه برنامه اصلی دانلود و نصب می کند. توجه داشته باشید که هرچه از قبل دارید پاک کنید، آخرین ورژن فلش پلیر و آخرین ورژن ۲۰۲۰ ادوب کانکت را دانلود کنید.
بعد از اتمام فرایند نصب با صفحه زیر روبه رو خواهید شد.

 

ورود به ادبی کانکت
  

  • A.    در این قسمت آدرس کلاس های آنلاین که اخیرا برگزار شده است را می بینید.

  • B.    این قسمت لیستی از آدرس کلاس های است که از همه انتخاب کرده اید و به عنوان علاقمندی برای دسترسی سریع ذخیره کرده اید.

  • C.    با کلیک بر روی این گزینه از تمام جلسات کلاس خارج می شوید.در صورتی که اکانت نساخته باشید و هنوز ادبی کانکت خود را فعال نکرده باشید loge in را مشاهده می کنید.

  • D.    لیستی از آدرس های اینترنتی اتاق جلسه که اخیراً بازدید شده را پاک می کند

  • سمت چپ تصویر بالا برای کاربرانی است که می خواهند در کلاس شرکت کنند. کاربران و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن آدرس کلاس و درج آن در کادر بالا وارد کلاس شوند.

بعد از آن اساتید گرامی صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که باید با نام کاربری و پسورد خود وارد شوید.

ورود اساتید به ادبی کانکت
 
 
دانشگاه ها، آموزشگاه ها و یا سازمان ها برای برگزاری آموزش غیر حضوری یا وبینار و جلسات خود از نرم افزار ادبی کانکت استفاده می کنند. نکته لازم به ذکر این است که برای مدیریت زمان شروع و پایان و عدم تداخل با دیگر برنامه ها باید در کنار ادبی یک سیستم مدیریت آموزش(LMS) قرار بگیرد.
سیستم های مدیریت آموزش مجازی امکانات لازم برای مدیریت برنامه کلاس ، جلسات و یا برگزاری امتحان و ... را فراهم می آورد. اما این سیستم ها پولی هستن و در بیشتر مواقع این کار در بستر وب و برنامه های تحت وب انجام می شود.(همین سبب شده برخی از کاربران اول مرورگر خود را باز کنید و به پرفایل برنامه بروید و از آنجا در کلاس خود شرکت کنید در برگذاری وبینار و جلسات این اتفاق کمتر رخ می دهد.) 
 با وارد کردن آدرس اینترنتی آن و داشتن اجازه ورود به برنامه، شما قادر به شرکت در کلاس می باشید. در کلاس افراد گوناگونی با محدودیت های مشخصی تعیین شده اند. 


سوالالت متداولی که درباره نرم افزار  Adobe Connect پرسیده شده این است که 
چگونه می توان فیلم های آموزش آنلاین را دوباره مشاده کنیم یا آیا امکان دانلود جلسات در ادبی کانکت وجود دارد؟

دانشجوهایی که می خواهید دوباره فیلم آموزش آنلاین درس خود را مشاهده کنید ویا غایبین جلسه که می خواهند بعد از جلسه فیلم جلسه رو مشاهده کنند کافی است که از استاد و مسئول برگزاری جلسه خود بخواهید بر روی عبارت record meeting کلیک کنند و در انتها گزینه share meeting را کلیک کنند.
چگونه میتوانم به یک دانشجو اجازه حرف زدن بدهم؟

امکانات ادبی کانکت


در بالای صفحه شما چهار ابزار وجود دارد که در تصویر بالا مشاهده می کنید که کار آن ها به ترتیب از راست به چپ اجازه حرف زدن یک کاربر، فعال/غیرفعال کردن وبکم، فعال/غیرفعال کردن میکروفن و اخری نیز تنظیمات صدا می باشد.

 چگونه میتوانم به کاربران امکان دیدن صفحه نمایشگر سیستم خود را بدهم؟

اشتراک گذاری در ادبی کانکت


استاد گرامی برای این کار کافی است دکمه وسط نرم افزار ادبی کانکت را کلیک کنید. بعد از آن صفحه نمایش شما به کاربران نمایش داده می شود و صفحه ادبی کانکت برای شما در سایز کوچک تر در کوشه صفحه قرار می گیرد.

دوستان عزیز و اساتید گرامی سوالات خود را درباره ادبی کانکت در کامنت درج کنید حتما پاسخگو شما هستم.