با غول های فناوری در جهان آشنا شوید

با غول های فناوری در جهان آشنا شوید
تاریخ بروزرسانی : 29 مرداد 1399 | تعداد بازدید : 1837 | زمان خواندن مقاله : 8 دقیقه
پیرامون برنامه نویسی،

آیا می دانید GAFAM چیست؟ این کلمه مخفف پنج شرکت برتر جهان یعنی گوگل، اپل، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت است. با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با برترین غول های فناوری در دنیا آشنا کنیم.


1.گوگل

همین حالا که شما این مقاله را می خوانید، به احتمال زیاد آن را از جستجوی گوگل پیدا کرده باشید، گوگل، معروف ترین نام شرکت در دنیای فناوری است که حتی افراد عادی نیز این نام را شنیده اند، گوگل در سپتامبر 1998 توسط لری پیج و سرگئی برین در کالیفرنیا ایجاد شد.
گوگل همه جا هست! علاوه بر جست و جو، احتمالا شما با استفاده از Gmail نامه می فرستید یا از طریق Google Docs به طور آنلاین اسناد و صفحات گسترده را ایجاد، ویرایش و ذخیره می کنید و زمانی که مسیر خود را گم کرده اید از Google Maps کمک می گیرید همچنین روزانه ده ها فیلم جذاب و سرگرم کننده در YouTube تماشا می کنید اما بدانید این ها تنها برخی از خدمات ارائه شده توسط  شرکت گوگل هستند.

این غول بزرگ یه سبک طراحی به نام متریال دیزاین ارائه داد و مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفت. اگر شما هم مایل به شناخت بیشتر این سبک هستید با ما همراه شوید.


2.اپل

یکی دیگر از بزرگترین غول های فناوری در دنیا اپل است. امروزه کمتر کسی وجود دارد که در مورد آیفون نشنیده باشد، این تلفن به دلیل کیفیت بسیار بالا، محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است. اپل میلیون ها طرفدار در سرتاسر جهان دارد که حاضرند هنگام عرضه محصولات برتر اپل به مدت طولانی در صف های عظیمی بایستند.
حتما شخص استیو جابز را نیز می شناسید، وی یکی از بنیانگذاران اپل به همراه استیو وزنیاک و رونالد وین در آوریل 1976 بود. امروزه به لطف تلاش و همت این اشخاص طیف محصولات شرکت اپل، گسترده شده است که این محصولات شامل رایانه ها، تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، تبلت ها، ساعت های هوشمند و ... می شود. علاوه بر آن اپل خدمات آنلاینی مانند iTunes Store ، Apple Music ، Apple TV + ، iOS App Store  و iCloud را به کاربران خود ارائه می دهد. 


3.فیس بوک

فیس بوک اولین و مشهورترین شبکه اجتماعی و از بهترین غول های فناوری در جهان است که توسط مارک زاکربرگ به همراه چهار تن از دوستانش در کالج هاروارد در 4 فوریه 2004 تاسیس شد. جالب است بدانید در ابتدا فیس بوک فقط برای دانشجویان هاروارد ایجاد شد اما بعد از مدتی برای همه مردم در کل جهان گسترش یافت. فیس بوک آنقدر محبوب شد که تا ژوئیه سال 2010، 500 میلیون کاربر به خود جذب کرد.
این مجموعه به صورت مجزا دنیا را به مکانی کوچکتر تبدیل کرده است و منجر به ظهور بسیاری از شبکه های اجتماعی جدید مانند اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و غیره شده است پس در حقیقت بسیاری از رسانه های اجتماعی محبوب که امروز شما از آن‌ها استفاده می کنید متعلق به شرکت فیس بوک هستند. اما این کمپانی فقط مربوط به بستر شبکه های اجتماعی خود نیست، فیس بوک همچنین خدمات دیگری مانند Facebook Messenger، Facebook Watch و WhatsApp را ارائه کرده است. 

 

4.آمازون

آمازون بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی در کره زمین و یکی از برترین غول های فناوری در دنیا است. آمازون توسط جف بزوس در ژوئیه 1994تاسیس شد، این شرکت در ابتدا فقط یک كتابفروشی آنلاین بود که در 2 ماه اول موفق شد در 50 ایالت آمریكا و بیش از 45 كشور كتاب بفروشد، آمازون سرانجام در سال 1998 به فروش موسیقی و فیلم و سپس در سال 1999 به فروش لوازم الکترونیکی، بازی ها، محصولات نرم افزاری، بازی های ویدئویی، محصولات داخلی، اسباب بازی ها و غیره پرداخت.
در آمد این غول فناوری با سرعتی شگفت انگیز از 7/15 میلیون دلار در سال 1996 به 610 میلیون دلار رسید. با این حال، این کمپانی فقط در تجارت الکترونیك متوقف نشد! بزوس همیشه ادعا می کرد که آمازون یک شرکت فناوری است. 
شما احتمالا تاکنون در مورد پلتفرم رایانش ابری به نام وب سرویس آمازون چیزهایی شنیده اید، خوب است بدانید این سرویس به موسسه های نوپا، شرکت ها، دولت و مؤسسات دانشگاهی برای ایجاد هر نوع کسب و کار آنلاین از طریق ارائه خدمات محاسباتی، ذخیره سازی، بانک اطلاعاتی و سایر خدمات فنی کمک می کند. آمازون وب سرویس، با توجه به نیاز مشتری ها، سطح دسترسی متفاوتی به اطلاعات و دیتابیس ‌ها را برای آن ها فراهم می‌ کند.
در حال حاضر، آمازون در بسیاری از پروژه ها مشغول خرده فروشی آنلاین است اما درآمد اصلی آن ها هنوز هم از فروش آنلاین محصولات حاصل می شود.
 

5.مایکروسافت

اگر نیاز به ایجاد اسناد، صفحه گسترده و یا ارائه پاورپوینت دارید، بدانید قطعا مایکروسافت آفیس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. می توان گفت طیف وسیعی از نیازهای حرفه ای شما توسط مایکروسافت پاسخ داده می شود.
مایکروسافت توسط بیل گیتس و پل آلن در 4 آوریل 1975 با مدیریت بیل گیتس ایجاد شد، پل و بیل تصمیم گرفتند که از نرم افزارهای بسته بندی شده برای رایانه های خانگی استفاده کنند تا تجربه رایانه شخصی، آسان و کاربرپسند شود.
در نهایت پس از تلاش های فراوان، سیستم عامل ویندوز متولد شد، این محصول موفقیتی باورنکردنی و سود کلانی را به همراه آورد. از آن زمان، این شرکت خدمات خود را متنوع کرده و بازارهای خود را گسترش داده است. امروزه مایکروسافت انواع سیستم عامل را برای رایانه ها، سرورها، تلفن ها، ابزارهای هوشمند و همچنین برنامه های جامع بهره وری، برنامه های تجاری، ابزارهای مدیریت و توسعه، بازی ها و موارد دیگر ارائه می دهد. این شرکت هم اکنون بر روی فن آوری های نوآورانه  مانند یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و محاسبات ابری متمرکز است و سعی دارد به زودی رهبر این حوزه شود.
همراهان همیشگی سایت درسمن، در این مقاله شما با بزرگترین غول های فناوری جهان آشنا شدید، امیدوارم از خواندن این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. خواهشمندم با نظرات و انتقادات خود، بنده را در بالا بردن کیفیت مطالب یاری بفرمایید.
سربلند باشید.