ساختار کلی برنامه در زبان جاوا (بخش دوم)


ساختار کلی برنامه در زبان جاوا (بخش دوم)
برای خرید این درس نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.

دراین جلسه آموزشی به بررسی ساختار کلی یه برنامه در زبان جاوا پرداخته ایم و بخشهای تشکیل دهنده یک برنامه که شامل کلمات کلیدی، انواع داده های زبان، شناسه ها و عملگرها می باشد را به ترتیب مورد بررسی قرار داده و روش استفاده و یادگیری هر یک از بخشها را ارائه کرده ایم.
 
شناسه ها در زبان برنامه نویسی جاوا
اگر کلمه ای توسط برنامه نویس به زبان اضافه شود در صورتی ک متعلق به زبان نباشد به آن کلمه شناسه میگویند. برنامه نویسان بر حسب نیاز خود شناسه هایی را ایجاد میکنند؛ برای افزودن شناسه ها به زبان باید چند استاندارد را رعایت کرد.
شناسه ها را باید اول تعریف کرد سپس مورد استفاده قرار داد.
 
برای ایجاد متغیر ها، ثابت ها، آرایه ها، کلاس ها و... ما از شناسه ها استفاده میکنیم. پر کاربرد ترین زمینه استفاده از شناسه ها در تعریف متغیر ها است.
متغیر ها فضاهایی از حافظه هستند که ما برای آنها یک نام در نظر میگیریم؛ در یک برنامه برای نگه داری یک مقدار باید از متغیر ها استفاده کنیم. همانطور که گفته شد قبل از استفاده از متغیر ها باید ابتدا آنها را تعریف کنیم سپس روی آنها عملی را اجرا کنیم.
برای نگه داری مقدار ها در شناسه ها باید نوع آن شناسه را مشخص کنیم؛ اگر شناسه ای از نوع عددی باشد باید با همان نوع پر شود در غیر این صورت برنامه دچار خطا میشود. به این دلیل به متغیر ها "متغیر" گفته می شود چون میتواند در لحظه مقدارش تغییر پیدا کند.
برای پر کردن متغیر هایی از جنس float  برای ریختن اعداد اعشاری باید بعد از نوشتن مقدار یک f  به صورت کوچک قرار بدهیم. اما در هنگام پر کردن متغیر هایی از جنس double  نیازی به قرار دادن d  کوچک بعد از نوشتن مقدار نیست. برای برنامه هایی با حجم بالا بهتر است تا از متغیر هایی با نام های با معنی استفاده کنیم تا به مشکل نخوریم.
 
دو روش برای نام گذاری شناسه ها از خیلی سال پیش ابداع شده است  و طبق قاعده از آن استفاده میشود "CamelCase" و "PascalCase"  برای نام گذاری شناسه ها در روش PascalCase طبق قاعده باید اولین حرف هر کلمه از نام را با حرف بزرگ انگلیسی بنویسیم؛ اما در روش CamelCase بجز کلمه اول بقیه‌ی کلمات را باید با حرف بزرگ انگلیسی شروع کنیم. در نام گذاری کلاس ها، تابع ها و متدها بهتر است از روش پاسکال کیس استفاده کرد.
 

نظرات


امیر حسین زاده
امیر حسین زاده سلام ... علیرغم اینکه ثبت نام کرده ام ... اما به هیچ وجه به فایل های فوق دسترسی ندارم ... چرا ؟؟

برای پاسخ باید وارد شوید

پشتیبانی 1
پشتیبانی 1

سلام و درود خدمت شما، ابتدا باید دانشجو دوره بشوید، بعد می توانید به تمامی فایل ها دسترسی داشتته باشید.

بازم اگر سوالی بود در خدمت هستیم.

عبدالعزیز نیازی
نیازی سلام وقت بخیر امکان دانلود نیست خطا یافت نشد میدهد

برای پاسخ باید وارد شوید

پشتیبانی 1
پشتیبانی 1 سلام و درود خدمت شما، بنده بررسی کردم مشکلی نداشت، می تونید به راحتی درس مورد نظرتون رو دانلود کنید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.

مشخصات دوره


مدرس دوره : مهدی عباسی
تعداد جلسات 26 جلسه
مدت زمان 685 دقیقه
حجم دوره 1/84 گیگابایت
سطح مهارت مقدماتی
وضعیت دوره پایان یافته
تعداد دانشجویان 726
: میانگین امتیاز

رایگان
برای دسترسی به این دوره وارد یا عضو شوید.
مهدی عباسی
مهدی عباسی

درباره مدرس :

مدیر‌ عامل‌ شرکت آریا‌ نرم‌‌ افزار دارنده مدرک کارشناسی‌ ارشد مهندسی کامپیوتر 12‌ سال سابقه تدریس دروس کامپیوتر را در دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام‌نور ملایر، شهیدشمسی‌پور تهران و تدریس برنامه‌نویسی در ... ر انیستیتو ایزایران، مجتمع فنی و موسسه راه‌آینده تهران دارا میباشد و تا به حال راهنمایی انجمنهای علمی دانشگاه و صدها پروژه دانشجویی را برعهده داشته است. تخصص اصلی: با داشتن گواهی‌نامه‌های معتبر تدریس از انیستیتو‌ ایزایران، راه آینده‌تهران و سازمان‌فنی‌حرفه‌ای، تدریس و آموزش‌ دروس کامپیوتر، ‌برنامه‌نویسی کامپیوتر و کلاسهای کنکور کارشناسی و کارشناسی‌ارشد میباشد.همچنین تجربه داوری و نظارت مسابقات برنامه‌نویسی کشوری‌ACM را در سالهای متعدد داشته و تیم مورد رهبری ایشان در 3سال متوالی مقام اول مسابقات کشوری را از آن خود کرده است.ایشان مقالاتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری، تکنیک‌های وزارت دفاع و ... به ثبت رسانده و مشاور و کارشناس در طراحی و برنامه نویسی بیش از 50‌برنامه کاربردی تحت وب و ویندوز و موبایل میباشد. افتخارات دیگر:کسب مقام دوم ایده‌های برتر در مسابقات استارت‌آپ و بکند کشوری را نام برد.بیشتر بدانید