14 تا از بهترین سایت های یادگیری هوش مصنوعی

14 تا از بهترین سایت های یادگیری هوش مصنوعی
تاریخ بروزرسانی : 17 فروردین 1403 | تعداد بازدید : 4655 | زمان خواندن مقاله : 20 دقیقه
هوش مصنوعی،

اگر خواستار یادگیری هوش مصنوعی بوده و به دنبال منابع عالی و معتبر درخصوص آموزش آن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم که تا پایان مطلب امروز با ما همراه شوید. ما می‌خواهیم در این بحث علاوه‌بر معرفی منابع و سایت‌های خارجی این‌کار و معرفی  بهترین وبسایت‌ آموزش فارسی در هوش مصنوعی، مهارت‌هایی که از آموزش هوش مصنوعی کسب می‌کنید هم برای شما بیان کنیم.

معرفی بهترین سایت‌های یادگیری هوش مصنوعی

در ابتدا به معرفی یکی از بهترین منبع فارسی این آموزش‌ها می‌پردازیم و در ادامه برخی از سایت‌های خارجی و مهم برای ارتقا سطح دانش هوش مصنوعی را برای شما بیان خواهیم کرد. این سایت‌ها عبارت است از:

  • darsman

درسمن، یکی از وبسایت‌های آموزش برنامه‌نویسی است که توسط استاد مجرب و توانمندی به نام جناب مهدی عباسی تدریس می‌شود. این منبع یادگیری دارای 3 دوره استادی بسیار مهم و کاربردی است که یکی از آن‌ها تعلق به دوره هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ، علم داده و بینایی ماشین و... دارد.

دوره یادگیری هوش مصنوعی درسمن 8 ترم دارد که به ترتیب مباحث آن از ترم اول شامل سرفصل‌هایی چون آموزش پایتون پیشرفته، آموزش کامل مفاهیم بنیادی در هوش مصنوعی، آموزش کامل تجزیه و تحلیل داده‌ها، آموزش آمار و احتمالات برای هوش مصنوعی، آموزش یادگیری ماشین (Machine Learning)، آموزش کامل یادگیری عمیق (Deep Learning)، آموزش کامل بینایی ماشین (Machine Vision) و آموزش کامل پردازش زبان طبیعی (NLP) است.

این دوره به صورت آفلاین در محیطی به نام SpotPlayer برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در هر هفته بعد از تماشای ویدئوهای مربوط به آن، با مدرس دوره جهت رفع اشکالات و پرسش سوالات به صورت آنلاین جلسه دارند. البته این هم بدانید که پیش نیاز این دوره، یادگیری مباحث مربوط به آموزش مقدماتی تا متوسط پایتون است که سایت درسمن آن را به به شرکت‌کنندگان دوره استادی هوش مصنوعی به صورت رایگان هدیه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید به صفحه استادی این وبسایت مراجعه و با کارشناسان ارتباط برقرار کنید.

آموزش هوش مصنوعی

  • Coursera

این دوره با نام هوش مصنوعی برای همه شناخته می‌شود که توسط اندرو نگ بنیانگذار DeepLearning.AI، رئیس Coursera و استاد دانشگاه استنفورد، برگزار می‌شود. او بیش از 100 مقاله آکادمیک در زمینه یادگیری ماشینی، رباتیک و زمینه‌های مرتبط را تالیف کرده و قبلا به عنوان دانشمند ارشد در Baidu ، رهبر موسس تیم Google Brain بود. 

شما در این دوره از هوش مصنوعی به یادگیری اصول ماشین و استفاده از داده در هوش مصنوعی، چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در شغل و تجارت، ابزارهای مورد نیاز برای کار با هوش مصنوعی،  نحوه عملکرد بلندگوهای هوشمند و خودروهای خودران، آشنایی مواجهه با مشکلات هوش مصنوعی  و تاثیرات اجتماعی آن، خواهید پرداخت.

این دوره برای افرادی که اطلاعات کمی در مورد هوش مصنوعی دارند و نیاز به یک دوره مقدماتی برای توضیح اینکه هوش مصنوعی چگونه می تواند کمک کند، بسیار مناسب است. همچنین اگر می‌خواهید دانش هوش مصنوعی را به دست آورید، یک گزینه عالی محسوب می‌شود و یک فرصتی عالی برای بررسی برخی مفاهیم اولیه فناوری اطلاعات است.

سایت های یادگیری هوش مصنوعی-Coursera

  • Harvard and EdX

این دوره توسط دانشگاه هاروارد ارائه می شود که اغلب جز ده دانشگاه برتر جهان برای علوم کامپیوتر به حساب می‌آید. دوره هوش مصنوعی این وبسایت توسط دو معلم به نام‌های دیوید مالان و برایان یو تدریس می شود. دیوید مالان، استاد علوم کامپیوتر در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی هاروارد است که در دانشکده‌های بازرگانی و حقوق هاروارد نیز تدریس می‌کند و برایان یو نیز از اساتید برجسته و قدیمی آموزش علوم کامپیوتر و زبان‌شناسی به‌شمار می‌رود.

پس شما در این دوره از هوش مصنوعی مباحثی چون مفاهیم کلیدی، الگوریتم‌ها و ساختارهای داده مورد استفاده برای جستجو، درک هوش مصنوعی در چگونه محاسبات منطق و ظرافت‌های زبانی ، نحوه استفاده از روش‌های مبتنی بر احتمال برای ارائه راه حل‌های منطقی در شرایط نامشخص، اعمال بهینه‌سازی برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی، نحوه چگونگی استفاده از یادگیری ماشین برای پیش بینی نتایج آینده با دقت بالا و ادغام شبکه‌های عصبی در برنامه نویسی هوش مصنوعی را یاد می‌گیرد.

سایت های یادگیری هوش مصنوعی-Harvard and EdX

  • Udemy

این دوره توسط سه معلم به نام‌های هادلین دو پنتوز، کریل آرمنکو و لوکا آنیسین برگزار می‌شود که هر یک از آنها با پیشینه منحصر به فرد خود در علم داده تا مهندسی هوش مصنوعی، توانسته‌اند یک دوره خوب برای این موضوع برگزار کنند. جالب است بدانید که این سایت در حوزه یادگیری هوش مصنوعی در مجموع بیش از 4 میلیون دانش آموز دارد که این موضوع، مهارت اساتید در انتقال تجربیات خود به هوش مصنوعی را می‌رساند.

مفاهیم این دوره برای یادگیری شامل مواردی چون استفاده از Q-learning و A3C در ساختمان هوش مصنوعی، مسلط بر اصول اساسی هوش مصنوعی، ساخت یک ماشین خودران مجازی، استفاده از کدنویسی به جای مباحث تئوری و ریاضیات پیچیده و در نهایت ایجاد یک هوش مصنوعی برای برد در بازی‌ها، است.

Udemy یکی از سایت های یادگیری هوش مصنوعی است که به افراد این امکان را می دهد داشتن مهارت‌ و دانش اولیه در برنامه‌نویسی پایتون، وارد برنامه نویسی هوش مصنوعی شوند. البته داشتن تجربه کدنویسی و بالا بودن مهارت‌های بیشتر، کمک بسیاری برای یادگیری شما در استفاده از این دوره خواهد داشت.

سایت های یادگیری هوش مصنوعی-Udemy

  • IBM

مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی که توسط IBM در Coursera ارائه شده است، برای هر کسی که می‌خواهد با هوش مصنوعی بیاموزد یک گزینه بسیار عالی خواهد بود که نیاز به هیچ پیش‌زمینه‌ای در برنامه‌نویسی نیست. این دوره به شما می‌گوید که هوش مصنوعی چیست و علاوه‌بر آن به بیان موضوعاتی چون موارد استفاده و کاربردهای هوش مصنوعی، مورد بحث قرار دادن مفاهیم و اصطلاحات هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی و همچنین مسائل اخلاقی پیرامون هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سایت های یادگیری هوش مصنوعی-IBM

  • Elements of AI

Elements of AI ابتکاری است که توسط دانشگاه هلسینکی و پلتفرم یادگیری آنلاین MinaLearn ایجاد شده است. در واقع هدف از برگزاری دوره این است که افراد با طیف گسترده‌ای از آموزش‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. به همین خاطر دوره شامل دو بخش است:

  • قسمت 1 بیشتر آموزنده و تئوری است 
  • قسمت 2 بیشتر به مباحث عملی‌تر می‌پردازد.

پس اگر بخواهیم در خصوص سرفصل‌های دوره صحبت کنیم باید اینطور گفت که از مباحثی چون هوش مصنوعی، چه مشکلاتی می تواند حل کند، یادگیری ماشین چیست، شبکه های عصبی چیست و آینده هوش مصنوعی و پیامدهای اجتماعی آن به کجا ختم می‌شود در دوره ترم 1 شروع شده و در ادامه با برگزاری ترم 2 به مباحث چون بهينه سازي، نحوه چگونگی استفاده از داده‌های عددی و متنی در یادگیری ماشین، نحوه استفاده از مفاهیم ریاضی مانند رگرسیون لجستیک با شبکه های عصبی و چگونگی نحوه کار کردن یادگیری عمیق، می‌رسند.

اگر می‌خواهید درباره هوش مصنوعی بیشتر بدانید یا اینکه متوجه شوید کسب‌وکارتان چگونه می‌تواند از فناوری هوش مصنوعی بهره‌مند شود یا می‌خواهید کدنویسی برخی از اولین الگوریتم‌های هوش مصنوعی را شروع کنید، این دوره یک گزینه عالی است. در نظر داشته باشید که تمامی مطالب آموزشی به صورت متن است، بنابراین اگر طرفدار مطالعه متن‌های آموزشی نیستید، این دوره برای شما مناسب نیست.

سایت های یادگیری هوش مصنوعی-Elements of AI

  • مقدمه‌ای بر TensorFlow برای هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق

این دوره که توسط Coursera  برگزار می‌شود، دوره‌ای پیشرفته‌تر برای کسی است که هوش مصنوعی برای همه  اندرو نگ را که در ابتدا معرفی کرده‌ایم، گذرانده است. در حقیقت با گذراندن این دوره از Coursera شما توانایی پیاده‌سازی اساسی که در دوره اندرو نگ آموخته‌اید را به صورت عملی، کسب می‌کنید. این دوره روی نرم افزار TensorFlow و کتابخانه شبکه عصبی آن به نام Keras تمرکز دارد و به عنوان مقدمه‌ای برای ساخت مدل‌های مقیاس پذیر در مسائل دنیای واقعی، بسیار مناسب است.

لارنس مورونی رئیس بخش حمایت از هوش مصنوعی در گوگل، مدرس دوره بوده که به بیان مباحثی چون استفاده از TensorFlow برای ساخت الگوریتم‌های مقیاس‌پذیر مبتنی بر هوش مصنوعی، درک و پیاده‌سازی یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و بینایی کامپیوتر، اصلاح کد با استفاده از شبکه‌های عصبی کانولوشنال برای بهبود دید و مدیریت تصاویر دنیای واقعی و استفاده از ImageDataGenerator و تاثیر فشرده‌سازی آن بر تصاویر، می‌پردازد.

  • Accenture

این دوره که توسط FutureLearn ارائه می‌شود با هدف درک گسترده‌ از هوش مصنوعی و بررسی رابطه کاری بین انسان و هوش مصنوعی و مهارت‌های پیش‌بینی شده مورد نیاز برای تعامل با فناوری‌های آن، برگزار شده است. این دوره در ابتدا با مباحث آشنایی با هوش مصنوعی، مشاهده نمونه‌هایی از سنجش، درک، یادگیری و خودکارسازی دنیای اطراف آن و اهمیت هوش مصنوعی شروع شده تا در ادامه به کاربرد هوش مصنوعی در صنعت‌های مختلف مانند خرده‌فروشی، بانکداری، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی و دیگر موارد برسید. در نهایت مهارت‌های لازم برای کار با هوش مصنوعی به شما آموزش داده می‌شود تا بدانید آن‌ها را در حوزه‌های کاری چگونه استفاده کنید.

مزایای شرکت در دوره های هوش مصنوعی
 

مزایای شرکت در دوره هوش مصنوعی

بعد از معرفی سایت های یادگیری هوش مصنوعی، شاید این سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که با شرکت در دوره‌های هوش مصنوعی چه اتفاقاتی برای من رقم خواهم خورد و به چه مسائلی دست پیدا می‌کنم؟

برای پاسخ به این سوال، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

  • وجود فرصت‌های شغلی متعدد

از آنجایی که تقاضا برای متخصصان هوش مصنوعی در حال افزایش است، گذراندن دوره‌های هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را در زمینه‌های علوم داده سنتی مانند علوم کامپیوتر، تجزیه و تحلیل داده‌ها و یادگیری ماشین باز کند. علاوه‌برآن متخصصان علوم مانند روان‌شناسی، موسسات آموزشی و دیگر موراد نیز می‌توانند از ارائه راه‌حل‌های موثر هوش مصنوعی در زمینه‌های کاری خود استفاده کنند. 

  • یادگیری و دستیابی به قدرت حل مسئله

هوش مصنوعی به شما اجازه می دهد تا مسائل پیچیده را حل کنید، بنابراین گذراندن دوره‌هایی در زمینه هوش مصنوعی به شما این مهارت را می‌دهد که با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی، مشکلات دنیای واقعی را حل کنید.

  • ارتباط با افراد مختلف

هوش مصنوعی در دسته آموزش‌های چند رشته‌ای به حساب می‌آید و بسیاری از تخصص‌ها مانند علوم کامپیوتر، ریاضیات، مهندسی و موارد دیگر را باهم ترکیب می کند. به همین دلیل با گذراندن یک دوره در زمینه هوش مصنوعی، می‌توانید با تیم ها و کارشناسان مختلف ارتباط برقرار کنید.

  • نوآوری در کسب و کار

هوش مصنوعی به سرعت چندین صنعت را متحول می کند، بنابراین با گذراندن یک دوره آموزشی شما متوجه خواهید شد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند شما و کسب و کارتان را تحت تاثیر و تغییر قرار دهد. همچنین می‌تواند به شما در توسعه مهارت‌های ساخت راه حل‌های مرتبط با هوش مصنوعی نیز کمک کند.

  • رشد شخصی

با یادگیری هوش مصنوعی به مهارت‌های جدیدی دست پیدا می‌کنید تا شما را قادر ‌سازد انتقادی و خلاقانه فکر کنید.


مزایای استفاده از سایت‌ های یادگیری هوش مصنوعی

  • University of Helsinki

این سایت، آموزش‌های خود در حیطه هوش مصنوعی را به دو دسته با عنوان‌های Programming-Free Introduction for Non-Experts with Free Certificate وBest Practical Introduction for Programmers of All Levels ارائه کرده است که هدف از دوره رایگان Programming-Free Introduction for Non-Experts with Free Certificate ، درک بهتر هوش مصنوعی برای افراد مبتدی است. 

شما در این دوره علاوه‌بر شناخت تعریف هوش مصنوعی و نحوه کار کردن آن، به یک شهود ریاضی محکم برای یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی می‌رسید. این دوره مباحث آموزش خود را از طریق مثال‌های گویا، نمودارهای زیبا، تمرین‌های تعاملی تعاملی، سؤالات MCQ و نثر روان به افراد منتقل می‌کند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر بازهم برنامه نویسی بلد هستید، این دوره را از دست ندهید زیرا دارای یک گواهی پایان دوره رایگان و مقدمه‌ای برای ورود به دوره عملی هلسینکی یعنی Best Practical Introduction for Programmers of All Levels است.

پس شما بعد از گذراندن دوره مقدماتی و همچنین پیشرفته این سایت به توانایی و مباحث زیر از هوش مصنوعی دست یابید:

  1. پیاده سازی یک الگوریتم بهینه‌سازی نیروی brute-force ساده
  2. اجرای استنتاج احتمالی ساده بر اساس داده ‌ای آماری با استفاده از قانون بیز
  3. ساخت مدل‌های رگرسیون خطی از داده‌ها و مدل‌ها برای پیش‌بینی متغیرهای مورد علاقه
  4. نحوه استفاده از روش نزدیکترین همسایه برای پیش بینی متغیرهای مورد علاقه 
  5. ساخت و اعمال رگرسیون لجستیک و مدل‌های شبکه عصبی ساده برای پیش بینی
  • Google

یکی دیگر از سایت‌های آموزش هوش مصنوعی، گوگل است، چراکه قدرت نرم‌افزارهای مبتنی بر این علم مانند چت‌ جی‌پی‌تی را به رخ همگان کشیده است که برای آشنایی بیشتر با این ابزار هوش مصنوعی، می‌توانید به مقاله چت جی پی تی چیست درسمن مراجعه کنید. 

در خصوص برگزاری این دوره رایگان باید گفت که شما برخی از تکنیک‌ها و مکانیسم‌های تعبیه‌شده در LLMهایی مانند BERT، معماری رمزگذار-رمزگشا و توجه را یاد می‌گیرید و در پایان این دوره، می‌دانید که چگونه با استفاده از یادگیری عمیق، مدل زیرنویس تصویر خود را در آزمایشگاه ایجاد کنید یا با استفاده از Generative AI Studio، محصولی در  Vertex AI هوش مصنوعی، نمونه‌سازی کنید.

  • Microsoft

یکی دیگر از دوره‌های مناسب برای افراد مبتدی، استفاده از دوره 12 هفته‌ای هوش مصنوعی مایکروسافت است. پس اگر می خواهید بدانید شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق چیست یا اینکه روش‌های جایگزین دیگری برای هوش مصنوعی وجود دارد و اینکه چگونه می‌توان آنها را با یک کتابخانه محبوب یادگیری ماشین مانند PyTorch یا TensorFlow کرد، بهتر است از این دوره غافل نشوید.

البته بدانید که این دوره مبتنی بر متن است و اگر زمان زیادی برای آموزش‌های ویدیویی ندارید، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. پس شما با گذراندن این دوره آموزش مایکروسافت به جواب سوالات زیر خواهید رسید:

  1. هوش مصنوعی و تاریخچه آن چیست؟ تا کنون چقدر پیشرفت کرده‌ایم و چه دسته‌هایی از این علم در دسترس افراد قرار گرفته است؟
  2. آیا هوش مصنوعی می‌تواند استدلال کند؟ چه رویکردهایی در این زمینه وجود دارد؟
  3. چگونه نورون‌های یک مغز بیولوژیکی را در یک ماشین مصنوعی، شبیه‌سازی می‌شود؟ استراتژی‌های لایه بندی این شبکه‌های عصبی چیست؟ چگونه این عمل منجر به یادگیری ماشین می شود؟
  4. چگونه رایانه‌ها می‌توانند تصاویر را به عنوان داده های باینری ببینند؟ شبکه های عصبی کانولوشنال و شبکه های متخاصم مولد چیست و چگونه می‌توان "اشیا" را در تصاویر تشخیص داد؟
  5. شبکه‌های عصبی بازگشتی و شبکه‌های بازگشتی مولد چیست؟ چگونه کامپیوترها "پوست" درختان را از "پوست" سگ ها متمایز می‌کنند و به طورکلی دنیا ترانسفورماتور چیست؟
  6. راه‌های دیگر برای آموزش هوش مصنوعی چیست؟ 
  7.  مواردی مثل انصاف، شفافیت، مسئوليت، حریم خصوصی و تفسیر پذیری چگونه از طرف هوش مصنوعی مدیریت می‌شود؟
  • OpenCouseWare

اگر متعهد به یادگیری مبانی عمیق ریاضی در الگوریتم‌های هوش مصنوعی هستید، می‌توانید شروع آموزش خود را با پروفسور MIT پاتریک وینستون و دوره او آغاز کنید.
این دوره رایگان افراد را با دانش پایه، حل مسئله و روش‌های یادگیری هوش مصنوعی آشنا می‌کند تا درک «تصویری بزرگ» از هوش مصنوعی به دست آورند تا در پایان دوره، بتوانند سیستم‌های هوشمند را با جمع‌آوری راه‌حل‌هایی برای مسائل محاسباتی مشخص، توسعه دهند. همچنین آن‌ها حل مسئله و یادگیری در مهندسی سیستم‌های هوشمند را درک خواهند کرد. فقط این را بدانید که حداقل تجربه برنامه نویسی برای گذراندن این دوره، مورد نیاز است و پیش نیازهای آن، درس‌های حساب دیفرانسیل و انتگرال و جبر خطی است.

  • Linkedin

دوره آموزشی هوش مصنوعی Linkedin ، از پنج ویدیو مختلف تشکیل شده که مجموع زمان اجرا آن حدود چهار ساعت است. این دوره که هر ویدیو آن توسط یک متخصص هوش مصنوعی ارائه می‌شود، طیفی از مفاهیم اصلی و ملاحظات اخلاقی مربوط به مدل‌های هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد.

همچنین یکی از ویدیوهای آن، توضیح مفصلی در مورد نحوه ساده کردن کار خود با مایکروسافت بینگ چت را ارائه می دهد، درحالی که ویدیو دیگر به تفاوت های کلیدی بین موتورهای جستجو و موتورهای استدلال می‌پردازد. در ویدیو آخر از این مجموعه که با عنوان "مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی" است، یک نمای کلی ساده از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای مشاغل را ارائه می دهد و برای کسانی مفید است که هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

  • Udacity

در آخرین معرفی به یک منبع یادگیری ماشین می‌پردازیم که مباحث اساسی و پیشرفته‌تر شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق را ارائه می‌دهد. این دوره که توسط Udacity برگزار می‌گردد به دو صورت رایگان و پولی است که شما می‌توانید مطابق با نیاز و آموزش‌های خود، از آن بهره ببرید. نسخه رایگان این دوره شامل آموزش‌ها و تمرین‌های ویدیویی است، در حالی که نسخه پولی منابع اضافی مانند پروژه‌ها، بازخورد مربیان، بررسی کدها و انجمن‌های گفتگو هم ارائه می‌دهد. همچنین دوره پولی این سایت امکان شامل دسترسی به یک مربی برای پرسیدن سوال هم در اختیار علاقه‌مندان برنامه‌نویسی قرار می‌دهد.

 یکی دیگر از ویژگی‌های Udacity، تمرکز بر آموزش مهارت‌های عملی به جای ارائه دانش نظری است تا افراد بتوانند آنچه را که آموخته‌اند در پروژه‌های خود به کار گیرند. آن‌ها پروژه‌ها را از ابتدا تا انتها به صورت ویدیویی و گام به گام ارائه می‌کنند تا حتی مبتدیان صفر نیز بتوانند تجربه عملی یادگیری ماشین را کسب کنند. علاوه بر این، این سایت به شماوره افراد برای هدایت شغلی و پیدا کردن یک کار متناسب با علاقه و ویژگی‌های فردی اشخاص را ارئه می‌دهد که یک نکته جالب برای افرادی است که تازه شروع به کار کرده باشند یا بخواهند حرفه خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند.

سخن پایانی

ما بهترین سایت های یادگیری هوش مصنوعی را به شما معرفی کردیم. همچنین به مهارت و مزیت‌های آموختن این مهارت پرداختیم؛ اگر بازهم سوالی در این خصوص ذهن شما را به خود مشغول کرده آن را با کارشناسان ما به اشتراک گذاشته یا از طریق راه‌های ارتباطی این مجموعه با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

در اینجا به برخی از سوالات پر تکرار افراد درباره یادگیری هوش مصنوعی پرداخته‌ایم که عبارت است از:

  • آیا یادگیری هوش مصنوعی دشوار است؟

با توجه به موضوعات مختلف این رشته مانند ریاضیات گسترده، برنامه‌نویسی و علوم داده، پیچیدگی‌هایی وجود دارد و در شروع آن می‌تواند چالش برانگیز باشد اما خبر خوب این است که دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی خوبی برای درک راحت‌تر موضوع وجود دارد. همچنین باید در اینکار علاقه و پشتکار داشته باشید تا به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.

  • چه کسانی می توانند به یادگیری هوش مصنوعی بپردازند؟

اگر مایل هستید خود را به چالش بکشید و خود را غرق در دنیای هوش مصنوعی کنید، فرقی نمی‌کند که در چه سن و جنسیتی باشید. در واقع هرکسی می‌تواند وارد دوره های هوش مصنوعی شود اما دوره‌ها برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود. درصورتی‌که نوجوان توانایی و استعداد بالایی در برنامه‌نویسی داشته باشد این محدودیت برای او وجود نخواهد داشت.

  • مدت زمان یادگیری هوش مصنوعی چقدر است؟

این موضوع ارتباط مستقیمی با پشتکار، تلاش و تمرین شما در آموزش دارد. هرچه تلاش مستمر و پیوسته‌ای برای یادگیری داشته باشید، قطعا زمان آموزش شما کمتر خواهد بود.

  • آیا برای یادگیری هوش مصنوعی نیاز به گذراندن دوره‌ای وجود دارد؟

این موضوع بسته به دوره‌ای دارد که شما خواستار شرکت در آن هستید. برخی از دوره‌ها قبل از شروع به نیاز به یادگیری مطالبی است که قطعا به شما گفته خواهد شد.