آشنایی با دو ویژگی جدید لینک UGC و Sponsord در سئو

آشنایی با دو ویژگی جدید لینک UGC و Sponsord در سئو
تاریخ بروزرسانی : 24 تیر 1399 | تعداد بازدید : 1485 | زمان خواندن مقاله : 8
SEO،

صفت‌های جدید سئو چیست؟ آیا آنها را می‌شناسید؟؟؟

صفت آدرس (اتریبیوت لینک link Attribute) چیست؟؟

چه صفت یا ویژگی جدیدی به لینک اضافه شده است؟؟

آیا درج این صفات در آدرس باعث افزایش کیفیت سایت و موتور جستجوی گوگل می شود؟؟

یکی از نکاتی که باید در سئو مورد توجه و اهمیت قرار بگیرد آدرس ها یا همان لینک ها هستند. برای مدیریت لینک ها در سایت از مشخصه  استفاده می­شود، این مشخصه ­ها در تگ <a> که مربوط به html است (این تگ مربوط به آدرس است) قرار می گیرد. شما به عنوان یک سئو کار برای داشتن بهترین سایت تلاش می کنید پس در این مقاله با ما همراه باشید تا از اتریبیوت های لینک و آخرین تغییرات آن آگاه شوید و لینک های سایت خود را بهتر سئو کنید.

 

صفت آدرس (اتریبیوت لینک link Attribute)

لینک داخلی (لینک­های که مبدا و مقصد آن ها یک سایت است) و لینک خارجی (لینک­هایی که مبدا و مقصد آن ها سایت های متفاوتی است) موجود در صفحات سایت شما باید سئو و مدیریت شوند. برای این کار در کنار تگ لینک صفاتی قرار می­گیرد که به آن ها صفات یا ویژگی های لینک گفته می شود که توسط گوگل معرفی شده است.

در سال 2005 گوگل اولین صفت لینک follow no و follow را معرفی کرد که هدف از استفاده این صفت­ها برای لینک، تعیین سطح دسترسی موتوی جستجوی گوگل به صفحات سایت می باشد. در صورت عدم استفاده از این ویژگی برای آدرس ها، گوگل به صورت خودکار لینک ها رو do follow فرض  می کند (محتوای آدرس قابل بررسی است). برای اینکه گوگل آدرس را بررسی نکند باید از صفت no follow استفاده شود که به صورت زیر می باشد.

<a href=”آدرس  صفحه”   rel=no follow> متن نمایش داده شده بجای آدرس </a>

 

اهمیت استفاده از صفت  no follow در چیست؟؟

استفاده از لینک­های داخلی  و لینک­های خارجی در رتبه بندی سایت شما تاثیر زیادی دارد، زیرا گوگل میزان اسپم ، اعتبار صفحه ، تکراری بودن محتوای و .. را برای آدرس و لینک بررسی می­ کند که در نتیجه تاثیر منفی یا مثبتی بر رتبه­ بندی صفحات سایت می­گذارد.

گوگل برای بررسی و رتبه­ بندی سایت به صورت خودکار این آدرس ها را تحلیل می کند. شما با استفاده از صفت no follow می­توانید مانع گوگل برای بررسی آدرس های باشید که تاثیر منفی در رتبه سایت شما دارد.

همچنین لینک های که صفت no follow دارند باعث افزایش رتبه می­شود به این صورت که صفحات بررسی نمی­شود ولی وقتی که توسط کاربران استفاده شوند برای سایت ما ترافیک و بازدید می آورد.

 

اضافه شدن دو قابلیت جدید به لینک ها  UGCو Sponsored

موتور جستجوی گوگل در ادامه تلاش خود برای بهترین مرورگر بودن اخیرا در آپدیت جدید خود دو صفت دیگر برای آدرس مشخص کرده است این صفت لینک ها شامل:

UGC(ایجادشده توسط کاربر: User Generated Content) : این صفت آدرس هایی که توسط کاربران در قسمت نظرسنجی یا در انجمن های پرسش و پاسخ قرار گرفته است، به گوگل معرفی می کند.

Sponsored(اسپانسر شده): این صفت برای لینک های تبلیغاتی ، اسپانسرها و بک ­لینک­های که بر اساس توافق با صاحب سایت در سایت قرار گرفته را به گوگل معرفی می کند.

یک از هدف­های گوگل از معرفی follow, UGC, Sponsored این است که از طریق آن ها وضعیت لینک ها بررسی می شود و سایت های معتبر و قابل تایید را بیابد.

به کمک صفت اسپانسر گوگل می تواند به این موضوع پی ببرد که برای درج این لینک پول دریافت کرده اید یا خیر. همچنین می­تواند به کمک آن تعداد لینک ها و مدت زمان قرار گرفتن کاربر در سایت برای تبلیغات را به دست می آورد.

به کمک صفت یو جی سی گوگل می تواند بفهمد که آیا کاربر برایتان محتوا تولید می کند یا خیر. همچنین میتواند تعداد لینک های هر کاربر را بدست آورد و این برای سایت های که خودشان برای خودشان لینک سازی می ­کنند خطرناک است. زیرا اگر این لینک ها در رتبه بندی سایت تاثیر زیادی بگذارد امکان کاهش رتبه وجود دارد.

در آپدیت جدید گوگل استفاده از دو صفت UGC , Sponsored باعث می­شود آدرس توسط گوگل بررسی شود اما لینک بر سایت شما تاثیر نداشته باشد.

 

نکات:

امکان استفاده همزمان از چند صفت برای لینک وجود دارد به طوری مثال:

در rel = “UGC Sponsored” مشاهده می کنید از دو صفت UGC و Sponsored به طور همزمان استفاده شده است که به گوگل این مفهوم را می رساند که لینک توسط کاربر ایجاد شده است و و این آدرس به صورت اسپانسر نیز می باشد. در rel = “no follow UGC” به گوگل می­گوید لینک توسط کاربر ایجاد شده و آدرس دنبال نشود. تفاوت این صفت با no follow معمولی این است که بروزرسانی سایت شما را به گوگل نشان می دهد و دنبال نکردن آن توسط دیگر موتور های جستجو قابل شناسایی است.

با وجود دو صفت بالا بهتر است برای صفحاتی که تاثیر منفی بر روی سایت شما دارد به آن­ها صفت no follow نسبت دهید. استفاده از صفت no follow به تنهایی تاریخ انقضا دارد تا اول مارس 2020 میتوانید از آن استفاده کنید.

نتیجه

امروزه برای بهترین بودن و بهترین ماندن همواره همه در تلاش هستند. گوگل برای بهتر موتور جستجو بودن با دیگر موتورهای جستجو خود رقابت می کند و همواره در تلاش است تا قوی تر شود. طراحان سایت و وب مسترها نیز برای ماندن در صفحه اول گوگل تلاش می کنند.

اضافه شدن صفت های جدید برای آدرس در سئو تاثیر بسزایی دارد و به بهتر ماندن سایت کمک می کند. این اتریبیوت لینک، باعث شده گوگل بانک اطلاعاتی کامل تری از ماهیت آدرس های موجود در صفحات سایت داشته باشد. همچنین با تحلیل بانک اطلاعاتی آدرس ها می تواند الگوی لینک های غیر طبیعی را پیدا کند و این­ها باعث جستجوی بهتر و باکیفیت تری در گوگل می ­شود. 


کلمات کلیدی :
سئو seo