راز و رمز های رسیدن به صفحه اول گوگل

راز و رمز های رسیدن به صفحه اول گوگل
تاریخ بروزرسانی : 14 مهر 1399 | تعداد بازدید : 1628 | زمان خواندن مقاله : 10
SEO،

 به مقاله شهر گردش علمی ما در رسیدن به صفحه اول گوگل خوش آمدید. در همین ابتدا سلام عرض می‌کنم خدمت سئوکاران عزیز و کسانی که به فعالیت در این زمینه علاقه‌مند هستند.  با ما همراه شوید تا شما را به غرفه راز و رمزهای رسیدن به صفحه اول گوگل ببریم تا بدونید چه راه‌کارهایی باعث میشه تا یک سایت به صفحه اول گوگل راه پیدا کنه. بی‌شک الان که اینجا هستین با مفهوم سئو چیست آشنایی دارین و حالا میخاین بدونین چه راه‌کارهایی رو در پیش بگیرین تا به صفحه اول گوگل که خواهان زیادی داره، برسین.

رازو رمزهای رسیدن به صفحه اول گوگلکسی از بین شما شرکت‌کنندگان هست که بدونه چه فایده‌ای داره اگر در صفحه اول گوگل باشیم؟

من به عنوان مدیر یک وبسایت تلاش‌های زیادی انجام دادم که سایتم را به صفحه اول نتایج جست‌وجوهای گوگل برسونم و میدونم که این کار تا چه اندازه پیچیده است. چون من تنها فردی نیستم که می‌خوام سایتم رتبه بگیره، بلکه مدیران سایت‌های زیادی وضعیت مشابه بنده را دارند. یکی از کارهایی که انجام دادم تولید محتوا برای سایتم بود چون یه جمله رایج در سئو هست که میگه "محتوا پادشاه است" اما علت شرکت من در این غرفه علمی دانستن دیگر فاکتورها برای آمدن در صفحه اول گوگل است.

پس دیدید که دعواها برای رسیدن به صفحه اول گوگل در وب‌مسترها و مالکین سایت‌ها دلیل داره و منطقی است تا در نتایج 1 تا 3 قرار بگیرند. چرا که 90 درصد کاربران، نتایج اول گوگل را بررسی می کنند و کمتر وارد صفحات بعدی می شوند. با گفته‌های ایشون برای رسیدن به غرفه راز و رمزهای صفحه اول گوگل از شما شرکت‌کنندگان می‌خوام که روی صندلی‌های خود بنشینید تا فاکتورهایی که به آن احتیاج دارید را بیان کنم. همچنین از شما خواننده عزیز که داری این مطلب رو میخونی میخوام که با ما همراه شی.

چگونه صفحه اول گوگل باشیم:

چگونه صفحه اول گوگل باشیم:در همین ابتدا یک نتیجه آماری که توسط Advanced Web Ranking ارائه شده را باهم نگاه می‌کنیم. طبق این آمار 32% از کاربران بر روی اولین پیشنهاد گوگل، 14% رتبه دوم و 9% بر روی رتبه سوم گوگل کلیک می کنند؛ یعنی سهم جذب کنندگان از کلیک‌ها به طور میانگین 71% متعلق به صفحه اول گوگل، 4% صفحه دوم و حدود 1% متعلق به صفحه 3 گوگل است.

حالا که به اهمیت صفحه اول گوگل بودن واقف شدید لازمه که یک تئوری، خدمتتون ارائه کنم. همانطور که میدونین یک شیر برای زنده بودن در جنگل باید یک قانون نانوشته را بپذیرد و آن این است که برای هر بار شکار باید سریعتر از کندترین آهو بدود!!! اگر تعداد آهوهای کند زیاد باشد کار شکار راحت است ولی هرچه آهوها تندتر بدوند کار شکار شیر سخت‌تر می‌شود.

پس برای اول شدن در گوگل باید ابتدا رقبای ضعیف را پشت سر بگذارید تا به رقبای قوی برسید. تلاش مداوم شما کارتان را سخت‌تر می‌کند چراکه رقبای ضعیف‌تر را پشت سر گذاشته‌اید و نوبت به رقبای قویتر رسیده است. همانگونه که شیر پس از شکار آهوهای کند و تمام شدن آنها، اکنون باید بیشتر تلاش کند تا بتواند آهوهای دونده و سریع‌تر را شکار کند. بنابراین، گوگل الگوریتم‌های مختلفی را استفاده می‌کند تا بهترین سایت‌ها را در صفحه اول نشان دهد.

فاکتورهای مهم برای صفحه اول گوگل

  • چگونگی تولید محتوا:

فکتورهای مهم برای رسیدن به صفحه اول گول - چگونگی تولید محتواهمانطور که یکی از شرکت‌کنندگان حاضر در جمع گفتند محتوا اولین فاکتور برای یک سایت است. شما باید مطمئن شوید که محتوای سایت به خوبی تولید شده است و ارزش کافی برای جذب بازدید کنندگان و همچنین موتورهای جست‌وجو را دارد.

چگونه یک محتوای بهینه داشته باشیم؟

صحبت‌های زیادی در این باره وجود داره که ما به بیان چند نکته مهم می‌پردازیم:
  1. ایجاد محتوای با کیفیت
در تولید محتوا، متن باید برای کاربران تولید شود نه ربات‌ها. به زبان ساده‌تر نباید چنان بر روی تولید محتوای بهینه‌سازی شده تمرکز کرد که خواندن آن برای بازدیدکننده هیچ جذابیتی نداشته باشد. با تولید محتوای با کیفیت نه تنها جذب بازدیدکننده‌ها افزایش پیدا میکنه بلکه پیش گوگل هم دوست داشتنی میشین. زیرا گوگل دوست داره تا در هر صفحه از وبسایت، محتوای باکیفیت مشاهده شود.
  1. تولید محتوای اختصاصی
اگر به تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت بپردازین به طور حتم از نتایجی که می‌گیرید شگفت‌زده خواهید شد.
  1. استفاده از کلمات کلیدی

چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت خیلی مهمه؛ چون در صورتی که نتونید کلمه کلیدی مناسب برای موضوع پیدا کنید بازدید زیادی رو از گوگل دریافت نمی‌کنید. پس باید کلمه کلیدی مناسب با موضوعتون رو مشخص و در محتوا از آن استفاده کنید. همینطور در چگالی کلمات کلیدی نیز باید نهایت دقت رو داشته باشید که بهتر است این چگالی بین 1 تا 3 درصد باشد. همینطور بهتره که در پاراگراف‌های اولیه هم کلمه کلیدی اومده باشه. پس در استفاده از کلمات کلیدی نباید زیاده‌روی کنید چون گوگل جریمتون میکنه.

استفاده از کلمات کلیدی یکی از فاکتورهای مهم در چگونگی تولید محتوا

  1. استفاده از تصاویر مناسب

گوگل به تصاویر استفاده شده در سایت هم توجه می‌کنه. پس بهتر است که عکس‌های مرتبط با محتوا رو اضافه کنین تا نتیجه بهتری رو بگیرید. در ضمن بهتر است که از عکس‌های کپی استفاده نکنید و تغییری در آن‌ها ایجاد کنید.

  • بهبود تجربه کاربری

فاکتور دیگه‌ای که گوگل برای سایت‌ها استفاده می‌کنه، تجربه کاربری است. نکاتی که برای بهبود تجربه کاربری باید مد نظر بگیرید عبارت است از:

  1. بهبود سرعت لود سایت

بهبود سرعت لود سایت یکی از فاکتورهای مهم در تجربه کاربریاگر سرعت بارگزاری سایتتان بالا باشد، نتیجه منفی بر روی رتبه شما خواهد داشت. پس سرعت لود سایت شما نباید بیش‌تر از 5 ثانیه باشد. چون کاربران از منتظر ماندن زیاد خوششون نمیاد و همین عامل باعث میشه که ترافیک سایت رو از دست بدید. برای چک کردن سرعت سایت میتونین از سرویس gtmetrix استفاده کنید؛ پس به سادگی از کنار این موضوع نگذرید.

  1. ایجاد جعبه جست‌وجو

اگر سایتی بزرگ با تعداد صفحات زیاد دارید، حتما باید یک جعبه جست‌وجو داشته باشید تا اگر شخصی خواست صفحه دیگه‌ای از سایتتون رو مشاهده کنه، از جعبه جست‌وجوی شما استفاده کنه چراکه وجود این جعبه بسیار مفید است.

  1. گردش راحت در سایت

ساختار سایتتون باید طوری باشه که کاربر برای گردش در صفحات داخلی سایت با مشکل مواجه نشه. زیرا هر چه پیمایش در سایت ساده باشه کاربر از صفحات بیشتری بازدید میکنه در نتیجه مدت زمان بیشتری رو تو سایت میمونه. یکی از روش‌هایی که برای این موضوع می‌تونین استفاده کنید، قرار دادن مطالب مرتبط در انتهای مقالات است.

  • بهینه سازی سایت برای گوشی‌های هوشمند

علت اهمیت گوگل به این مورد، این است که امروزه افراد زیادی با استفاده از موبایل به اینترنت متصل می‌شن پس نمیشه این جامعه کاربری را نادیده گرفت. مواردی که برای بهینه‌سازی سایت برای موبایل باید بدونید شامل موارد زیر هست:

  1. ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت یی از فاکتورهای بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمندیعنی وب سایتتون را بگونه‌ای طراحی کنید که در صفحات نمایشی کوچک مثل موبایل یا تبلت به خوبی دیده شود. ابزار mobile-friendly در گوگل کمک میکنه تا نسخه موبایل سایت خود را بررسی کنید. اگر سایت شما برای موبایل بهینه نیست نگران نباشید، به محض تغییر ساختار سایت و طراحی نسخه ریسپانسیو، صفحات دوباره ایندکس شده و امتیاز Mobile Friendly را خواهید گرفت.

  1. استفاده از تکنولوژی Amp به عنوان شتاب‌دهنده صفحات موبایل

در طراحی مبتنی بر AMP المان‌های اضافی از سایت حفظ میشه و سرعت نمایش صفحات در تلفن‌های همراه تا 4 برابر سریع‌تر میشه. شما خواننده عزیز اگر می‌خواهید با این تکنولوژی دوست داشتنی آشنا بشید به مقاله Amp چیست ما مراجعه کنید.

  • استفاده از ابزارهای گوگل:

شما باید از ابزارهای ارائه شده توسط خود گوگل استفاده کنید تا تلاش‌هایتان برای صفحه اول جست‌وجوهای گوگل به نتیجه برسد. این ابزارها عبارت اند از:
  1. Google Search Console (کنسول جست و جوی گوگل)

ابزار سرچ کنسول یکی از ابزارهای مهم گوگل در رسیدن به صفحه اول گوگلبرای استفاده از این ابزار، ابتدا باید سایت خود را در ابزار سرچ کنسول ثبت کنید تا بعد از چند روز گزارش‌های مربوط به سایت خود را مشاهده کنید و از امکانات ارائه شده توسط این ابزار بهره ببرید. پس اگر با آن آشنایی ندارید حتما به یادگیری آن باید بپردازید.

  1. Google Analytics (ابزار گوگل آنالیز)

اگر میخواید از پیشرفت سایتتون آگاه باشید و یا آماری از کاربرهایی که وارد سایتتون میشن بگیرید و کلی دیگه از کارهایی که مربوط به داشتن یه دید کلی و آمارو ارقام میشه، حتما باید نحوه استفاده از این ابزار رو یاد بگیرین تا بتونین از امکاناتش استفاده کنید.

  1. Google Trends (روند های گوگل)

زمانی که میخواید محتوا تولید کنید باید بدونید که مردم دنبال چه موضوعی هستند، یکی از بهترین ابزار برای آگاهی از این موضوع گوگل ترند است. شما می‌تونید با سرچ کردن در این ابزار از نتایج سرچ آگاه شوید.

  • لینک‌های داخلی:

لینک های داخلی یکی دیگر از فاکتورهای رسیدن به صفحه اول گوگللینک‌های داخلی باعث اتصال داخلی صفات مرتبط سایت به یکدیگر است. در لینک‌های داخلی باید به ارتباط محتوایی صفحات توجه ویژه‌ای شود؛ سعی کنید برای استفاده از انکرتکست لینک‌های داخلی از کلمات کلیدی مربوط به صفحه استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت انکرتکست‌های داخلی باید کلمه کلیدی صفحه مورد نظر باشد.

  • لینک‌های خارجی:

این نوع لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که یا شما به سایت‌های دیگه می‌دهید و یا از سایت‌های دیگه دریافت میکنید که تاثیر آن از لینک‌های داخلی بیشتر است.

  • داشتن نقشه سایت:

یکی از کارهایی که برای موتورهای جست‌وجوی گوگل اهمیت داره داشتن نقشه سایته. حالا این نقشه سایت چیه؟ چرا بودنش ضروریه؟ این نقشه سایت همون فایل sitemap هست که تغییرات سایت در آن لحاظ میشه و علت ضروری بودنش اینه که به موتورهای جست‌وجو کمک میکنه تا راحت‌تر تو سایت پیمایش کنن. این فایل باید قابل خوندن و به‌روز باشه. پس از آن غافل نشید و شانستون رو برای رسیدن به صفحه اول گوگل بیشتر کنید.

بیشتر بدانید:

فاکتورهایی که تا الان برای شما دوستان بیان کردم از نکات مهم و ضروری است که همیشه باید به آن توجه کنید. اما یکسری ریزه‌کاری‌هایی وجود داره که با رعایت آنها میتونین به صفحه اول گوگل برسید. این ریزه‌کاری‌ها، بیشتر مورد پسند موتور جست‌وجوی گوگل هست و بخاطر همین ارزش زیادی رو برای رعایت آنها قائل میشه. حالا کارایی که برای موتور گوگل باید اننجام بدیم عبارت‌ است از:

  • استفاده از نام دامنه مناسب

استفاده از نام دامنه مناسب یکی دیگر از فاکتورهای مهم در رسیدن به صفحه اول گوگلنام دامنه رو باید خیلی با دقت انتخاب کنید یعنی هم بامعنی باشه هم کوتاه و هم بامحتوا که به آسونی کاربر اون رو بخاطر بسپاره و از اسم سایت بتونه موضوع وبسایت رو حدس بزنه و بهتره که کلمه کلیدی معادل انگلیسی رو استفاده کنین. اگر کسب و کار محلی دارین از دامنه IR استفاده کنید، اما اگر سایتتون بین‌المللی است بهتر که از دامنه‌های org ،com ،net استفاده کنید. نکته دیگه، بهینه‌سازی آدرس صفحات وب سایتتون هست که باید مثل انتخاب دامنه بهینه باشه.

  • استفاده از متای توضیحات:

متای توضیحات در وبسایت نشون داده نمیشه بلکه در کدهای سایت شما قرار می‌گیره که گوگل با کمک اون می‌تونه موضوع صفحات رو بهتر شناسایی کنه. حداکثر کاراکتری که باید براش استفاده بشه بین 70 تا 160 است. راستی حتما در متای توضیحاتتون از کلمات کلیدی استفاده کنید و اگر این ویژگی رو ندارید و به کدنویسی آشنا نیستید از یک فرد متخصص بخواین که این قابلیت رو به سایتتون اضافه کنه.

  • استفاده از هدینگ‌ها:

استفده از هدینگ ها یکی دیگر از کارهای رسیدن به صفحه اول گوگلدقت داشته باشید که اگر شما از هدینگ‌ها به شکل صحیحی استفاده کنید نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. از جمله مواردی که باید رعایت شه استفاده از کلمات کلیدی در تگ‌های عنوان است که یکی از مهم‌ترین متاتگ ها در سئو هست، زیرا بعد از متای توضیحات توسط گوگل بررسی میشه. تعداد کارکتر مورد نظر برای عنوان‌ها بین 30 تا 60 کلمه هست که باید آن را با تگ H1 مشخص کنیم و برای زیر عنوان‌ها از H2 تا H4 استفاده بشه.

  • استفاده از تگ Alt برای تصاویر:

تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. این تگ به گوگل برای جستجوی عکس‌ها کمک می‌کنه. وقتی که کاربر عکسی را در قسمت image گوگل جستجو می‌کند، این شانس برای شما وجود داره تا عکس شما در قسمت‌های ابتدایی نشون داده بشه. باید دقت کنید که حتما محتوای این تگ و عکس‌ها مرتبط با موضوع اصلی سایت باشه و کلمات کلیدی اصلی که مربوط به مقاله است، در اون به کار رود. زمانی که عکسی بارگذاری نشه، این متن به جای آن نشون داده میشه. نکته خیلی مهم اینه که تگ‌های alt برای هر عکس باید با یکدیگر متفاوت باشن.

کلام آخر:

خب دوستان به صحبت‌های پایانی راز و رمزهای رسیدن به صفحه اول گوگل رسیدیم؛ امیدورام که از این غرفه نهایت لذت و استفاده رو برده باشید اما به خاطر داشته باشید، فکر نکنید که پس از رسیدن به صفحه گوگل کار تمام است و دیگه نیازی به تلاش ندارید چرا که شما جای یکی از رقبا را گرفته‌اید و رقیب شما آروم نخواهد نشست. پس برای اول ماندن، به مراتب باید بیشتر تلاش کنید و مواردی که میگم رو به خاطر بسپارید.

آیا پس از رسیدن به صفحه اول گوگل کار تمام هست؟ چطور در صفحه اول گوگل بمانیم؟

  1. چند وقت یک بار مطالب خود را به‌روزرسانی کنید.

  2. جایگاه مطلب را در صفحه اول گوگل بررسی کنید و میزان کلیک کاربران را با اعداد میانگین نمودار بالا مقایسه کنید، اگر تعداد کلیک‌ها پایین است، عنوان و توضیحات را بازبینی کنید.

  3. محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

  4. نظرات کاربران را در مورد متن خود بپرسید و به درستی پاسخ آنها را بدهید.

پس از رسیدن به صفحه اول گوگل کار و تلاش تازه شروع خواهد شد چراکه باید یک به یک رقبا را بررسی و یکی پس از دیگری اونا را پشت سر بزارین تا به نفر اول برسید. خب خواننده عزیز از شما هم ممنونیم که ما رو همراهی کردی. خوشحال میشیم که نظرت رو با ما به اشتراک بزاری.

کلمات کلیدی :
سئو seo