افزونه‌های گوگل کروم راه نجات برنامه نویسان

افزونه‌های گوگل کروم راه نجات برنامه نویسان
تاریخ بروزرسانی : 27 دی 1399 | تعداد بازدید : 2080 | زمان خواندن مقاله : 10 دقیقه
پیرامون برنامه نویسی،

مرورگر گوگل کروم یکی از مرورگرهای محبوب برای کاربران است. سرعت بالای بارگذاری صفحات و همچنین رابط کاربری مناسب برای کاربران مهم‌ترین دلیل محبوبیت این مرورگر است. اما فقط همین دلایل باعث محبوبیت chrome در بین کاربران نشده است، گوگل کروم افزونه‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند که ما در این مقاله قرار است درباره مهم‌ترین افزونه‌های گوگل کروم برای برنامه‌نویسان صحبت کنیم. برنامه‌نویسان می‌توانند از افزونه‌های بیشماری در chrome استفاده کنند که ما به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

آشنایی با افزونه‌های گوگل کروم

معرفی برخی از افزونه‌های گوگل کروم

  1.   افزونه Usersnap

Usersnap یکی از افزونه‌های گوگل کروم می‌باشد که به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد که صفحات وب را به‌طور مستقیم در مرورگر ضبط کنند. این افزونه گزارش باگ و بازخورد تصویری را هم به‌آسانی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به اسکرین شات‌های ایجاد شده دسترسی داشته باشید به دلیل اینکه به صورت مستقیم در داشبورد پروژه ذخیره می‌شوند و این کار باعث راحت‌تر شدن مراحل شناسایی باگ و فیدبک است.

Usersnap، یکی از بهترین افزونه‌ها برای تشخیص باگ و فیدبک می‌باشد که با همکاری شرکت‌های بزرگی نظیر Forbes ،Techcrunch منتشر شده است. شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت و فیسبوک از این پلاگین در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.

 

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید در زمینه آموزش طراحی سایت به یک استاد حرفه ای تبدیل شوید، دوره استادی فرانت-اند درسمن را از دست ندهید🏆

 

  1.   افزونه Hiver

Hiver افزونه‌ای است که به برنامه‌نویسان کمک می‌کند که صندوق‌های گروهی مثل engineering@ و bugs@ را از طریق Gmail مدیریت کند. با توجه به مشکلات فنی و سختی پشتیبانی، توسعه دهندگان می‌توانند به صورت خودکار به صندوق‌های نام برده شده ورود کنند.

  1. افزونه Web Developer

یکی دیگر از افزونه‌های گوگل کروم Web Developer می‌باشد که از ابزار PNH بهره گرفته است. Web Developer چند ابزار مختلف به نوار ابزار مرورگر chrom اضافه می‌کند که برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان به‌راحتی می‌توانند در کارهای روزمره خود استفاده کنند. به طور مثال شما می‌توانید از خط کش‌ها استفاده کنید و تصاویری که درست نمایش داده نمی‌شوند را در یک صفحه شناسایی کنید.

  1. افزونه Window Resizer for Developer

این افزونه به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا سایز پنجره مرورگر chrome تغییر دهند. برای انجام این کار کافیست روی آیکون این افزونه کلیک کنید و اندازه دلخواه خود را از منو انتخاب کنید. نکته‌ای که در مورد این افزونه وجود دارد، این است که شما می‌توانید آن را در حالت pop-up اجرا کنید و از عملکرد درست صفحات وب مورد نظر خود در رزولوشن‌های مختلف اطمینان کسب کنید.

  1. افزونه f19N Obtrusive Live Test

پنجمین مورد از افزونه‌های گوگل کروم؛ درواقع یک فریمورک برای تست کردن صفحات می‌باشد و به شما این امکان را میدهد که مولفه‌هایی مثل سئو و عملکرد صفحات وب را تست کنید. این پلاگین کلیه اتفاقاتی که در زمان بارگذاری و رندر صفحات در مرورگر رخ میدهد را به صورت تصویری در اختیار برنامه نویسان قرار میدهد.

  1. افزونه CSSViewer

این افزونه برای نمایش کدهای css استفاده می‌شود و کدهایی مثل فونت، رنگ، بک‌گراند، جعبه، Text و Effects در اختیار توسعه‌دهندگان قرار میدهد. با نصب این پلاگین اطلاعات اولیه کدهای css در دسترس شما قرار دارد.

  1. افزونه actiTIME

برنامه‌نویسان با به‌کارگیری این افزونه می‌توانند تایم‌های کاری را به طور مستقیم در مرورگر ردیابی کنند. شرکت‌ها و فریلنسرها از این افزونه برای تحلیل عملکرد و چک کردن روند پیشرفت پروژه استفاده می‌کنند.

معرفی افوزنه های گوگل کروم به ترتیب فهرست

 

  1. افزونه Ghostery

یکی دیگر از افزونه‌های گوگل کروم که یک افزونه بسیار عالی می‌باشد و توانایی شناسایی پیکسل‌ها، ترکرها و هر نوع Snippet را در وبسایت دارد. شما می‌توانید تمامی افزونه‌ها و ترکرهای نصب شده در آن صفحه را شناسایی کنید و برای استفاده کردن از آن در مرورگر کروم، نیاز به ثبت نام ندارید.

  1. افزونه Wappalyzer

Wappalyzer مثل افزونه قبل عمل می‌کند و به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا زبان‌های برنامه‌نویسی و فریمورک‌های استفاده شده در صفحات را شناسایی کنند. این ابزار فریمورک‌های جاوا اسکریپت، سیستم مدیریت محتوا و ابزارهای تحلیلی نصب شده در صفحات را به برنامه‌نویسان نشان می‌دهد.

  1.  افزونه Session Manager

اگر شما با یک صفحه وب به‌طور مداوم سروکار داشته باشید و بخواهید در زمان‌های بعدی هم از این صفحه وب استفاده کنید، این افزونه به شما پیشنهاد می‌شود. با استفاده کردن از این ابزار می‌توانید صفحات مختلف را ذخیره کنید و هر زمان که نیاز داشتید آن را باز کنید.

  1. افزونه Clear Cache

Clear Cache، یکی از پلاگین‌های گوگل کروم است و قابلیت پاک کردن cache از نوار ابزار را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده است. این ابزار pop-up ندارد و هیچگونه مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کند. شما می‌توانید نحوه کار کردن آن را به طور دستی تنظیم کنید، یعنی می‌توانید تعیین کنید چه میزان از کش پاک شود.

  1. افزونه ColorPick Eyedropper

از این افزونه برای انتخاب رنگ استفاده می‌شود و به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد که رنگ مورد نظر خود را انتخاب یا تنظیم کنید.

  1. افزونه WhatFont

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به یک فونت زیبا در یک وبسایت برخورد کرده باشید و بخواهید بدانید نام آن فونت چیست؟ WhatFont که یکی از افزونه‌های گوگل کروم است می‌تواند به شما کمک زیادی کند تا فونت‌های استفاده شده در یک صفحه وب را به‌راحتی شناسایی کنید. پس از نصب این افزونه، فقط باید متن مورد نظر را انتخاب کنید که مشخص شود چه فونتی استفاده شده است.

کلام آخر:

کلام آخر درباره افزونه های گوگل کرومدر این مقاله سعی کردیم بهترین و کاربردی‌ترین افزونه‌های گوگل کروم را برای شما برنامه‌نویسان عزیز معرفی کنیم و امیدواریم که برای شما کاربردی بوده باشد. ما در اینجا یک پیشنهاد هم برای شما داریم؛حال آن چیست؟

اگر علاقه‌مند به موضوعات جالب و پر رقابت دنیای برنامه‌نویسی هستید حتما سری به مقاله سیستم عامل فیوشا درسمن بزنید. چون گفته‌ها، حکایت از این دارد که این سیستم عامل قرار است به یک رقیب جدی برای اندروید تبدیل شود.

شما چه تجربه‌ای از کار کردن با افزونه‌های گوگل کروم دارید؟