الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟چه کمکی به کسب و کارهای محلی میکند؟

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟
تاریخ بروزرسانی : 20 خرداد 1400 | تعداد بازدید : 1523 | زمان خواندن مقاله : 15 دقیقه
SEO،

امروز قرار است در مورد یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم کبوتر گوگل صحبت کنیم. گوگل قصد دارد که باغ‌وحش خود را گسترده‌تر کند از پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار شروع کرد تا نوبت کبوتر شد که به این باغ‌وحش اضافه شود.

در این نوشته می‌خواهیم بررسی کنیم که هدف از ارائه این الگوریتم توسط گوگل چه چیزی بوده است؟

قبل از اینکه به ادامه خواندن این مقاله بپردازید در مرورگر خود کلمه رستوران‌های نزدیک من را سرچ کنید؛ مشاهده می‌کنید گوگل دقیقا رستوران‌هایی را برای شما نمایش می‌دهد که نزدیک شما و موقعیت مکانی شما است و این کار دقیقا توسط الگوریتم کبوتر گوگل انجام می‌شود و به سئو محلی معروف است.

همراه ما بمانید؛ چراکه قرار است بیشتر در مورد این الگوریتم صحبت کنیم.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر گوگل چیستالگوریتم کبوتر عبارت جستجو شده توسط کاربر را بررسی می‌کند و اگر این عبارت جستجو شده موقعیت مکانی و یا کسب و کار محلی باشد، نزدیک‌ترین و بهترین گزینه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گوگل یک موتور جستجو است و سرو کارش با محتوا می‌باشد و جالب است بدانید برای گوگل فقط متن، تصویر و صدا مهم نیست، بلکه موقعیت مکانی هم برای این موتور جستجو محتوا به‌حساب می‌آید.

موتور جستجوگر گوگل برای اینکه بتواند از این محتوا درست استفاده کند و همچنین کار را برای کاربرانش راحت‌تر کند، الگوریتمی جدیدی به نام کبوتر توسعه داد و در سال 2014 الگوریتم کبوتر گوگل معرفی شد.

الگوریتم کبوتر گوگل چه تغییراتی ایجاد کرده؟؟

بعد از این الگوریتم، کبوتر وارد موتورهای جستجوگر شد، تغییراتی در صفحات نتیجه به‌وجود آمد و روی رتبه‌های بسیاری از وبسایت‌ها تاثیرگذار گذاشت. به طور مثال اگر رستورانی در محل سکونت شما وجود داشته باشد، با سرچ کلمه بهترین رستوران در تهران گوگل آن رستوران  را به شما نمایش می‌دهد که با وجود الگوریتم کبوتر ممکن است این نام در سرچ گوگل پاک شود و فقط با نام خود کافه بتوانید آن را در نتیجه‌ها پیدا کنید.

الگوریتم کبوتر سعی می‌کند نتایج را شخصی‌سازی و جزئی‌تر کند که هدفش برای این کار موقعیت مکانی و همچنین فاصله فیزیکی شما با کلمه مورد نظرتان است.

الگوریتم کبوتر گوگل چه تاثیری بر سئو دارد؟

همه الگوریتم‌های موجود در گوگل دارای ویژگی‌های بسیار مهمی هستند که این ویژگی‌ها تاثیر زیادی در سئو سایت دارد.

  1. کمک به کسب و کارهای محلی

کمک به کسب و کار محلی یک از تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگلهدف اصلی این الگوریتم سازماندهی کردن نتایج برای کاربرانی است که نتایج را براساس منطقه و محله سازماندهی می کنند. این هدف الگوریتم کبوتر، باعث شد کسانی که سایت‌های کسب و کار محلی داشتند سئوی محلی وبسایت خود را بهبود ببخشند و همچنین تمامی استانداردها را رعایت کنند و این کار باعث رضایت کاربر و ماندگاری بیشتر آن‌ها در سایت شد. اگر به سئو محلی وب سایت خود توجه کنید و آن را بهبود ببخشید کاربران به‌راحتی می‌توانند از طریق الگوریتم کبوتر محل مورد نظر خود را پیدا کنند.

  1. شخصی‌سازی نتیجه‌های جستجو

گوگل همیشه در تلاش بوده نتایجی که با توجه به نیاز کاربران است را به آنها  نمایش دهد. قبلا اگر کلمه کافه را سرچ می‌کردید صفحات زیادی مربوط به کافه را می‌توانستید مشاهده کنید؛ اما با وجود الگوریتم کبوتر گوگل چندین صفحه برای شما باز نمی‌شود و صفحات نمایش داده شده تعدادشان کمتر از 10 می باشد. نتایجی که در  گوگل برای شما نمایش داده می‌شود کافه‌هایی است که در نزدیک شما قرار دارند  و گوگل آنها را بر اساس موقعیت مکانی به خوبی به شما نمایش می‌دهد.

  1. تغییر در ظاهر نتایج

تغییر در در ظاهر نتایج یکی دیگر از تاثیرات الگوریتم کبوتر گوگلیکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این الگوریتم وجود دارد و در سئو سایت تاثیر گذار است، تغییر پیدا کردن ظاهر نتایج جستجو است. شکل و ظاهر جستجو مورد مهمی است که گوگل قبلا زیاد به آن توجهی نداشت اما با توجه به وجود الگوریتم کبوتر این امر بسیار مهم شد و توجه بسیار زیادی به آن گردید.

 

 

فاکتورهای مهم الگوریتم کبوتر گوگل را بشناسید‍!

همه الگوریتم‌های گوگل فاکتورهایی دارند که دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد؛ در ادامه با فاکتورهای مهم الگوریتم کبوتر آشنا می‌شویم:

  1. ثبت سایت در نقشه گوگل

اولین و مهم‌ترین فاکتور برای الگوریتم کبوتر که به آن اهمیت زیادی می‌دهد، این است که موقعیت کسب و کار شما را به خوبی بشناسد. به دلیل اینکه ایران در تحریم‌های گوگل است، نمی‌تواند از این فاکتور استفاده کند اما می‌تواند به عنوان یک کاربر موقعیت فیزیکی خود را در گوگل ثبت کند.

  1. درج کلیه مشخصات کسب و کار در سایت

دومین فاکتوری که برای الگوریتم کبوتر از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد این است که نام، آدرس و هر چیزی که به کسب و کارتان مربوط می‌شود را در سایت مشاهده کند. این مشخصات، باید در قسمت‌های مختلف وبسایت خود تکرار کنید تا گوگل آن را به خوبی شناسایی و در نتایج نمایش دهد.

  1. ثبت سایت خود در وب سایت‌های محلی

شما می‌توانید سایت خود را در وبسایت‌های محلی ثبت کنید که اینکار می‌تواند به سئو سایت شما کمک کند. با ثبت نام خود در وبسایت‌هایی که بیشتر فعالیت آن‌ها مربوط به کسب و کار شماست، باعث می‌شود زمانی که جستجویی توسط کاربران صورت می‌گیرد، وبسایت شما نیز نمایش داده شود.

فاکتورهای مهم الگوریتم کبوتر گوگل

کلام آخر:

در این مقاله ما با الگوریتم کبوتر گوگل آشنا شدیم و فهمیدیم که  این الگوریتم چیست و چه تاثیری بر سئو وب سایت ما دارد. همچنین با فاکتورهای مهم این الگوریتم آشنا شدیم.

با توضیحاتی که تا اینجا درباره این الگوریتم خوانده‌اید، آیا شما هم در جستجوهایتان، با الگوریتم کبوتر مواجه شده‌اید؟ پاسخ خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
 


کلمات کلیدی :
سئو