اکشن فتوشاپ یادبگیر حرفه ای شو

اکشن فتوشاپ یادبگیر حرفه ای شو
تاریخ بروزرسانی : 30 فروردین 1401 | تعداد بازدید : 2369 | زمان خواندن مقاله : 10دقیقه
گرافیک،

امروز می‌خواهیم درباره اکشن فتوشاپ که یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی نرم افزار فتوشاپ چیست، است توضیح دهیم.

شاید شما نام آن را شنیده اما با آن آشنایی نداشته باشید و اینکه طرز استفاده کردن از آن را ندانید. با خواندن این مقاله به کاربردهای اکشن فتوشاپ می‌رسید.

اکشن فتوشاپ چیست؟

اگر شما بخواهید از طریق فتوشاپ طرحی را درست کنید، شاید وقت کافی برای انجام آن نداشته باشید یا اینکه نخواهید یک کار را دوباره تکرار کنید؛ مثل روتوش کردن یا برش یک تصویر

برای جلوگیری از اتلاف وقت در مواردی که گفته شد، می‌توان از اکشن استفاده کرد. اکشن فتوشاپ یک قابلیت کلیدی است برای شما که می‌توانید با آن کارهای خود را ضبط کنید و در آینده بدون اینکه دوباره‌کاری کنید با یک کلیک آن را اجرا و از آن استفاده کنید.

همینطور می‌توانید مراحل ضبط شده از کارتان را در قالب فایل با فرمت atn. ذخیره کنید و برای دیگران به اشتراک بگذارید و کاربران دیگر هم می‌توانند از کار و پروژه شما استفاده کنند. کاربری که از فایل اکشن فتوشاپ شما استفاده می‌کند دیگر نیاز ندارد تمام مراحل کارهای شما را تکرار کند، فقط کافیست با یک کلیک طرح را بر روی پروژه خودش اجرا کند. نه تنها افراد تازه‌کار  از اکشن استفاده می‌کنند، بلکه فتوشاپ کارهای حرفه‌ای نیز از این قابلیت استفاده می‌کنند.

اکشن فتوشاپ چیست

مراحل نصب و افزودن اکشن در فتوشاپ

برای استفاده از یک فایل اکشن بعد از اینکه آن فایل را دانلود کردید، می‌توانید یکی از مراحل زیر را انتخاب کنید و اکشن را اجرا کنید. برای این کار وارد برنامه فتوشاپ شوید.

  1. از منوی File گزینه Open کادر افزودن پرونده برای شما باز می‌شود که به راحتی می‌توانید روی اکشن کلیک و در مرحله آخر دکمه open  را بزنید.

  2. روش ساده دیگری برای اجرای اکشن فتوشاپ وجود دارد. در این بخش کافیست روی فایل اکشن دوبار کلیلک کنید.

  3. استفاده کردن از پانل Action، اگر به هر دلیلی این بخش برای شما فعال نبود می‌توانید از منوی windows و یا از طریق کلید میانبر Alt+F9 این پنل را فعال کنید و از طریق گزینه Action Load، اکشن خود را  فعال کنید.

اکشن فتوشاپ

بعد از انتخاب یکی از مراحل بالا و انجام آن می‌توانید آن را اجرا کنید، اگر به پانل اکشن بروید در آن لیستی مشاهده می‌کنید که هر اکشن داخل یک پوشه قرار گرفته است.

نحوه استفاده از فایل اکشن فتوشاپ

بعد از اینکه فایل اکشن را وارد فتوشاپ کردید، باید بدانیم چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم. برای استفاده از هر اکشنی باید آن اکشن را انتخاب کنید. بعد از انتخاب، چند دکمه (play ،stop record) در پایین پانل اکشن وجود دارد که با انتخاب آن فعال می‌شود. در آخر باید روی دکمه play کلیک کنید که اکشن برای شما اجرا شود و باید صبر کنید که عملیات اکشن پایان یابد.

 
نحوه استفاده از اکشن در فتوشاپ
 
 

با استفاده از اکشن می‌توانید به راحتی یک آب و هوا یا یک اثر آبرنگ و ... را به طرح خود اضافه کنید. می‌خواهیم چند نمونه از این اکشن‌ها را به شما معرفی کنیم و شما می‌توانید به راحتی اکشن‌های معرفی شده را دانلود و استفاده کنید.

نمونه هایی از اکشن فتوشاپ

  • اکشن تبدیل متن و شکل به طرح گچی

از این اکشن گچ در فتوشاپ، می‌توان برای ایجاد جلوه‌های واقعی گچ از متن و شکل و تصاویر استفاده کرد که طرح مانند تخته گچی نشان داده می‌شود. ویرایش و سفارش‌سازی آن بسیار ساده و قابل تنظیم کردن می‌باشد.

اکشن تبدیل متن و شکل به طرح گچی

  • اکشن ساخت تصاویر Double Exposure حرفه‌ای

با این اکشن می‌توانید روی تصاویر خود تکنیک دابل اکسپوژر پیاده‌سازی کنید. با این قابلیت می‌توانید روی تصاویر اثر سیاه و سفید، ظاهر مات، چراغ های متحرک و شعله ور شدن در آفتاب را انجام دهید. همچنین با این اکشن می‌توانید تصاویر ترکیبی ایجاد کنید.

اکشن ساخت تصاویر Double Exposure حرفه‌ای

  • تبدیل تصاویر به نقاشی با مداد هوشمند

با اکشن فتوشاپ می‌توانید تصاویر خود را بدون داشتن هیچ تجربه‌ای و تنها با یک کلیک به یک نقاشی جذاب تبدیل کنید. از این اکشن برای طراحی جلد بر روی کتاب، پوستر، تبلیغات، عکس‌های شخصی می‌توان استفاده کرد.

تبدیل تصاویر به نقاشی با مداد هوشمند

  • روتوش پوست در اکشن فتوشاپ

این اکشن در فتوشاپ مناسب طراحان گرافیک و عکاسان می‌باشد. این اکشن‌ها به صورت حرفه‌ای طراحی شده‌اند تا تصاویر شما جلوه جادویی و قابل توجهی داشته باشند.

روتوش پوست در اکشن فتوشاپ

  • اکشن ایجاد افکت گلیچ بر روی تصویر

با استفاده از این اکشن فتوشاپ می‌توانید، افکت خرابی و تغییراتی شگفت‌انگیز به تصاویر خود بدهید. این بسته شامل لایه Glitch Photoshop Action برای هر تصویر می‌باشد. استفاده از این اکشن کار ساده‌ای است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

اکشن ایجاد افکت گلیچ بر روی تصویر

  • اکشن ساخت تصاویر متحرک افقی با افکت دود

این اکشن فتوشاپ به روشی ساخته شده است که از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن برای پروژه‌ها و کارهای شخصی خود استفاده کنند و در هر کار، یک لایه و پوشه به خوبی سازمان یافته است.

اکشن ساخت تصاویر متحرک افقی با افکت دود

 

با توضیحاتی که در مورد اکشن فتوشاپ و قابلیت‌های آن داده شد، شما می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید و از کار خود لذت ببرید. فرقی نمی‌کند تازه کار باشید یا یک طراح حرفه‌ای، اکشن برای شما می‌تواند یک دستیار تمام عیار باشد تا شما در وقت خود صرفه جویی کنید و کارهای جذاب و بهتری طراحی کنید. با اکشن فتوشاپ شما می‌توانید یک طراح حرفه‌ای شوید.

امیدوارم مطلب مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.


کلمات کلیدی :
فتوشاپ