چگونه متخصص اندروید شویم

چگونه متخصص اندروید شویم
تاریخ بروزرسانی : 01 دی 1398 | تعداد بازدید : 3614 | زمان خواندن مقاله : 12
اندروید،

مخاطب این مقاله کسانی هستند که اطلاعات پایه درباره سیستم عامل اندروید دارند، همچنین برنامه نویسی مقدماتی اندروید را نیز فرا گرفته اند و اکنون به دنبال یادگیری همه نکات و جزئیات هستند.

با مراجعه به سایت ها مختلف و دیدن فیلم های آموزشی برنامه نویسی اندروید می توانید مهارت برنامه نویسی اندروید را فرا بگیرید. اما علاقمندان به برنامه نویسی اندروید و سیستم عامل اندروید همواره به دنبال متخصص و حرفه ای شدن در اندروید می باشند. چگونه می توانیم متخصص سیستم عامل اندروید و برنامه نویس حرفه ای آن شویم؟؟؟

برای کد نویسی به زبان های مختلف ابتدا باید مفاهیم پایه آن را یاد بگیرید، سپس ساخت برنامه را با نوشتن برنامه های کوچک شروع کنید. گاهی در ساخت برنامه های کوچک و بزرگ به مشکل برخورد می کنید که گاهی شما را وادار به دست کشیدن از تلاش برای رفع مشکل می کند، که برای جلوگیری از این بحران می توانید از انجمن برنامه نویسان اندروید کمک بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

اما به مرور زمان به مرحله ای می رسید که برای خلق یک برنامه تخصصی به مشکل برخورد می کنیم، آنجا است که باید سعی کنیم دانش برنامه نویسی خود را ارتقاء دهید و یک متخصص اندروید شوید.

آموزش اندروید

چرا باید متخصص اندروید باشید؟

هنگامی که یک برنامه نویس چندین اپلیکیشن می سازد، یا تعدادی اپلیکیشن را باره ها می سازد در هر مرحله دانسته های برنامهچرا باید متخصص اندروید باشیم نویسی آن تکرار  شده و ملکه ذهنش می شود. در نتیجه:

  • سرعت عمل  آنها افزایش پیدا می کند.

  • وجود مشکلات و باگ های مختلف در برنامه نویسی سبب می شود نکات جدید را فرا بگیرد.

  • در کارهای بعدی سریع تر و با تجربه تر می شوند.

  • پروژه ها را در کمترین زمان پیاده سازه و اجرا می کنند.

 هر شرکت برای جذب و استخدام برنامه نویس اندروید، با دو گروه از افراد رو به رو هستند.

دسته اول کسانی که برنامه نویسان معمولی هستند که سرعت عمل متوسط رو به پایینی دارند و دانش آنها در رفع مشکل و خطای برنامه نویسی زیاد نیست. اما حقوق پایینی دریافت می کنند.

دسته دوم کسانی هستند که متخصص اندروید و برنامه نویس حرفه ای هستند که این افراد سرعت عمل و دانش برنامه نویسی فوق العاده ای دارند. اما در عوض درآمد بالایی دریافت می کنند.

هنگام جذب نیرو دسته دوم برای کار در شرکت مفیدتر هستند.

متخصص برنامه نویسی اندروید شدن چیزی نیست که به راحتی صورت پذیرد. متخصص شدن تلاش و کوشش مداوم و مستمر، روحیهویژگی متخصص اندروید و علاقه خیلی بالایی را می طلبد تا در مواقعی که به بن بست برخورد می کنید فوری خسته نشوید و به راهتان ادامه دهید.

قطعا و قطعا این همه تلاش و کوشش بی فایده نیست زیرا کسانی که به این درجه از مهارت و تخصص می رسند، با خیال راحت می توانند بسیاری از برنامه های دلخواهشان را پیاده سازی کنند و به آسانی در شرکت های بزرگی استخدام شده و حقوق بالایی را دریافت کنند.

 

 

از تجربه به تخصص میرسیم

بهترین راه یادگیری، انجام دادن است؛ انجام داده در برنامه نویسی یعنی تمرین کردن، که هرچه تمرینات برنامه نویسیان بیشتر باشد، تجربه آن ها نیز بیشتر می شود و مهارت شما افزایش می یابد. کسب تجربه نیازمند دانستن دانش درست و دقیق پایه است تا حین ساخت برنامه­ ها به مشکل بر نخورید. دقت و بررسی کنید که آیا مفاهیم برنامه نویسی اندروید و ساخت اپلیکیشن را به درستی و اصولی آموخته باشید.

برای متخصص شدن حرف اول را تجربه میزند؛

یعنی اگر شما همه مفاهیم پایه و تخصصی را بیاموزید تا زمانی که تجربه برنامه نویسیتان را افزایش ندهید، متخصص اندروید نمی شوید. به جرات می توان گفت هرچه تجربه برنامه نویسی اندروید شما بیشتر باشد(چندین برنامه اندروید بنویسید)، حتما در آینده نزدیک به یک مغز برتر برنامه نویسی اندروید و یک متخصص اندروید تبدیل می شوید.

کسب تجربه خودش به تلاش و پشتکار فراوان نیاز دارد. تلاش برای ساخت اپلیکیشن و برنامه های مختلف، خسته نشدن و پشتکار داشتن در رفع خطا یا مشکل های که در ساخت برنامه به وجود می آید به مرور شما را به یک متخصص اندروید تبدیل می کند.

 

پیشنهاد ویژه: دوست داری یک بار برای همیشه متخصص کاربلد در حوزه برنامه نویسی اندروید بشوی؟ فقط کافیه دوره آموزش برنامه نویسی اندروید را تا انتها مشاهده کنی تا آینده درخشان خودت را بسازی.smiley

 

چگونه در برنامه نویس اندروید متخصص شوم؟

چونه متخصص اندروید شویم

  • اما مغز برتر برنامه نویس اندروید شدن یک شب یا با معجزه صورت نمی گیرد و باید برنامه ریزی و تلاش خاص خود را داشته باشد. برای این کار باید ابتدا مقدمه را خوب یاد بگیرید و این نیازی به دانشگاه رفتن نیست.  تحصیلات دانشگاهی برای یادگیری برنامه نویسی اندروید و حتی برای برنامه نویس متخصص شدن لازم نیست، زیرا فقط کمک به درک بهتر برنامه نویسی و علم کامپیوتر می کند. دانش برنامه نویسی را می توان نیز با مطالعه سایت ها و کتاب، دیدن فیلم های آموزشی خوب و معتبر کسب کرد.

 
  • ناامید نشدن یک رمز موفقیت است چون در برنامه نویسی با مشکلات زیاد روبه رو می شوید و ممکن است انگیزه کار و ادامه راه برنامه نویسی را از شما بگیرد. بنابراین هدف و انگیزه خود را از قبل تعیین کنید تا دلیلی برای ادامه راه داشته باشید، باور داشته باشید که مسیر خود را به درستی انتخاب کرده اید. علاقه به برنامه نویسی اندروید اهمیت زیادی دارد چون کمک می کند لذت های برنامه نویسی اندروید را ببینید و سختی های آن را نبینید و از انجام کار خود لذت ببرید.

ناامیدی از تبدیل شدن به یک متخصص اندروید

  • تجربه به شما کمک می کند که کیفیت اپلیکیشن ­ها شما روز به ­روز بهتر شود اما همه چیز به مطالعه و تمرین شما بستگی دارد. شناخت رقبا و آگاهی از این زبان برنامه نویسی در جامعه به شما کمک می کند از جایگاه خود بین برنامه نویسان باخبر شوید. با تحلیل و بررسی اپلیکشن های ساخته شده توسط دیگر برنامه نویسان اندروید می توان نقاط ضعف و قوت برنامه های آنها را پیدا کرد و با کمک آنها  برنامه های بهتر و کاربر پسندتری بنویسید.

 

  • داشتن یک تیم قوی برنامه نویسی اندروید باعث رشد ذهنی و قوی تر شدن در برنامه نویسی می شود. افراد مختلف دید مختلفی در مراحل ساخت اپلیکیشن دارند که با مشورت با گروه و شنیدن این دیدگاه می توان برنامه ای ساخت که تعداد بیشتری از کاربران آن را بپسندند. اما توجه داشته باشید همه نظرات و الگو های برای یک برنامه نباید پیاده سازی شوند و باید به کاربرد و کارایی آن توجه کنید.

آموزش درست و اصولی  برنامه نویسی اندروید برای مغزبرتر برنامه نویس اندروید

برای آموزش برنامه نویسی اندروید منابع متعدد وجود دارد که این منابع عبارت اند از : سایت و وبلاگ، فیلم آموزشی، کتاب و کمک از دوستان و اساتید برنامه نویسی اندروید که می توانید از آنها استفاده کنید. ما در اینجا از همه این منابع بهترین را در اختیار شما قرار می دهیم. اما این منابع به زبان لاتین می باشد.

  1. سایت های آموزشی : سایت های آموزش برنامه نویسی اندروید

     این سایت هم فیلم آموزشی و هم مثال های زیادی برای کدنویسی در اختیار شما قرار می دهد که مناسب برنامه نویسان مبتدی و حرفه ای اندروید است.

 

     این سایت مانند سایت بالا می باشد با این تفاوت که از اندروید و جاوا پشتیبانی می کند این سایت برای کسانی که می خواهند وارد ساخت بازی برای سیستم عامل اندروید شوند بسیار مناسب است زیرا قسمتی از این سایت به صورت مجزا به این موضوع می پردازد.

 

     با این سایت وارد دنیای تخصصی برنامه نویسی اندروید شده و علاقمند به ادامه دادن این راه می شوید زیرا مملو از مثال و منابع آموزشی متعدد است. احتمال اینکه در ادامه راه خود به بن بست برخود کنید را به حداقل میرساند.

 

      مطالب این سایت توسط یک برنامه نویسی حرفه ای اندروید جمع آوری شده است. می توانید از تجربیات آن استفاده کنید و جواب سوالات خود را از طریق این سایت پیدا کنید. این سایت در اصل راه ارتباطی شما را با منابع انسانی موفق و مبتدی در زمینه برنامه نویسی اندروید فراهم می آورد.

اگر قصد دارید برنامه نویسی اندروید را با زبان java شروع کنید، پیشنهاد ما به شما دیدن رایگان دوره آموزش جاوا می باشد که لازمه شروع برای یادگیری برنامه نویسی اندروید می باشد.

 

  1. کتاب یا مقاله

کتاب یا مقاله برای متخصص شدن در اندروید

  • Android Tutorial :

      این مقاله به شما در درک مفاهیم کتابخانه، افزونه و ابزار ها کمک می کند و کمک می کند آنها را بشناسید و درک کنید تا بهتر بتوانید در برنامه­ها از آنها استفاده کنید.

 

  • andbook Android Programming :

     در ساخت پروژه های اندرویدی به شما کمک می کند و یاد می گیرید چگونه با لایه ها کار کنید.

 

  • Commonsware Tutorials :

     این منبع یک مقاله است که نویسنده آن یک برنامه نویسی حرفه ای اندروید می باشد. این منبع در ساخت و توسعه اپلیکیشن های اندروید به شما کمک میکند. به این خاطر که این منبع توسط کسی که این مسیر را طی کرده است نوشته شده و هرآنچه را لازم بوده بیان کرده است.  

 

  •  Android’s Framework :

     این کتاب بیشتر در زمینه امنیت اپلیکیشن های اندروید و برنامه نویسی اندروید کمک می کند. به برنامه نویسان اندروید و متخصصین اندروید پیشنهاد می شود زیرا برای هک نشدن برنامه های اندرویدی شما را راهنمایی می کند.

 

از طریق سایت های که در بالا معرفی شده است می توانید به فیلم های آموزشی و دیگر منابع دسترسی داشته باشید. عضویت در انجمن های آنلاین برنامه نویسی اندروید شما را به پاسخ سوالاتتان می رساند. میتوانید پرسش و پاسخ هایی که دیگران با آن مواجه شده اند مطالعه کنید.

به نظرم انجمن ها و تالار های گفتگو رو از دست ندهید چون مبتدی سوال می پرسد و مغز برتر پاسخ می دهد. شما جز کدام دسته هستید مبتدی یا یک مغز برتر برنامه نویسی اندروید؟

 


کلمات کلیدی :
اندروید جاوا