31 مورد از افزونه های کاربردی برای طراحان سایت

معرفی افزونه های کاربردی برای طراحان سایت
تاریخ بروزرسانی : 14 آبان 1402 | تعداد بازدید : 493 | زمان خواندن مقاله : 20 دقیقه
فرانت اند،

31 مورد  از افزونه های کاربردی برای طراحان و توسعه دهندگان سایت

افزونه ها همیشه نقش عصای کمکی را برای برنامه نویسان دارند. اگر یک طراح یا توسعه دهنده سایت هستید، پس احتمالا کلکسیونی از افزونه های کاربردی برای طراحان سایت را نصب کرده اید. این افزونه ها می توانند کار را برای هر کسی آسان کنند و میزان بهره وری شما را تا میزان قابل توجهی بالا ببرند. این ابزار ها به شما کمک می کنند تا کار های خود را خیلی تخصصی تر انجام دهید.   

از آنجایی که اکثر قریب به اتفاق شما عزیزان از مرورگر کروم استفاده می کنید، تصمیم گرفتیم که کاربردی ترین افزونه هایی که برای طراحان سایت وجود دارد را معرفی کنیم تا آن از دسته از افرادی که نمی توانند بین هزاران افزونه ای که وجود دارد، آن چه می خواهند را انتخاب کنند، راحت تر این کار را انجام دهند. اگر شما هم دوست دارید کاربردی ترین و حرفه ای ترین افزونه های کروم را برای طراحی سایت بشناسید، پس تا انتها همراه ما باشید. 

چرا افزونه های کروم؟ 

پاسخ این سوال خیلی ساده تر از آن چیزی است که به آن فکر می کنید. از زمان انتشار مرورگر کروم در سال 2008، این مرورگر شاهد رشد تصاعدی تعداد کاربرانش بوده است. طبق آمار های منتشر شده توسط StatCounter Browser Market Share، در آوریل سال 2023، این مرورگر توانسته حدود 67 درصد از بازدید های کل اینترنت را به خودش اختصاص دهد. این اکستنشن ها می توانند ویژگی های بسیاری را در اختیار شما قرار دهند و به شما کمک کنند تا فرآیند کاری خود را بهبود ببخشید. 

به جرئت می توان گفت که ترجیح اکثر کاربران این است که این مرورگر را برای جستجو های خود استفاده کنند. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم که اکستنشن های کاربردی کروم را به طراحان سایت معرفی کنیم. کروم همیشه با تنوع بالا افزونه هایش، مانند یک فروشگاه با قفسه های کاملا پر به نظر می رسد و به همین دلیل هم مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. حالا که متوجه شدید چرا این مرورگر انتخاب شده است، نوبت به آن می رسد که خود این افزونه ها را معرفی کنیم و کاری که با استفاده از آن ها می توانید انجام دهید را شرح دهیم. 

آموزش html css

بهترین افزونه های کروم برای طراحان سایت

پیدا کردن ابزار مناسبی که هم هزینه ها را کاهش دهد، هم سرعت عمل را بالا ببرد، واقعا کار سختی است. چگونه می توان فهمید که کدام افزونه واقعا مفید و کاربردی است و کدام یک به کار ما نمی آید. ما از برنامه نویسان مختلف سوالاتی در اینباره پرسیده ایم و لیست نهایی آن را در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم. این لیست به شما کمک می کند تا استرسی که در کارتان وجود دارد را بر طرف کنید. 

1- What font

نمایی از افزونه what font

حتما برای شما هم این اتفاق رخ داده است که به سایت های مختلف سر زده اید و از فونتی که آن سایت ها استفاده کرده اند، خوشتان آمده است. اما مشکل جایی است که نمی دانید این فونت ها چه نامی دارند. اولین افزونه از افزونه های کاربردی برای طراحان سایت، افزونه what font است. با هر طراح سایتی می تواند این افزونه را نصب کند و نام فونت سایت های مختلف را پیدا کند. این سریع ترین راه برای شناسایی فونت های مختلف است. 

این اکستنشن کاربردی علاوه بر معرفی نام فونت، خانواده، وزن، اندازه و دیگر مشخصات مربوط به آن را نیز مشخص می کند. این افزونه گزینه مناسبی برای طراحانی است که می خواهند صفحات وب بی نظیری را طراحی کنند. مدتی از آخرین به روز رسانی اکستنشن می گذرد، اما همچنان مثل روز اول پاسخگو نیاز های کاربرانش است. 

2- Fonts Ninja

نمایی از افزونه font ninja، بهترین افزونه های کروم برای طراحان

فونت نینجا هم مانند اکستنشن کاربردی قبلی، برای پیدا کردن نوع فونت به کار برده شده در یک صفحه وب کاربرد دارند. اگر به هر دلیلی what font برای شما از کار افتاده است، می توانید Fonts Ninja را به جای آن استفاده کنید. کارایی این دو افزونه تقریبا مشابه یکدیگر است. این افزونه تا کنون بیش از 700000 نصب داشته داشته که این آمار حاکی از کاربردی بودن آن است. 

3- ColorPick Eyedropper

نمایی از افزونه ColorPick Eyedropper

یکی دیگر از افزونه های کاربردی برای طراحان سایت که قصد معرفی آن را داریم، افزونه ColorPick Eyedropper است. این یک افزونه کروم هست که طراحان سایت از آن استفاده می کنند. با استفاده از این اکستنشن کاربردی می توانید به راحتی هر رنگی را که در یک صفحه وب استفاده شده است، شناسایی کرده و انتخاب کنید. با این ابزار حتی می توانید حاشیه های کوچک یک پیکسلی را نیز بزرگنمایی کنید. این افزونه ممکن است چیزی نباشد که هر روز به آن نیاز داشته باشید، اما مطمئنا وجود آن بین ابزار هایی که دارید، ضروری است. 

4- Window Resizer

نمایی از افزونه window resizer

افزونه بعدی، یکی از افزونه های کاربردی و صد البته مفید برای طراحان سایت است. کاری که این افزونه انجام می دهد، خیلی ساده اما به شدت تاثیر گذار است، بخصوص زمانی که می خواهید با برنامه های واکنش گرا کار کنید. این افزونه نیز مانند تمام افزونه هایی که تا کنون معرفی کرده ایم، روی کروم نصب می شود و اندازه هر صفحه ای که روی آن کار می کنید را به طیف وسیعی از اندازه ها تغییر می دهد. این افزونه حتی به سایت های وردپرسی هم کمک می کنند تا در دسکتاپ و تلفن همراه هم عالی به نظر برسند. 

5- BrowserStack

نمایی از افزونه BrowserStack

BrowserStack افزونه بعدی است که توانسته به لیست افزونه های کاربردی برای طراحان سایت نفوذ پیدا کند. مانند افزونه قبلی که معرفی کردیم، این افزونه هم به شما کمک می کند تا خودتان را برای انجام آزمایش های مختلف آماده کنید. کار این افزونه مانند Window Resizer نیست و به جای آن که اندازه های مختلف را نشان دهد، به شما این امکان را می دهد که سایت خود را در مرورگر های مختلف ببینید. 

6- CSS Viewer

نمایی از افزونه CSS Viewer

CSS Viewer یکی از بهترین افزونه های کروم برای طراحان وب است که کار با آن بسیار ساده است، اما کاربردش بسیار بالا است. همانطور که از نامش پیدا است، با نگه داشتن ماوس خود در هر جایی از صفحه، ویژگی های CSS آن قسمت از صفحه به شما نمایش داده می شود. اگر از جمله افرادی هستید که علاقه مند به ساخت تم های وردپرس هستند، پس این افزونه می تواند کمک شایانی به شما کند. 

7- Lorem Ipsum Generator

نمایی از افزونه Lorem Ipsum Generator

Lorem Ipsum Generator همانطور که از نامش پیدا است، یکی از افزونه هایی است که متن تصادفی یا همان متن پر کننده معروف (لورم ایپسوم) را تولید می کند. Lorem Ipsum Generator این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. کار با این افزونه هم بسیار آسان است و هیچ پیچیدگی ندارد. کافی است اندازه ای که به متن تصادفی نیاز دارید را مشخص کنید تا این اکستنشن آن را برای شما تولید کند. 

8- Compose AI

نمایی از افزونه Compose AI

هوش مصنوعی همیشه می تواند کار های شما را آسان کند. یکی از کار هایی که می توانید با استفاده از این تکنولوژی انجام دهید، تولید متن های جذاب و متنوع است. برای این کار می توانید از افزونه ای به نام Compose AI استفاده کنید. با این افزونه می توانید هر قسمتی از سایت را که می خواهید متنی به آن اضافه شود را مشخص کنید و پس از آن محتوایی که نیاز دارید را از آن درخواست کنید تا برای شما تولید کند. 

9- Ghostery

کروم یکی از بهترین مرورگر های دنیا است، البته نه در موارد امنیتی و حفظ حریم خصوصی. افزونه Ghostery، دقیقا برای همین مورد است. این افزونه یک ابزار است که به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک می کند و تبلیغات مزاحم، توقف ردیابی ها، جمع آوری داده ها و مسدود کردن عناصر غیر ضروری در صفحه را انجام می دهد. این ابزار شاید برای توسعه وب به کارتان نیاید، اما کاری می کند که تجربه شما حین استفاده از مرورگر، تجربه ای مکاملا مفید و سریع باشد. این افزونه از جمله افزونه هایی است که هر کاربر اینترنت باید آن را نصب کند. 

10- Wappalyzer

نمایی از افزونه wappalyzer

افزونه بعدی هم جزو افزونه های کاربردی برای طراحان سایت است. Wappalyzer یک ابزار موثر و حرفه ای است که برای شناسایی فناوری های اساسی در پشت صفحات وب استفاده می شود. این افزونه، یا بهتر است بگوییم این ابزار، می تواند به سرعت خدمات وب، تجزیه و تحلیل وب، پلاگین ها، کتابخانه های جاوا اسکریپت و موارد بسیاری از این دست را شناسایی کند. اگر از جمله افرادی هستید که می خواهند همیشه از پشت صحنه های مربوط به طراحی سایت خبردار شوید، پس باید این افزونه را هر چه سریع تر نصب کنید. 

11- Clear Cache

نمایی از افزونه Clear Cache

کش مرورگر از آن دسته چیز هایی اسنت که به نحوی روی مخ افراد است. برای استفاده از یک چیز، باید بار ها و بار ها تنظیمات مرورگر را تغییر دهید تا شاید فرجی شود و اتفاقی که به دنبال رخ دادنش هستید، انجام شود. Clear Cache یک برنامه یا ابزار کاربردی است که به شما کمک می کند تا مرورگر کروم خود را ارتقا دهید. این افزونه کش مرورگر را برای شما پاک می کند، بدون آن که بخواهید کلی چانه زنی کنید و کلی تیک بزنید یا کلی تیک زده شده را پاک کنید. 

12- HTML Validator

نمایی از افزونه HTML Validator

HTML Validator یک افزونه برای طراحان سایت است که می توانند با استفاده از آن کد های HTML را در صفحات مرورگر خود با سرعت بالایی بررسی کنید. صد ها ابزار برای این کار وجود دارد که خیلی از آن ها شاید نتوانند انتظاراتی که دارید را برآورده کنند. HTML Validator اما با همه ابزار های مشابهش فرق دارد و برای تایید سریع و نشانه گذاری در صفحات مرورگر به شدت کاربردی است. 

13- React Developer Tools

نمایی از افزونه react developer tools

افزونه بعدی به صورت اختصاصی برای کتابخانه معروف ری اکت طراحی شده است. React Developer Tools یک ابزار است که با React کار می کند. وظیفه ای که این ابزار  برعهده دارد، این است که کتابخانه خود را در صورت نیاز بررسی کنید. نکته ای که درباره این افزونه وجود دارد، این است که هنگام نصب آن با دو نماد در نوار ابزار مواجه می شوید. 

یکی برای Components و دیگری برای Profiler است. Components به شما نشان می دهد که React از چه چیزی در صفحه استفاده می کند و Profiler هم داده های عملکرد را به شما نشان می دهد. اگر در طراحی سایت از این کتابخانه قدرتمند و حرفه ای استفاده می کنید، پس نصب این افزونه از نان شب برای شما واجب تر است. 

14- JSON Viewer

نمایی از افزونه JSON Viewer

اکستنشن JSON Viewer جایگزینی برای JSON View است. این ابزار به مدیریت داده های JSON  در نمای سلسله مراتبی که در پنجره قابل تشخیص باشد، کمک می کند. کار با داده های خام JSON  در صورتی که زمان لازم را داشته باشید، خوب است. اما استفاده از این افزونه باعث می شود تا سرعت کار شما خیلی بالاتر برود و کیفیت کارتان نیز به همان نسبت افزایش پیدا کند. با آن که این یک ابزار ساده و جمع و جور است، اما می تواند کاربرد های بسیاری برای شما داشته باشد. پیشنهاد می کنیم حتما آن را نصب کرده و امتحان کنید. 

15- ColorZilla

نمایی از افزونه ColorZilla

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال رنگ و لعاب هستند و می خواهند کد های رنگی تمام سایت ها را داشته باشند، پس باید افزونه بعدی که قصد معرفی آن را داریم، نصب کنید. افزونه بعدی از سری افزونه های کاربردی برای طراحان سایت، ColorZilla نام دارد. این افزونه یک ابزار کاربردی برای مرورگر کروم است که با استفاده از آن می توان کد های رنگی صفحات وب را استخراج کرد. 

با این ابزار نه تنها می توانید تاریخچه رنگ ها را ببینید، بلکه می توانید گرادیان CSS آن را تحلیل کنید و حتی صفحه وب را نیز از نظر رنگ شناسی بررسی کنید. اگر با سایتی برخورد کردید که پالت رنگی صفحات آن را دوست داشتید، می توانید از این ابزار استفاده کنید و رنگ های آن پالت را استخراج کنید. 

16- Dimensions

نمایی از افزونه Dimensions

Dimensions افزونه خفن بعدی است که از ماوس شما به عنوان یک معیار پویا استفاده می کند. اگر می خواهید فاصله بین ابعاد یا شکاف هایی که بین عناصر وجود دارد و هر چیز دیگری که در صفحه وجود دارد را اندازه گیری کنید، این افزونه کروم می تواند کار شما را به راحتی آب خوردن انجام دهد. 

17- Page Ruler

نمایی از افزونه page ruler

Page Ruler ابزاری مشابه افزونه قبلی است که معرفی کرده ایم و مشابه آن به صورت پویا اندازه گیری می کند. درست است که Dimensions هم می تواند ارتفاع و عرض عناصر را اندازه گیری کند، اما این ابزار نسبت به آن کارآمد تر است و خیلی دقیق تر از Dimensions اندازه گیری ها را انجام می دهد. 

18- UX Check

نمایی از افزونه UX Check

UX Check مانند یک بازرس تیزبین است که صفحات سایت را با استفاده از Nielsen ارزیابی می کند. این افزونه خیلی سریع به طراحان سایت نشان می دهد که مشکلات احتمالی صفحاتی که طراحی کرده اند، در کدام قسمت ها هستند. این ابزار حتی به شما اجازه می دهد تا یه متن به عنوان یادداشت به صفحاتتان اضافه کنید، از بخش هایی که مد نظرتان است، اسکرین شات بیاندازید و یافته های خود را با تیم طراحان سایت به اشتراک بگذارید. UX Check یک روش ساده و موثر است که به شما کمک می کند تا تست های سبک وزنی را بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی انجام دهید. 

19- Check My Links

نمایی از افزونه Check My Links

بررسی لینک های شکسته یکی از کار های دشوار و زمان بر است که اگر بخواهید آن را به صورت دستی انجام دهید، زمان زیادی را از دست می دهید. Check My Links یک از افزونه های کاربردی برای طراحان سایت است که کمک می کند لینک های شکسته خیلی سریع و آسان پیدا شود. این افزونه همچنین می تواند لینک های معتبر و لینک های هدایت شده و حتی لینک های شکسته را بررسی کند. نکته ای که درباره این افزونه وجود دارد، این است که تنها برای طراحان سایت نیست و متخصصان سئو نیز می توانند از آن استفاده کنند. این افزونه کار خودش را بدون هیچ گونه عیب و نقصی انجام می دهد. 

20- Web Developer Checklist

نمایی از افزونه Web Developer Checklist

آیا کسی وجود دارد که از چک لیست خوشش نیاید یا از آن استفاده نکند؟ آیا کسی از این که کار هایش را به شکل لیست در اختیارش قرار دهد و از آن استقبال نکند؟ Web Developer Checklist یک چک لیست تمام و کمال برای توسعه دهندگان وب است. این چک لیست تمام مواردی که باید قبل از انتشار در صفحه وجود داشته باشد را در اختیار شما قرار می دهد، کافی است شما نیز مورد به مورد آن ها را انجام دهید و تیک بزنید. 

این افزونه می تواند ذهن آشفته توسعه دهندگان را به راحتی دسته بندی و مرتب کند. چک لیستی که توسط این افزونه ارائه می شود عبارت است از سئو، موبایل، قابلیت دسترسی، سوشال و سایر معیار هایی که باید رعایت شود. اگر در توسعه وب تازه کار هستید، این افزونه می تواند مسیر کاری شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

21- Checkbot

نمایی از افزونه Checkbot

افزونه بعدی هم از آن دسته افزونه های کاربردی برای طراحان سایت است که نصب آن جزو واجبات است. Checkbot هم مثل افزونه قبلی یک چک لیست است که به توسعه دهندگان سایت کمک می کند که صفحات سایت را برای لینک ها، خطا ها، امنتیت و حریم خصوصی، عملکرد، سئو و موارد خیلی زیاد دیگری از این دست، بررسی کند. با وجود این ابزار می توانید قبل از انتشار سایت یا برنامه ای که نوشته اید، آن را یک بار بررسی کنید تا هیچ کم و کسری وجود نداشته باشد. این افزونه خودش همه موارد را بررسی می کند و نتیجه را به شما بر می گرداند. 

22- Web Developer

نمایی از افزونه Web Developer

طراحی سایت بدون استفاده از ابزار های مفیدی که برای آن وجود دارد، عملا کاری دشوار است. اسم افزونه بعدی که قصد معرفی آن را داریم، کمی گیج کننده است. خیلی از افراد فکر می کنند این افزونه برای متخصصان است که این کاملا اشتباه است. این ابزار آنقدر کاربردی و گسترده است که حتی تازه کار ها هم می توانند از آن استفاده کنند. این که این افزونه چه ویژگی هایی را در اختیارتان قرار می دهد، بماند برای افرادی که آن را نصب کرده و استفاده می کنند. 

23- EditThisCookie

نمایی از افزونه EditThisCookie

EditThisCookie یک افزونه فوق العاده مفید و کاربردی کروم برای توسعه دهندگان است. با وجود این افزونه می توانید خیلی راحت کوکی های مرورگر خود را مدیریت کنید. شما می توانید با استفاده از این ابزار کوکی ها را در هر صفحه ای ویرایش، حذف و محافظت کند. شما همچنین می توانید اعمالی چون تجزیه و تحلیل کوکی ها، مسدود سازی آن ها و ورودشان به JSON را با این افزونه انجام دهید. در بین طراحان سایت، این افزونه به عنوان مفید ترین ابزار برای جستجو و خواندن کوکی ها شناخته می شود. 

24- Lightshot

نمایی از افزونه Lightshot

اکستنشن بعدی، ابزاری است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند. این افزونه نیز تمام افزونه هایی که تا کنون معرفی کرده ایم، برای مرورگر کروم است. افزونه Lightshot مناسب افرادی است که فعالیت هایی چون طراحی گرافیگ انجام می دهند و می خواهند اسکرین شات های عالی از پروژه ای که انجام داده اند، داشته باشند. مهم ترین ویژگی هایی که در این ابزار دیده می شود، سادگی و موثر بودن است. 

25- Session Buddy

نمایی از افزونه Session Buddy

Session Buddy افزونه بعدی از لیست افزونه های کاربردی برای طراحان است. این افزونه برای توسعه دهندگان وب و هر کسی که تو این حوزه فعالیت می کند، مفید است. این افزونه مانند یک ابزار «save it for later» یا همان ذخیره کن برای بعد است. با استفاده از این ابزار می توانید تمام اسناد و برگه های باز شده در همان جلسه را برای دسترسی آسان در آینده، ذخیره سازی کنید. کاربرد این افزونه مربوط به زمانی است که با مسئله ای مواجه شده اید و حالا مجبور هستید ادامه روند مطالعه یا استفاده از اسناد را به بعد موکول کنید. 

26- Daily.dev

نمایی از افزونه Daily dev

Daily.dev یک ابزار برای بهره وری و استفاده در طراحی سایت نیست، اما به خودی خود می تواند زندگی را برای تک تک شما دوستان آسان کند. افزونه Daily.dev یک گردآوردنده اخبار است. در این افزونه صفحاتی مبنی بر آخرین اخبار، بلاگ پست و صفحات مفید در مورد موضوع انتخابی وجود دارد. این افزونه روزانه به جمع آوری اخبار مختلف می پردازد. تمام چیز های خوبی که به توسعه سایت شما کمک می کنند، در این افزونه جمع آوری شده است. اگر دوست دارید در حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، همیشه به روز بمانید، پس پیشنهاد ما این افزونه است. 

27- JavaScript and CSS Code Beautifier

نمایی از افزونه JavaScript and CSS Code Beautifier

افزونه بعدی از آن دسته افزونه های کاربردی است که هر طراح سایتی به آن نیاز دارد. یک طراح سایت باید مرتبا صفحاتی را که طراحی کرده و توسعه داده است، بررسی کند. کد نویسی تمیز از آن کا هایی است که شاید هر طراح سایتی از پس آن بر نیاید. به همین دلیل باید سراغ افزونه هایی بروید که این کار را برای شما انجام دهند. Code Beautifier، افزونه ‌ای است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی کد های خود را زیبا کنید. این افزونه از جاوا اسکریپت، CSS و HTML به عنوان زبان های ورودی پشتیبانی می کند. 

28- Wappalyzer

Wappalyzer یکی دیگر از اکستنشن های کاربردی برای طراحان سایت است که طرفداران زیادی هم دارد. Wappalyzer ابزار موثری است که به شما کمک می کند تمام فناوری هایی را که برای توسعه سایت خود نیاز دارید، به راحتی پیدا کنید. با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی و با یک کلیک زبان های برنامه نویسی، پایگاه های داده، مدیریت محتوا، CMS، خدمات وب، ژنراتور ها، پلاگین ها، ویجت ها، ابزار های تحلیلی، نرم افزار های مربوط به سرور، فریمورک های جاوا اسکریپت، پلتفرم های تجارت الکترونیک و کلی ابزار شگفت انگیز و خارق العاده را کشف کنید. 

29- Test IE

نمایی از افزونه Test IE

درست است که خیلی از افراد استفاده از کروم را به سایر مرورگر های دیگر ترجیح می دهند، اما هنوز هم هستند افرادی که از Internet Explorer یا Edge استفاده می کنند. تعداد این افراد نسبت به کاربران کروم بسیار کم است، اما با این حال نمی توان وجود این جمعیت را انکار کرد. به عنوان یک طراح سایت شما موظف هستید، با بیشترین تعداد کاربر در ارتباط باشید. حالا کار این افزونه چیست؟ با وجود این افزونه می توانید آزمایش های واقعی روی مرورگر های IE واقعی و تمام نسخه‌ های Edge در کروم انجام دهید. 

30- Lighthouse

نمایی از افزونه Lighthouse

درست است که ظاهر زیبا می تواند عاملی باشد برای این که کاربر در سایت شما باقی بماند، اما این قول را به شما می دهیم که یک سایت زشت با عملکرد عالی، هزاران بار بهتر از یک سایت زیبا با کلی نقص می تواند کاربران را جذب کند و آن ها را نگهدارد. اینجا است که Lighthouse می تواند به شما کمک کند. Lighthouse افزونه ای است که عملکرد و کیفیت صفحات وب را با اجرای آزمایش های سریع و ممیزی هایی برای صفحات بررسی می کند و در نهایت خروجی را به عنوان گزارش کار در اختیارتان قرار می دهد. در این گزارش تمامی نقاط ضعف و قوت مشخص ضده اند و می توانید به راحتی مشکلات را رفع کرده و آن ها را بهبود ببخشید. 

31- Ghostery

نمایی از افزونه Ghostery

آخرین افزونه از لیست افزونه های کاربردی برای طراحان سایت Ghostery است. مهم ترین و بزرگ ترین لطفی که یک توسعه دهنده سایت می تواند در حق خودش انجام دهد، افزایش سرعت سیستم است. یکی از وجوه موثر بودن، سریع بودن است. قائدتا اگر سیستم نتواند از شما پشتیبانی کند، می تواند تبدیل به یک ضرر بزرگ شود. Ghostery یک افزونه قدرتمند و کاربردی است که هر گونه تبلیغات وب سایت را مسدود می کند و ردیاب های فعال شده در سایت را از کار می اندازد. همه این کار ها باعث افزایش سرعت عملکرد سایت می شود. 

کلام آخر درباره افزونه های کاربردی برای طراحان سایت

معرفی بهترین افزونه های کاربردی برای طراحان سایت هم در همین لحظه به پایان رسید. در این لیست 31 مورد از کاربردی ترین و خفن ترین افزونه های مرورگر کروم را معرفی کردیم. با وجود این لیست شما کامل ترین ابزار های وب را برای طراحی و توسعه وب سایت خود در اختیار دارید. 

البته تعدادی از ابزار هایی که معرفی کردیم، تنها مختص طراحان سایت نیست و سئو کاران و گرافیست ها نیز می توانند آن ها را نصب کرده و استفاده کنند. به نظر شما افزونه کاربردی وجود دارد که جایش در این لیست خالی باشد؟ اگر مورد این چنینی هست، حتما نام آن را در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید تا آن را به این لیست اضافه کنیم.